Japonia vrea să construiască o autostradă de 500 km cu benzi rulante alăturate, care să transporte singure încărcăturile camioanelor, în locul şoferilor

27 Iunie 2024, 18:25
Redacţia PiataAuto.md
Japonia se află într-o mare criză demografică, iar anul 2024 pare a fi cel în care autorităţile şi companiile japoneze sunt nevoite să recurgă la soluţii care sună incredibil pentru restul lumii. Cu câteva luni în urmă, spre exemplu, o fabrică de scutece a anunţat că nu va mai produce scutece pentru copii, ci doar pentru bătrâni, pentru că sunt prea puţini copii în ţară. Acum ministrul transportului şi al infrastructurii din Japonia, Tetsuo Saito, anunţă că ministerul său vrea să construiască o autostradă de 500 km lungime într Tokyo şi Osaka, care să dispună de benzi rulante alăturate, unde ar fi transportate încărcăturile camioanelor, reducând astfel nevoia de şoferi, în condiţiile în care ţara se confruntă cu o insuficienţă acută de şoferi de camioane, care face logistica în Japonia tot mai complicată, iar companiile se plâng că ea a devenit impredictibilă şi generatoare de haos economic.
Foto: Completăm acest articol cu imagini a cum ar putea arăta autostrăzile cu benzi rulante din Japonia, imagini pe care le-am generat cu ajutorul inteligenţei artificiale

Pentru a face proiectul mai ieftin în construcţie şi mai fezabil, pe anumite porţiuni benzile adiţionale se vor construi alături de autostrăzile existente. Acestea ar putea lua forma unor construcţii alăturate structurii de autostrăzi, ar putea merge pe anumite porţiuni sub autostrăzile existente sau deasupra lor, iar acolo unde se va considera posibil, ar putea ocupa spaţiul destinat în prezent benzilor de urgenţă sau separatoarelor centrale dintre sensurile de circulaţie.
Ministrul japonez a explicat şi cum ar funcţiona aceste benzi rulante. Ele vor fi similare în principiu cu benzile de bagaje din aeroporturi, sau cu benzile rulante pe care se poate păşi în aceleaşi aeroporturi pentru a merge mai repede între terminale mari. Deci, carosabilul acelor benzi va fi cel care se mişcă înainte, iar ceea ce se află pe el poate sta inert, pentru a fi transportat mai departe.
Sunt luate în calcul mai multe capacităţi şi formule de transportare. Întrucât lăţimea benzilor ar fi una relativ standard, s-ar putea transporta direct containere mari standardizate, care sunt compatibile atât cu remorcile de camioane, cât şi cu navele, trenurile şi macaralele portuare. Asta ar permite ca pe viitor reţeaua de benzi rulante să fie extinsă până la asemenea noduri de infrastructură pentru porturile, centrele logistice feroviare şi cele de transport terestru.
Conform conceptului, benzile rulante s-ar mişca în continuu, fără oprire, 24 ore din 24, iar încărcăturile ar fi puse şi preluate pe ele de macarale adaptate să poată percepe viteze acestora, sincronizându-şi acţiunile. Desigur, ar exista şi un sistem de marcare a containerelor şi evidenţă electronică, astfel încât trierile şi ridicările să aibă loc automat.
O bandă de 500 km nu va fi una continuă ci va avea mici întreruperi între segmentele sale, care vor părea unite şi vor permite deplasarea continuă a unui container, însă la nivel constructiv vor fi separate în segmente, propulsate de motoare electrice de genul celor de locomotive, conectate la reţeaua electrică. Astfel, cu câteva electromotoare se poate asigura transportul constant a zeci de mii de containere pe o distanţă de 500 km, ceea ce înseamnă o economie uriaşă de carburant, timp uman şi evitare a emisiilor CO2.
Marele beneficiu al acestei tehnologii, însă, e că ea va permite reducerea necesităţii de şoferi de camioane cu 25.000 doar datorită acestei prime artere de 500 km.
Japonezii mai spun că o altă variantă luată în calcul e ca aceste benzi să nu transporte containere întregi, ci încărcături mai mic, de standardul paletelor. Aceste dimensiuni mai mici ar da nişte avantaje de uşurinţă la manevrarea, însă probabil tot scara containerelor ar fi cea care ar garanta eficienţa cea mai bună.
La această etapă, ministrul japonez spune că va fi nevoie de analize şi proiectări, calcule şi aprobări, dar ar fi preferabil ca prima asemenea bandă de 500 km între Tokyo şi Osaka să fie deha funcţională până în 2030, când statisticile oficiale estimează că insuficienţa de şoferi de camioane va ajunge la 36-41% din numărul necesar.
2
61,853
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!