Pagina principală
CITIRE TEST DRIVE:
Mercedes-AMG S-Class Cabriolet S 63 4MATIC
20 Aprilie 2016 - 09:32
De Ilie Toma
Mercedes-AMG S-Class Cabriolet S 63 4MATIC
Da, doamnelor şi domnilor, cunoaşterea noii limuzine decapotabile de la Mercedes-Benz pe Coasta de Azur nu s-a oprit pentru noi la versiunea „normală” S 500, despre care v-am relatat în articolul anterior, ci a continuat cu ipostaza cu semnătura veritabilă a inginerilor din Affalterbach. Da, vorbim despre un AMG adevărat, pur-sânge, de o putere uluitoare şi de un preţ ameţitor. Dacă spuneam despre versiunea S 500 că are tocmai 455 CP sub capotă şi un preţ ce porneşte de la peste 160,000 euro, atunci maşina de astăzi vine cu un arsenal de 585 CP sub capotă, tracţiune integrală şi un preţ ce-şi ia startul de la aproape 215,000 euro, la preţurile disponibile pentru Moldova…

Este Mercedes-AMG S-Class Cabriolet S 63 4MATIC!...

Aţi putea crede că senzaţia noastră de a fi milionari pentru o zi, descrisă în articolul lui S-Class Cabriolet, s-a amplificat şi mai mult. Şi aţi avea dreptate. Acum, pe lângă luxul opulent emanat de această maşină, ea mai spune tuturor că are un spirit de supercar sub capotă, un spirit de GT adevărat, cu care să savurezi puterea şi pasiunea şi la un drum lung... Fiecare gâdilare a pedalei de acceleraţie scoate un sunet adânc pe ţevile de eşapament, un sunet sonor şi un pic necioplit, ca faţa un pic nebărbierită intenţionat a unui bărbat care atrage şi mai mult privirile femeilor din jur... Şi până şi aici, pe renumitele bulevarde riverane din Cannes, Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet atrage privirile şi pornirile fotografice ale celor mai răsfăţaţi oameni ai lumii...

Dar să o luăm pe rând...

Splendid

S-Class Cabriolet este un model splendid şi în ipostazele „civile”, dar în cele de cu camuflaj de trupe speciale AMG e splendid într-un alt mod, mai puţin sclipitor , dar nicidecum mai puţin dominant prin prezenţa care o afişează pe străzi. Într-adevăr, calandrul său nu mai este dominat de multitudinea de diamante, ci de fâşia dublă orizontală, iar partea de jos a „feţii” e marcată de prizele imense ale barei de protecţie. Şi posteriorul are nişte incizii masive, dar şi patru guri de evacuare rectangulare ce bifează o semnătură vizuală a AMG-urilor cu indicele 63... Desigur, inscripţiile AMG, S63, sau chiar cele nouă embleme V8 BITURBO de pe aripi vă sugerează imediat că aveţi în faţa Dvs. un AMG pur-sânge, dar există şi detalii care sunt ascunse mai discret, dar care certifică irevocabil spiritul de sportcar al acestui model. Etrierele masive ale frânelor, cu logo-ul AMG pe ele, „apucă” nişte frâne de ceramică, perforate! O asemenea putere, pe o maşină de o asemenea talie, trebuie stăvilită...

Dacă ridici capota, descoperi imensul V8 asamblat manual, cu semnătura mecanicului din Affalterbach care l-a pus laolaltă. Motorul maşinii noastre e asamblat de Moritz Bartel şi poartă demn emblema AMG.

Habitaclul nu se deosebeşte prea mult de cel al unui S-Class Cabrilolet obişnuit, dar şi aici depinde de imaginaţia Dvs. în a vă configura ipostaza dorită. Eu conduc un exemplar cu interior Designo, ce subliniază mai ales calităţile desăvârşite ale luxului şi am parte de doar câteva accente sportive ce-mi amintesc că mă aflu la volanul unui AMG – volan sportiv AMG, inserţii pe pedale şi nişte embleme AMG reliefate pe cotiera centrală şi pe scaune. Deşi au un suport lateral foarte bun, scaunele rămân totuşi a fi axate spre confortul suprem al unui S-Class, cu tot soiul de reglaje, masaje şi tot ce vă puteţi dori de la o limuzină de lux. Până şi sistemul AIRSCARF de suflare a curenţilor calzi în jurul gâtului e prezent, astfel ca defilările cu plafonul jos să rămână confortabile la orice viteză.

Cele două scaune spate sunt la fel de restrictive pentru eventualii ocupanţi de acolo şi asta e unicul neajuns pe care i-l putem imputa habitaclului unui S-Class decapotabil, care se tot declară a fi o decapotabilă cu 4 locuri. Declaraţia asta e susţinută la limită de spaţiul disponibil pentru genunchii ocupanţilor spate.

Sistemul audio Burmester are difuzoare peste tot unde vă puteţi imagina şi până şi pasagerii din spate sunt separaţi de un tunel cu un difuzor încorporat pe el, iar în spatele capurilor lor stau alte două difuzoare. Despre fidelitatea sunetului e în plus să mai vorbesc…

Calcul vectorial

Dar am oprit sunetul înainte de a învârti cheia în contact. Pentru că nu aş fi îndrăznit să eclipsez undele acustice ieşite de sub capotă, mânate dibaci prin ţevile de eşapament şi ieşite la libertate deja manierate şi dresate. E timpul să auzim sunete mecanice şi să pornim!

Mercedes-AMG S-Class Cabriolet S 63 AMG mă desfată, însă, doar în primele secunde de funcţionare a motorului cu un urlet pe măsura aşteptărilor, apoi acesta se temperează. Rulez încet pe străzile urbane şi constat că sunetul motorului se aude mult prea încet şi civilizat şi doar dacă apăs pedala acceleraţiei mai puternic îl trezesc la un nou răget, dar tot pentru un timp scurt. Explicaţia e simplă – maşina asta e gândită să poată fi condusă şi la distanţe foarte lungi, iar un urlet continuu al motorului ar putea obosi serios un călător de distanţe lungi. Cum să auzim mai sonor motorul, deci, când ne dorim? Prin apăsarea butonului Sport de pe tunelul central. Şi aici regimul sportiv al motorului şi cutiei de include separat de cel al suspensiei, iar primul acţionează şi o rezonanţă mai puternică a sunetului, făcând motorul mai prezent în ambianţa acustică. Acum, în regim Sport, nu mai uiţi niciodată că eşti la volanul unui AMG.

Motorul nostru nu mai e cuplat la o cutie de viteze automată cu 9 trepte, ca şi versiunea S 500, ci la una AMG SPEEDSHIFT cu 7 trepte. Mai mult ca atât, cadranele digitale de bord au un regim AMG, care afişează temperatura motorului şi a uleiului din cutia de viteze, iar atunci când acesta e rece, se aprinde un indicator care vă recomandă să conduceţi mai temperat până la atingerea temperaturii optice de funcţionare, după care o puteţi chinui după plac! Ador cutia asta! Are schimburi atât de precise şi de prompte, atât de logic coordonate, încât schimbarea manuală a lor, prin padele, rămâne doar un moft, şi nicidecum o necesitate. Iar treptele sunt mult mai lungi, în stilul şcolii vechi pentru un propulsor atât de puternic. În oraş, în regim Sport abia reuşesc să ajung la treapta a 3-a, uneori! În regim Confort, cutia poate ajunge şi până la treapta a 4-a sau chiar a 5-a, lăsând motorul să se tureze odihnindu-se la puţin peste o mie de turaţii per minut. Însă eu conduc în Sport şi fără a ţine motorul în turaţii nenecesare, abia de ajung uneori în 3-a treaptă şi savurez fiecare nouă bătaie a cilindrului din imensul V8 de sub capotă, de 5.5 litri!

