Rimac Energy a instalat prima sa baterie pentru centrale mari şi promite zero degradare a capacităţii în primii doi ani

13 Septembrie 2024, 18:50
Redacţia PiataAuto.md
Acum un an, croaţii producători de hypercar-uri electrice de la Rimac şi divizia lor de baterii pentru centrale mari, Rimac Energy, anunţau lansarea primei lor baterii specializate, numite SineStack, care era menită să concureze cu Tesla Megapack. Bateria promitea parametri inginereşti foarte interesanţi şi avea câte un invertor pentru fiecare celulă, ceea ce ar trebui să o facă mult mai echilibrată şi longevivă. Ei bine, acum cei de la Rimac anunţă că au instalat şi lansat în operare prima lor baterie într-o centrală, iar odată cu asta fac şi o promisiune curioasă.
Centrala de baterii se află în Colchester, Marea Britanie, dar cel mai neobişnuit fapt din toată istoria e că acum croaţii au instalat efectiv o singură baterie SineStack de test acolo, care va funcţiona ca o mini centrală, iar ulterior, începând de anul viitor, vor fi adăugate şi alte baterii.
O baterie Rimac e mai compactă cu mult decât Tesla Megapack şi are o capacitate de 790 kWh, deci exact asta va fi şi capacitatea noii centrale cu o singură baterie din Colchester. Însă faptul e perfect explicabil, întrucât în acest mod bateria Rimac îşi va demonstra caracteristicile în viaţa reală, iar apoi va putea fi produsă şi livrată în serie cu toate garanţiile aferente.
Foto: Noua baterie Rimac SineStack, pusă alături de Tesla Megapack, într-un colaj făcut de noi proporţional cu dimensiunile anunţate

Croaţii pun un mare accent pe avansul tehnologic al bateriei lor, datorat celor 18 invertoare prezente în fiecare modul şi cu toată gestiunea avansată a bateriei, ei promit deja că în primii doi ani bateria va avea exact 0% de degradare, iar promisiunea iniţială ca bateria să reziste 12.000 cicluri rămâne în continuare valabilă.
Rimac SineStack e o baterie LFP, deci croaţii şi-au dezvoltat din timp produsul exact acolo unde acum e cea mai intensă evoluţie. Iar cel 12.000 cicluri promise, dacă e să luăm în considerare un ciclu pe zi, ar reprezenta 33 ani. Chiar şi la aproape 2 cicluri pe zi, tot ar însemna o durată de viaţă de minim 20-25 ani.
E curios că prin promisiunea de zero degradare în primii doi ani, Rimac i-a echivalat astfel pe cei de la CATL, care au promis ceva similar pentru noua lor baterie, Tener, acum câteva luni. Astfel, RImac practic echivalează, ba chiar pretindă că depăşeşte tehnologic unul din cei mai avansaţi producători chinezi, iar producţia bateriei Rimac SineStack va avea loc în Europa, deci va avea o importanţă strategică deosebită.
Foto: Bateria CATL Tener

Apropo, fabrica unde vor fi produse noile central de baterii Rimac va fi localizată lângă capitala Croaţiei, Zagreb, şi e aceeaşi fabrică unde Rimac va produce baterii pentru modelele electrice viitoare ale celor de la BMW, în baza acordului semnat în acest an între cele două companii.
2
2,498
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!