Cum arată în prezent lucrările la traseul R26, unul din cele mai importante din Moldova, care leagă sudul de sud-estul ţării

8 Octombrie 2024, 09:36
Redacţia PiataAuto.md
În primăvara acestui an, anunţam că traseul R26 din Moldova era în plin proces de reconstrucţie, cu decopertări şi lărgiri. Acest traseu e unul din cele mai importante din Moldova, întrucât leagă întreg braţul sudic al Moldovei de cel din sud-est, fiind cea mai scurtă şi rapidă legătură rutieră dintre cele două regiuni ale ţării. Segmentele reconstruite acum sunt cuprinse între Cimişlia şi Căuşeni, iar de curând Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale din Moldova a raportat progresul actual al lucrărilor.
Pe sectorul 3, în apropierea şi în perimetrul localităţii Sălcuţa, se lucrează şi la turnarea primelor straturi de asfalt, şi la construcţia trotuarelor şi accesului în curţi. Şi asta întrucât noul drum e realizat conform noilor standarde europene aplicate în Moldova, care presupun că toate drumurile naţionale şi regionale care traversează localităţi trebuie să aibă zone separate pentru pietoni şi o infrastructură decentă pentru siguranţa acestora.
Pe acelaşi sector de drum au demarat lucrările la construcţia unui nou pod la kilometrul 39,502. Zona era una foarte problematică în calitatea carosabilului de aici, iar noul pod va permite asigurarea unei structuri sigure şi uniforme a drumului pe aici.
Şi, per total, există deja porţiuni complet asfaltate, sau unde se toarnă straturile finale de asfalt, aşa că pe această porţiune media progresului e de 75%.
Pe sectorul 2 alăturat, care traversează şi localitatea Zaim, se aştern straturile de balast, pietriş şi cel stabilizat cu ciment, după care va urma şi primul strat de mixtură asfaltică.
Pe acelaşi segment se construiesc acum şi două podeţe tubulare, iar progresul înregistrat pe întreg segmentul e de 60%.
Întreg drumul R26 începe să capete o alură civilizată de traseu de standard european, însă, iar atunci când tot traseul va fi finalizat la aceleaşi standarde, parcurgerea lui ar putea lua doar 45-50 minute cu respectarea limitelor de viteză legale, faţă de circa 1 oră şi jumătate, cât lua până de curând, din cauza multiplelor zone foarte denivelate sau prost proiectate din perioada sovietică, cu vizibilitate redusă şi pericole implantate.
1
785
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!