Odată ieşit pe autostrăzi, am constatat că n-am închis acoperişul şi merg destul de relaxat cu 110-120 km/h, cu geamurile închise. Aerodinamica decapotabilelor Mercedes-Benz e excelentă ca întotdeauna şi doar la viteze apropiate de 130 km/h acest S-Class AMG decapotabil îmi mai adie vârful capului cu curenţi de aer. Însă chipiul pe care-l am şi AIRSCARF-ul mă fac să mă simt perfect confortabil, eu, care întotdeauna am fost cam reticent faţă de decapotabile!

Cel mai mult îmi părea rău de limita de viteză a autostrăzilor de aici. Să atingi 130 km/h cu un S 63 AMG Cabriolet e ca şi cum ai rezolva un exerciţiu de grădiniţă. Maşina asta poate prinde prima sută, cu start de pe loc, în doar 3.9 secunde! Vă imaginaţi, deci, că imediat ce apăsam un pic mai tare pedala acceleraţiei pe aceste autostrăzi, depăşeam imediat limita de viteză legală... Ce chin… Trebuie să ies de pe autostrăzi, să probez maşina asta pe nişte trasee mai provocatoare. Din fericire, harta afişată de sistemul meu de navigare îmi indica înainte un traseu încreţit de sute de viraje strânse…

Aici a venit partea cea mai delicioasă a aceste zile, partea în care am intrat într-o zonă cu serpentine strânse de tot. Şi aici, dragii mei cititori, m-am convins de diferenţa uriaşă dintre un S 500 „obişnuit” probat mai devreme şi un S 63 AMG 4MATIC, pe care-l conduc acum. Cinci sute optzeci şi cinci de cai-putere înseamnă enorm de mult, iar odată pusă la treabă, herghelia asta de cai se descurcă cât ai zice peşte cu cele 2.1 tone ale maşinii la gol. O împing cu forţă, hotărâtă, decisivă, dar încă manierată. Cutia de viteze e pur şi simplu excelentă şi ştie să facă uz de puterea asta imensă în cel mai genial mod posibil. Dar marea diferenţă o face sistemul de tracţiune integrală, care pune puterea pe asfalt într-un mod absolut diferit! Viraj după viraj, mă conving că nu e nevoie să frânez prea mult înainte de el, pentru că am şi frâne al naibii de eficiente în a opri bolidul pe care-l conduc, dar şi pentru că suspensia pneumatică pusă în regim sport, în tandem cu pedala acceleraţiei apăsată puternic şi o putere imensă distribuită între toate patru roţi, scot maşina asta imensă din orice viraj, pe orice traiectorie mi-aş dori! Nu, aici nu mai am parte de subvirări decât dacă mi le doresc eu foarte mult. Însă dacă îmi doresc să trec virajul cu 130 km/h, atunci pot s-o fac cu o precizie de care n-aş fi crezut niciodată că o decapotabilă de 2.1 tone poate fi capabilă! E absolut fascinant! Apeşi pedala nici pe jumătate, cutia a şi pus treapta potrivită, motorul urlă pofticios, iar tu ţii volanul în mână, dirijând uşor, dar foarte antrenant, traiectoria de trecere a virajului şi maşina trece exact pe acolo pe unde tu tocmai i-ai trasat imaginar linia! Cu un asemenea ritm de condus nu se mai simt nici ruliuri ale caroseriei, nici tendinţe de subvirare. Dacă trec suspensia în regim Comfort, după Sport, maşina pare să capete un ruliu un pic mai flasc, dar ea rămâne în continuare controlabilă. Totuşi, plăcerea pură a condusului suprem în stil AMG e posibilă anume în regim sportiv al suspensiei şi al motorului cu transmisia. Îmi plac enorm de mult maşinile cu tracţiune spate, dar aici trebuie să recunosc că dacă toată puterea imensă a acestui motor ar fi fost transmisă doar punţii spate, maşina asta n-ar fi fost nici pe departe la fel de rapidă şi precisă în traiectorii. Aşa, însă, ea te lasă cu gura căscată demonstrându-ţi capacităţi de supercar pur sânge într-un confort de care nici unul din supercar-urile tradiţionale nu este capabil! Nu în zadar mai puternicul S 65 AMG Cabriolet, cu motor V12 de 630 CP, dar cu tracţiune spate, face prima sută mai lent decât S 63 4MATIC Cabriolet din mâinile mele, de astăzi – 4.1 secunde faţă de 3.9 secunde, iar aceste diferenţe s-ar accentua şi mai mult în viraje strânse.

