Exporturile de maşini fabricate în China spre restul lumii au crescut cu un ritm record în 2024, în pofida noilor taxe de import din UE şi SUA

25 Septembrie 2024, 13:04
Redacţia PiataAuto.md
Exporturile de maşini produse în China spre restul lumii au crescut cu o rată record, de 27%, în primele 8 luni ale anului 2024, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 4,09 milioane de automobile. Această creştere a fost înregistrată în pofida noilor taxe de import aplicate de SUA şi UE, însă e la fel de adevărat că aceste taxe au avut efect doar o scurtă perioadă din cele 8 luni care intră în această statistică şi adevăratul lor efect se va vedea în a doua jumătate a anului.
Totuşi, detalierea cifrelor din aceste statistică dă un tablou foarte curios, mai ales în distribuţia pe ţări şi regiuni ale acestor exporturi, dar şi tipurile de maşini. Spre exemplu, deşi China îşi atribuie tot mai mult imaginea de lider mondial în maşinile electrice, de fapt, din 4,09 milioane de automobile exportare, doar 1,397 au fost din categoria celor electrificare, o categorie care le cuprinde atât pe cele pur electrice, cât şi pe cele plug-in hibride. Celelalte 2,693 milioane de maşini au fost din cele cu combustie.
Cea mai mare piaţă singulară pentru China a devenit Rusia, unde au fost exportate 705 mii automobile din cele 4,09 milioane, preponderant din cele cu combustie. Surprinzător, dar cea de-a doua piaţă e Mexic, ţară vecină cu SUA, unde China a exportat 323.540 automobile. Doar aceste două ţări împreună depăşesc 1 milion de maşini în 8 luni.
Emiratele Arabe Unite au o cotă de 203 mii automobile vândute, dar aici probabil ţara serveşte drept o platformă intermediară pentru ţările din jur. La fel e şi cu Belgia în statistica celor din China, care indică o cifră de 182.504 automobile în exporturile din China. Cifra totală de maşini vândute în Belgia în anul trecut a fost de puţin peste 400 mii, respectiv o cifră de 182 mii doar pentru maşini chinezeşti e nerealistă şi semnifică cel mai probabil importul şi înmatricularea timpurile a unor cantităţi mari de maşini electrice din China înainte de intrarea în vigoare a noilor taxe.
Prin urmare şi cifra de exporturi e un pic alterată de graba Chinei de a exporta masiv maşini în UE înainte de noile taxe. Iar supoziţia noastră e confirmată şi de faptul că din cele 182,5 mii de maşini exportate în Belgia, 170 mii a fi electrificate.
Germania, o altă destinaţie de intrare în Europa pentru navele pline cu maşini chinezeşti, indică peste 41 mii maşini electrificare primite din China. E greu de spus aici câte din ele au rămas în Germania şi câte au fost înmatriculate în grabă înainte de noile taxe.
E curios că Marea Britanie a devenit o destinaţie mare pentru maşinile din China, cu aproape 138 mii maşini primite în 8 luni, dintre care 89 mii sunt electrificate.
Brazilia e o altă ţară importantă pentru exporturile chinezeşti, cu 192 mii maşini, dintre care 136 mii sunt electrificate. Filipine, Australia, Arabia Saudită — toate sunt ţări cu peste 100 mii de automobile în statisticile de exporturi din China.
Vânzările totale la nivel mondial nu au crescut cu acelaşi ritm de 27%, prin urmare această creştere masivă de exporturi chinezeşti înseamnă efectiv că maşinile chinezeşti preiau părţi din cotele de piaţă de la alţi producători, din alte regiuni.
2
193
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!