Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Inginerii chinezi de la CATL au creat o nouă baterie LFP care poate încărca energia pentru 200 km în doar 5 minute

30 Septembrie 2024 - 16:02
Redacţia PiataAuto.md
Inginerii chinezi de la CATL au creat o nouă baterie LFP, care poate încărca energia suficientă pentru o autonomie de 200 km în doar 5 minute. De fapt, dacă e să vorbim în termeni mai tehnici şi mai precişi, noua baterie LFP susţine o putere de încărcare de 6C, adică de 6 ori produsul cifrei de capacitate.
Asta înseamnă că o baterie de 70 kWh, de exemplu, va putea accepta o putere de încărcare de 420 kW, iar una de 80 kWh — o putere de încărcare de 480 kW. Pentru a atinge asemenea puteri de încărcare, noua baterie e proiectată să funcţioneze pe maşini electrice cu arhitecturi de 800-900 volţi. Respectiv, e nevoie şi de staţii de 800-900 volţi pentru a putea asigura o asemenea putere de încărcare, dar asemenea staţii există deja în număr mare, mai ales în China.
Verificând promisiunea de 200 km în 5 minute, putem calcula că la o putere de încărcare de 420 kW, spre exemplu, în 5 minute bateria va încărca 35 kWh. Pentru o maşină electrică de talie medie, cu o baterie de 70 kWh, un consum de 17,5 kWh/100 km este deja cât se poate de realist, prin urmare cei 35 kWh puşi în timp de 5 minute vor fi într-adevăr suficienţi pentru 200 km autonomie.
Asemenea timpi de încărcare pot face experienţa de condus a unei maşini electrice una care să fie chiar mai rapidă decât alimentarea unei maşini cu benzină, or, şi turnarea a vreo 16 litri de benzină pentru vreo 200 km ar lua de obicei tot minim vreo 5 minute.
E impresionant că toate aceste performanţe uluitoare de încărcare sunt atinse de chinezi acum cu compoziţie LFP a bateriilor, acestea depăşindu-le practic pe cele litiu-ion NMC obişnuite. Deşi anterior bateriile LFP erau considerate o alternativă mai ieftină, dar mai puţin performantă pentru bateriile LFP, chinezii le-au asigura o dezvoltare imensă în ultimii doi ani, păstrând costul de producţie coborât, astfel încât acum practic tot producătorii chinezi pun deja cel mai mare accent pe acest tip de baterie, şi astfel nu mai sunt dependenţi de cobalt sau mangan.
Bateria LFP cu putere de încărcare 6C, anunţată acum, vine ca urmare a promisiunilor făcute încă în luna iunie, când producătorii chinezi CATL şi BYD declarau că în acest an vor fi lansate şi asemenea baterii 6C.
Totuşi, mai e ceva foarte curios în această lansare de baterie. Ea a fost elaborată de CATL, însă a fost lansată acum în parteneriat cu SAIC-GM-Wuling, compania locală chinezi, creată de General Motors împreună cu parteneri locali, o companie care e printre cei mai de succes producători locali de maşini electrice. E şi compania care lansase mai multe modele electrice foarte ieftine, cu marca Wulling, unele dintre care au ocupat o perioadă şi poziţia de cele mai bine vândute modele din China.
Prin urmare, noua baterie ar putea să impulsioneze şi acele maşini electrice produse local, dar şi mai interesant e faptul că General Motors a anunţat că ea va fi integrată în arhitectura Ultium a maşinilor sale electrice vândute în SUA şi alte ţări ale lumii. GM are maşini cu baterii Ultium de 800 volţi, cum ar fi Hummer EV şi alte câteva modele, iar acolo bateriile au capacităţi imense. Dacă acele maşini vor primi acum baterii cu viteze atât de mari de încărcare, GM îşi va asigura în mod cert un avantaj competitiv enorm.
Prin urmare, de această dată nu doar că nu mai vorbim de o baterie de care vor beneficia preponderent cumpărătorii şi producătorii chinezi, ci de una care ar putea să se regăsească şi în multe alte regiuni ale planetei.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter