Aeroportul din Munchen va avea 14 noi camioane electrice pentru tractarea avioanelor de până la 352 tone

31 August 2024, 20:35
Redacţia PiataAuto.md
Camioanele pentru tractarea avioanelor pe aeroporturi au fost întotdeauna vehicule cu parametri foarte speciali, care trebuiau să dispună de forţă imensă pentru a putea mişca din loc avioane imense. În acelaşi timp, odată cu evoluţia avioanelor era tot mai mare nevoie ca aceste camioane să aibă o înălţime minimă, adeseori cu cabina deplasată mult în faţa punţii frontale. În zilele noastre, pe lângă soluţiile deja bine înrădăcinate cu motoare cu combustie, există deja şi camioane electrice, iar aeroportul din Munchen tocmai a comandat 14 asemenea camioane noi cu propulsie pur electrică şi cu baterii.
Spre exemplu, atunci când cehii de la Tatra au trebuit să creeze un asemenea camion la sfârşitul anilor 80, ei l-au echipat cu un motor V12 diesel imens, răcit cu aer, care dezvolta 319 CP şi 1.130 Nm. Cu această forţă, el putea tracta 400 tone pe atunci.
Foto: Camionul Tatra dezvoltat la sfârşitul anilor 80

Camionul electric despre care vorbim azi poate tracta 352 tone şi e produs de compania germană Goldhofer, fiind numit Phoenix-E. El e compatibil şi cu tractarea avioanelor mari, precum Boeing 787, 777-200, 777-300, Airbus A350 şi toate avioanele mai compacte de atât.
Greutatea proprie a camionului electric poate fi cuprinsă între 17 tone şi 19,5 tone, în funcţie de mărimea bateriei alese. Pentru comparaţie, acel camion clasic Tatra cântărea 28 tone, dar avea 8 tone de balast adiţional pentru a avea suficientă forţă de apăsare şi aderenţă.
Goldhofer Phoenix-E are un sistem de baterii de 700 volţi şi poate avea trei variaţii de capacitate — 80 kWh, 160 kWh sau 240 kWh. Bateriile pot fi încărcate cu o putere de până la 150 kW şi întrucât muncile pe un aeroport sunt făcute în reprize scurte, autonomia nu contează foarte mult, iar vehiculul nu prea ajunge descărcat complet niciodată. Aici a contat mai mult forţa de tractare şi faptul că aceste camioane pot tracta avioanele până la o viteză de 32 km/h.
Comanda a fost plasată de o companie care prestează servicii de manevrare la sol a aeronavelor pe aeroportul Munchen, numită EFM. Cele 14 vehicule vor fi livrate în decursul a câţiva ani, însă, pentru că asemenea vehicule sunt fabricate cu multă muncă manuală, nu pe linii dedicate de asamblare.
Aeroportul Munchen, însă, nu va fi la prima experienţă de acest fel, încă în 2021 cei de la acolo anunţând că intenţionează să cumpere acelaşi model de camion electric, Goldhofer Phoenix-E, model care şi-a căpătat între timp o bună reputaţie de fiabilitate şi şi-a adjudecat şi păstrat rolul de a fi cel mai puternic camion electric din lume pentru tractarea avioanelor.
0
1,300
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!