Windrose, camionul din China, concurent cu Tesla Semi, se pregăteşte de lansare cu încărcare de ordinul megawaţilor şi parametri impresionanţi

3 Aprilie 2024, 20:08
Redacţia PiataAuto.md
Tesla a dezvăluit camionul electric Semi încă acum un an şi jumătate, dar a livrat efectiv camioane doar celor de la PepsiCo în primul an, abia către finalul lui 2024 fiind promisă o plasare într-o producţie relativ de serie, pe o linie de asamblare, or, exemplarele rare care se produc acum sunt făcute practic în condiţii de atelier. Desigur, parametrii tehnici ai lui Tesla Semi sunt impresionanţi, dar până va ajunge el în producţia la scară mare, are toate şansele să fie devansat de concurentul său din China, cu siluetă asemănător de aerodinamică. Vorbim despre camionul Windrose, care şi-a dezvăluit între timp şi designul exact, şi o bună parte din parametrii săi tehnici, şi programul lung de teste de anduranţă, iar acum se pregăteşte de lansare.
Astfel, camionul chinez promite 600 km autonomie, asigurată de o baterie de 729 kWh, ceea ce înseamnă că va avea un consum excelent de sub 120 kWh/100 km dacă luăm în considerare că cifra de capacitate netă a bateriei va fi mai mică. Şi mai impresionant e că această cifră de 600 km autonomie e valabilă pentru camionul încărcat la 49 tone, după cum declară chinezii!
Puterea electromotoarelor şi configuraţia exactă nu e anunţată deocamdată. Însă chinezii anunţă că au făcut multiple teste de anduranţă în zonele lor de deşert, cu camionul în urcări continue, la temperaturi de până la 48 grade Celsius în aer şi peste 67 la sol! Bateria a rezistat, la fel ca şi sistemul de propulsie.
Windrose va avea şi un coeficient aerodinamic excepţional, mai bun decât Tesla Semi! Tesla ar avea un coeficient bun de circa 0,36, net superior faţă de camioanele obişnuite cu coeficient de 0,65-0,70. Însă Windrose promite 0,275, ceea ce va fi un record mondial absolut în lumea camioanelor!
Camionul are, apropo, o configuraţie similară cu Tesla, cu volan amplasat pe centru, ceea ce favorizează îngustarea cabinei şi aerodinamica. Ia interiorul pare să aibă materiale mai sofisticate decât Tesla Semi.
Nu lipsesc nici oglinzile digitale în stilul celor care au debutat cândva pe Actros şi au devenit răspândite în industrie.
Ei bine, un parametru tehnic şi mai impresionant e faptul că noul camion va debuta din start cu capacitatea de a fi încărcat la puteri de ordinul Megawaţilor. Doar acum câteva zile anunţam că ABB şi MAN testaseră pentru prima dată pe viu această tehnologie numită MCS, cu prize de 1.000 amperi.
Iar acum chinezii au anunţat că arhitectura camionului lor de e 800 volţi, iar partea de încărcare de ordinul megawaţilor va fi asigurată atât pe partea de camion, cât şi pe parte staţiei, de renumita companie BorgWarner. Tehnologia acesteia, încorporată în camionul chinezesc, va permite încărcarea acestui la 960 kW! Deci, fără 40 kW, avem deja o încărcare de 1 MW în toată regula!
Asta va permite camionului îşi reîncarce bateriile în doar 30 minute cu energie suficientă pentru a mai parcurge 400 km. Asta înseamnă că în cele 30 minute în baterie se vor pune efectiv până la 480 kWh de energie.
Deci, se va putea opri realist odată la circa 400 km în viaţa reală, fără a ajunge neapărat la roşu, pentru mici pauze a câte 30 minute, ceea ce coincide şi cu un regim normal de muncă şi pauze a unui şofer de camion.
Cei de la Windrose Technology au mari planuri pentru vânzări globale, întrucât au livrat deja francezilor de la Decathlon câteva camioane pentru testare iniţială.
Deci nu mai vorbim despre un camion pregătit doar pentru China, ci unul cu planuri mari de prezenţă globală, care va concura foarte incisiv cu Tesla Semi, la parametrii pe care-i are!
2
2,555
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!