Producătorul chinez BYD va construi o nouă fabrică în Turcia, pentru a evita taxele adiţionale de 40%, introduse recent

8 Iulie 2024, 09:09
Redacţia PiataAuto.md
Acum o lună, cu puţin timp înainte ca Uniunea Europeană să-şi anunţe propriile taxe de import pentru maşinile electrice chinezeşti, Turcia a anunţat şi ea introducerea unei taxe de import pentru toate tipurile de maşini din China, de 40% în plus faţă de taxele anterioare. Se întâmpla după ce Turcia a încercat să convingă mai mulţi producători chinezi să construiască o fabrică pe teritoriul ţării, dar fără succes, iar Togg, primul producător autohton de maşini electrice, începuse deja să funcţioneze şi avea nevoie de politici mai favorabilele celor ce fabrică maşini electrice în interior Turciei. Ei bine, se pare că taxa suplimentară de 40% a fost deja convingătoare pentru producătorul chinez BYD, care a anunţat că va construi o fabrică în Turcia, investind 1 miliard de dolari acolo.
Unele entităţi de presă tratează anunţul de acum al celor de la BYD drept o tactică de a evita taxele de import europene prin această fabrică, însă, de fapt, BYD e în plin proces de construcţie a unei fabrici în Ungaria pentru a rezolva această problemă şi va putea vinde liber maşini în interiorul uniunii, întrucât planifică acolo o fabrică de ciclu complet.
Fabrica din Turcia are rolul mai degrabă de a asigura vânzări favorizate în interiorul ţării, profitând de condiţii bune, dar şi de a exporta în multe alte ţări din regiune, care nu sunt parte din UE. Doar Turcia are 85 milioane de locuitori, iar dacă se mai pun la socoteală şi pieţele din jur, se poate ajunge cu uşurinţă la o ţintă de 100-150 milioane, ceea ce justifică deja investiţia, mai ales dacă BYD va fi puternic favorizat de noul sistem de taxare al Turciei pentru a domina piaţa electricelor şi hibridelor.
Noua fabrică din Turcia va fi construită în regiunea Manisa, iar în aceste zile ar urma să aibă loc o ceremonie oficială de anunţare a acestei fabrici, cu plasarea primei pietre şi cu preşedintele Turciei, care să dea solemnitate evenimentului.
BYD a inaugurat recent o nouă fabrică în Thailanda, o ţară care are circa 72 milioane locuitori, deci chiar ceva mai puţin decât Turcia. BYD şi-a lansat vânzările de maşini electrice cu doar aproximativ un an în urmă, dar a avut o creştere spectaculoasă şi foarte rapidă, ajungând cea mai bine vândută marcă de maşini electrice şi ocupând deja o cotă de 7,5% din piaţă. Şi întrucât Thailanda a adoptat strategii prin care vrea ca 30% din maşinile noi vândute în ţară să fie electrice către anul 2030, cei la BYD au fost rapizi în a investi strategic în această ţară şi a-şi pava calea spre a deveni numărul 1 la nivelul vânzărilor generale în această ţară.
Prin urmare, şi strategia din Turcia e cât se poate de clară şi justificată. Chiar dacă noua fabrică ar livra doar în Turcia, ea tot ar fi o investiţie raţională, mai ales că Turcia este de foarte mulţi ani o piaţă cu o politică foarte protecţionistă pentru maşinile fabricate pe teritoriul său, fapt care a făcut ca mulţi producători precum Fiat sau Renault să aibă de multe decenii fabrici acolo, ce asamblau în special sedanuri sau dubiţe.
Existenţa unor facilităţi acordate maşinilor electrice a fost mai degrabă o excepţie temporară de la regulă, iar acum, odată ce Turcia are un producător autohton de electrice, această excepţie a fost anulată prin instituirea taxelor mari menţionate mai sus, iar cei care vor fi rapizi, precum BYD, îşi vor putea fortifica rapid o prezenţă bună pe această piaţă mare.
0
1,376
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!