De fapt, performanţele supreme ale unui S-Class decapotabil sunt anume aici, pe această versiune S 63 AMG 4MATIC Cabriolet, în timp ce S 65 AMG e mai mult o chestie de statut, dat de numărul mai mare al cilindrilor. Savoarea supremă a condusului e anume aici, pe modelul acesta cu 585 CP, 900 Nm şi tracţiune integrală!

Pe maşina asta pierzi noţiunea timpului şi capeţi doar noţiunea condusului în ritm de performanţă supremă. Mercedes-AMG S-Class Cabriolet S 63 4MATIC costă mai mult decât unele supercar-uri pentru că este, la drept vorbind, mai bun decât foarte multe din ele. Atunci când am condus un Lamborghini Aventador mă durea capul după două ore, deşi mă bucuram de senzaţiile din volan. Aici, însă, aş conduce AMG-ul acesta pe toate coastele lumii, oprindu-mă doar să-mi trag sufletul la nişte hoteluri luxoase, după care să umplu din nou rezervorul şi să alerg din nou pe turaţii maxime, simţind viaţa la intensităţi hărăzite doar celor puţini... Ah, partea cu umplerea rezervorului s-ar putea să o fac mai des, pentru că maşina asta e cam setoasă – mie ieşindu-mi o medie de puţin peste 25 de litri la 100 de kilometri – dar ai fi gata să plăteşti plantarea a 25 de copaci pe zi ca să compensezi CO2-ul emis în atmosferă doar pentru plăcerea de a alerga din nou motorul acesta, cuplat la cutia aia minunată cu 7 trepte sistemul acela de tracţiune integrală permanentă. Nu, nu am putut nici măcar bănui că o maşină de peste 5 metri lungime, cu atâta confort şi masaje şi ventilări la bord, e capabilă de asemenea senzaţii de condus! E pur şi simplu genială, inginereşte vorbind, şi de la volan se simte că toată această emoţie e rezultatul unei inginerii desăvârşite, a unor calcule vectoriale supreme, a unor genii care au decis că pot sfida legile fizicii. Şi ferice de omenire cât timp mai există astfel de genii în rânduri inginerilor. E bestială maşina asta!

Declaraţie de avere. Declaraţie de putere.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet nu e doar o declaraţie de avere, ci şi una de putere. De putere imensă, geostrategică, o putere care-şi fentează adversarii, uneori îi şi sfidează până ajung să constate că izvorul acelei puteri e cel mai redutabil jucător în liga celor mai temuţi.Şi pe lângă toate, acel jucător are o faţă calmă, senină, uşor zâmbitoare chiar, care zice că-i place să admire soarele şi lucrurile simple ale vieţii. Ei bine, acest supercar decapotabil pe nume Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet este tocmai asta, cel mai redutabil şi senin jucător în liga celor mai temuţi... Dacă aţi avut şansa să daţi marea lovitură în viaţă şi să ridicaţi milioanele meritate, atunci maşina asta e abonamentul Dvs. pentru clipe de paradis, de paradis al mecanicii desăvârşite şi al luxului suprem. Maşina asta e dintr-o altă ligă a felului în care poate fi trăită o viaţă – o ligă în care vrem cu toţii să ajungem, dar în care foarte puţini ajung să se regăsească. Şi în vâltoarea muncii asidue, a muncii cu dedicaţie pentru dezvoltarea globală a unei companii inovatoare, sau în vâltoarea unei mari tranzacţii care să te propulseze spre vârfurile ierarhice sociale, s-ar putea nici să nu sesizezi când ai trecut hotarul în acea ligă a felului în care poate fi trăită o viaţă. Mergi în garajul casei tale şi dacă găseşti acolo un Mercedes-AMG S-Class Cabriolet S63 AMG, atunci ştii că eşti deja acolo, în acea ligă. Sau verifică-ţi conturile bancare şi dacă ai un sfert de milion liber şi disponibil, nu-ţi rămâne decât să cumperi bijuteria asta decapotabilă pentru a-ţi legifera păşirea în acea ligă supremă...
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (61 IMAGINI):
COMENTARII FACEBOOK:
MAI MULTE TESTE DRIVE:
TEST DRIVE: BMW X7
17 Iulie 2019 - 14:20
Am testat noul BMW X7 în motorizare diesel M50d. Patru turbine, 400 CP, 760 Nm şi 5.4 secunde până la prima sută. Cum se simte cel mai mare SUV BMW?...
TEST DRIVE: Mercedes-Benz GLC F-CELL. Electricitatea cu hidrogen.
28 Iunie 2019 - 19:43
Atunci când vă gândiţi la o maşină electrică, ce vă atrage? Ideea de a rula cu zero emisii, cel puţin în oraş? Forţa uriaşă a motoarelor electrice şi posibilitatea ca acestea să-şi livreze cuplul din prima turaţie, instantaneu?...
TEST DRIVE: Toyota Camry Hybrid
21 Iunie 2019 - 19:14
Avem la test noua generaţie Toyota Camry Hybrid, modelul care în sfârşit a devenit disponibil şi în Europa. Modificări radicale? O altă filosofie? Renunţare la confort? Sportivitate? Să vedem...
VIDEO TEST DRIVE: BMW Seria 8 M850i
16 Iunie 2019 - 08:01
Puneţi play, daţi sunetul mai tare să auziţi acustica motorului V8 şi savuraţi acest video cu BMW Seria 8 M850i!...
TEST DRIVE: Jaguar I-PACE
13 Iunie 2019 - 12:27
„Maşina asta e demenţială!” – arareori îţi vine să strigi asta chiar din primele apăsări de acceleraţie la volan, dar automobilul ăsta, 100% electric, pe nume Jaguar I-PACE, te impune pur şi simplu s-o faci! Am aşteptat mult...
TEST DRIVE: Mercedes-Benz GLC Coupe facelift
10 Iunie 2019 - 09:47
SUV-urile cu siluetă de coupe au fost cândva nişte modele excentrice, dar şi-au găsit între timp un loc meritat sub soare. Sunt mai multe la număr, mai rafinate în design, mai plăcute în condus... În gama Mercedes-Benz, GLC Coupe...
TEST DRIVE: Mercedes-Benz GLC facelift. Testăm noile motorizări GLC 300d şi GLC 300 4MATIC
8 Iunie 2019 - 07:02
Am mers în Germania pentru a testa, alături de jurnalişti din toată lumea, Mercedes-Benz GLC facelift. Ne interesa în special două mari noutăţi ce şi-au făcut loc sup capota lui GLC facelift: noua motorizare...
TEST DRIVE: Noua generaţie Nissan Leaf
29 Mai 2019 - 14:23
Noua generaţie Nissan Leaf a ajuns, în sfârşit, să fie lansată oficial şi în Moldova, iar noi, la cât de ataşaţi am devenit în ultimul timp de mobilitatea electrică, nu puteam rata ocazia să-l testăm pe drumurile ţării noastre!...
TEST DRIVE: Noua generaţie Mercedes-Benz GLE. Testăm GLE 300d. (V167)
17 Mai 2019 - 10:03
Ăsta e cu siguranţă cel mai aşteptat model nou Mercedes-Benz în Moldova, în această primă jumătate de an cel puţin! Şi zic asta pentru că GLE, în special...
TEST DRIVE: Noul BMW i3 (120 Ah)
8 Mai 2019 - 08:02
Cât de repede se mişcă, totuşi, lucrurile în zilele noastre pe tărâmul electromobilităţii! Testăm astăzi în Moldova noul BMW i3 – adică ultima iteraţie a lui, care poartă şi numele de 120 Ah...