BYD Seal, modelul chinezesc concurent cu Tesla Model 3, a trecut la arhitectură de 800 volţi, cu încărcări mai rapide şi motoare mai puternice

15 August 2024, 13:33
Redacţia PiataAuto.md
BYD Seal e un model electric care e vândut şi în mai multe ţări din Europa, concurând cu Tesla Model 3. Modelul era deja unul foarte avansat tehnologic, făcând uz de o baterie LFP de tip Blade, care-l făcea mai competitiv pe piaţă, şi avea şi parametri foarte decenţi de încărcare şi autonomie. Dar, chiar dacă modelul e relativ nou pe piaţă, chinezii tocmai l-au retehnologizat aproape complet, schimbându-i o mare parte din componentele tehnice atât de mult, încât unele maşini nu fac asemenea schimbări nici de la o generaţie la alta.
În primul rând, BYD Seal a trecut la o arhitectură de 800 volţi, doar acest fapt fiind una din cele mai mari schimbări pe care le poate face o maşină electrică. Acest fapt e crucial pentru a putea garanta o putere mai mare de încărcare şi descărcare a bateriei, ori puterea în kW e egală cu produsul dintre tensiunea în volţi şi intensitatea în amperi. Dacă se dublează voltajul, se reuşeşte practic imediat şi dublarea limitei de sus a puterii.
Odată cu această mare schimbare, BYD Seal a primit şi un nou motor electric, care poate ajunge la 23.000 rpm şi care poate garanta astfel maşinii o viteză maximă de 240 km/h, doar printr-un reductor, fără o cutie de viteze. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h a exemplarelor dotate cu acest motor va fi de 3,8 secunde.
Bateria a rămas a fi de tip LFP, dar configuraţia ei internă e uşor diferită. Două versiuni de baterie sunt oferite acum — de 61,44 kWh şi 80,64 kWh capacitate, care ar oferi 510 km autonomie şi, respectiv, 650 km. Bateria va fi putea fi încărcată acum în timp de 25 minute de la 10 a 80%, ceea ce e cu 12 minute mai rapid decât cele 37 minute promise anterior de acelaşi model de până la actualizare. Iar versiunea cu baterie mai mică ar putea fi încărcată chiar în 18 minute.
Versiunile incipiente cu tracţiune spate vor avea ca şi până acum 228 CP sau 308 CP, în timp ce versiunea de top va oferi 523 CP.
BYD a actualizat şi suspensia maşinii, montând amortizoare cu reacţii variabil, iar pe acoperiş a integrat un LiDAR, care permite condus semi-autonom al maşinii.
Interfaţa digitală a maşinii a fost actualizată pentru mai multă simplitate şi intuitivitate în operare, iar designul interior a fost înnobilat cu suprafeţe mai aerate şi materiale mai rafinate.
Pe dinafară, maşina arată practic identic şi doar cunoscătorii avansaţi vor putea distinge între micile detalii de design. În China, versiunea incipientă începe de la echivalentul a doar 24.500 dolari, în timp ce versiune cu performanţe de top, de 523 CP, ajunge la 33.400 dolari.
1
10,376
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!