BMW a creat R20 Concept, o motocicletă cu motor boxer imens, de 2 cilindri şi 2,0 litri
26 Mai 2024, 10:21 Redacţia PiataAuto.md
BMW Motorrad a venit la Concorso dEleganza de la Villa dEste cu o nouă creaţie savuroasă pe două roţi. E vorba de R20 Concept, prototipul unei motociclete superb de inspirată în design, cu un motor boxer imens, de 2,0 litri, în 2 cilindri, deci câte 1 litru pentru fiecare cilindru.
Silueta motociclete aminteşte de modelul R NineT, dar datorită extravaganţelor de design pare un custom creat cu multă inspiraţie, însă totodată suficient de maturizat tehnic încât să poată ieşi pe drumuri publice şi să fie replicat pentru toţi pasionaţii.
Totul e diferit la noua motocicletă, însă, inclusiv cadrul cu ondulare dublă în jurul motorului. Au fost lucrate şi furca, şi braţul spate, iar acolo, la posterior, e lăsat la vedere axul cardanic, preluat de pe BMW R18.
Furca are o înclinare de 62,5 grade, iar ampatamentul e de 1.550 mm. Motocicleta beneficiază de frâne suficient de puternice, ca să poată face faţă puterii motorului, având etriere cu 6 pistoane pe roata faţă şi patru pistoane pe spate.
Dar elementul dominant al acestei motociclete e motorul boxer imens, de 2.000 cm cubi. Acesta e o evoluţie a motorului boxer de 1,8 litri de pe R18, un motor care e deja supranumit Marele Boxer printre motociclişti. Noul motor de pe R20 Concept are chiulase noi, iar în rezultat motorul e atât de mare, încât sare în evidenţă imediat.
BMW nu anunţă puterea acestui propulsor, pentru că nu vorbim despre o motocicletă de serie. Dar efortul neaşteptat al celor de la BMW de a dezvolta o nouă chiulasă şi o nouă ipostază a marelui boxer, care să aibă acum 2,0 litri, sugerează că acesta ar putea să se regăsească totuşi în producţie, în timp ce designul lui R20 Concept ar putea să se regăsească pe viitoare cafe racer-e şi scrambler-e.