Dacia Sandero e din nou cea mai populară maşină în Europa, după căderea dramatică a lui Tesla Model Y şi a urcării în top a mai multor hatchback-uri

12 August 2024, 10:08
Redacţia PiataAuto.md
Modelul românesc Dacia Sandero e din nou cea mai populară maşină din Europa în prima jumătate a anului 2024, după o cădere dramatică a cifrelor de vânzări pentru Tesla Model Y, model care reuşise anterior să se claseze pe prima poziţie şi să o menţină o lungă perioadă de timp. De asemenea, în top 10 al celor mai vândute modele se remarcă o creştere mare a unor modele de hatchback-uri care doar acum un an păreau că nu mai au un mare viitor pe piaţă. Ne referim aici inclusiv la VW Golf, un model pe care germanii intenţionau să-l pensioneze, alături de Passat, şi pentru care acum oferă din noi şi motorizări diesel.
Aşadar, Dacia Sandero a acumulat vânzări de 143.596 exemplare în primele 6 luni ale anului 2024 în Europa. Preţul său accesibil, raportat la o imagine bună de maşină practică, l-au ajutat să aibă o poziţie atât de bună în Europa.
Tesla Model Y, deţinătoarea anterioară a primei poziţii, a coborât tocmai pe locul 8 în preferinţele europenilor. Spre exemplu, Model Y a finalizat şi întreg anul 2023 cu poziţia de lider la vânzări în Europa, livrând peste un sfert de milion de maşini electrice europenilor, sau 254.822 automobile. Dacia Sandero înregistrase vânzări de 235 mii de unităţi pe parcursul anului 2023, iar în decursul celor 12 luni poziţia de lider lunar a fost de mai multe ori schimbată între cele două modele.
Acum, însă, Tesla Model Y a înregistrat 101.181 exemplare vândute în 6 luni, cea ce l-a clasat pe locul 8, păstrându-l totodată şi în rolul de cel mai popular model electric. Însă cifra de vânzări reprezintă o scădere dramatică de 26% faţă de prima jumătate a anului trecut. Sunt câteva cauze pentru aceste scăderi de vânzări — scăderea vânzărilor de maşini electrice din Germania, acolo unde e localizată fabrica europeană Tesla, întreruperile la această fabrică din prima jumătate de an, dar şi pierderea uşoară a atractivităţii lui Model Y, din cauza prezenţei lungi pe piaţă şi a lipsei unui facelift. Spre exemplu, vânzările lui Tesla Model 3 au crescut cu peste 30% după utimul facelift în Europa.
În top 10, însă, sunt neaşteptat de multe hatchack-uri. Modelul care s-a clasat pe locul 2 e VW Golf, un model despre care acum 2 ani se discuta că a devenit aproape irelevant pe piaţă şi pensionarea lui era una din opţiunile principale, la fel cu s-a întâmplat cu Ford Focus. Maşinile electrice şi segmentul tot mai popular al SUV-urilor înghesuia segmentul hatchback-urilor până la limita existenţei pe atunci. Acum, însă, Golf e din nou în top şi s-a casat pe locul 2 cu 126.993 exemplare vândute în 6 luni în Europa. Iar pe locul 3 e tot un hatchback — Renault Clio — cu 114.623 unităţi.
Pe poziţia 4 s-a clasat VW T-Roc, cu 111.381 exemplare, iar pe a 5-a e încă un hatchback, Peugeot 208, cu 107.097, un model care s-a lansat iniţial doar cu o versiune electrică, apoi a adopta şi versiuni cu combustie.
Pe locul 6 e clasată Skoda Octavia cu 102.945 exemplare, urmată de Citroen C3 cu 102.304 exemplare. După Tesla Model Y, clasată pe 8, urmează două modele Toyota — Yaris Cross şi Yaris cu 99 şi, respectiv, 93 mii maşini vândute.
Deci, din top 10, 6 maşini sunt din nou hatchback-uri, iar europenii par să fi redescoperit atracţia pentru ele. De asemenea, multe din aceste modele au crescut în vânzări după ce unii producători precum VW şi Stellantis au decis să aducă înapoi mai multe versiuni cu combustie pentru acestea, renunţând la ideile de a le reduce şi a lăsa treptat doar versiunile electrice în vânzare.
2
4,473
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!