Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Podul peste râul Răut de pe traseul R12 din Moldova a fost finalizat cu 3 luni înainte de termen, fiind construit într-un ritm record

28 Septembrie 2024 - 09:22
Redacţia PiataAuto.md
Încă un pod din Moldova a fost finalizat cu mult înainte de termen, fiind construit într-un ritm record. E vorba de podul peste râul Răut de pe traseul R12, iar lucrările au presupus demolarea completă a podului vechi, construit în anii 70, şi construirea de la zero a unui pod nou.
În luna aprilie 2024, deci doar 5 luni şi jumătate în urmă, anunţam despre startul lucrărilor la acest pod şi publicam şi imagini cu starea deplorabilă a podului vechi.
Foto: Starea podului vechi

Apoi, în iulie 2024, anunţam despre ritmul record de construcţie a podului, ca-n China, când 21 de grinzi ale acestuia au fost montat în doar câteva zile.
În zilele noastre, toate aceste construcţii rapide ale podurilor nu o minune şi nici nu reprezintă vreo goană după termeni şi recorduri — totul se datorează în special macaralelor Liebherr de mare tonaj, care au apărut în Moldova, şi care pot efectua cele mai grele lucrări la poduri cu un randament nemaivăzut faţă de metodele folosite anterior, dar şi faptului că ASD verifică periodic în ultimii ani toate lucrările în desfăşurare, cel puţin o dată în lună sau la fiecare două luni, pentru a constata progresele în timpul alocat, nu la expirarea lui, şi astfel „se ţine pulsul” mult mai aproape de modul în care antreprenorii îşi organizează munca şi o execută.
Apropo, compania care a făcut lucrările la podul de pe R12 e una locală, regională chiar, numită Corsag, deci şi companiile locale pot deja demonstra o cadenţă bună a lucrărilor atunci când îşi ridică standardele de tehnologii cu care operează şi de organizare.
Acum, la sfârşit de septembrie 2024, podul este deja complet finalizat, cu toate detaliile mici aplicate, şi a fost deschis circulaţiei. Termenul contractual era stabilit pentru sfârşitul lunii decembrie 2024, deci finalizarea podului a avut loc cu 3 luni înainte de termen.
Podul de aproape 56 metri lungime, cu 3 deschideri, are două benzi de circulaţie, iar acum are şi trotuare pentru pietoni.
E foarte important că pilonii podului stau acum pe fundaţii corecte, cu protecţie împotriva eroziunilor de ape, iar însăşi podul are asigurate declivităţile corecte şi scurgerile de ape pluviale.
Întregul proiect de demolare a podului vechi şi construcţie a podului nou a costat 23,9 milioane de lei, deci aproximativ 1,23 milioane euro, banii fiind achitaţi din Fondul Rutier, în care contribuie toţi proprietarii de automobile prin taxa anuală de folosire a drumurilor.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter