Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

Noua generaţie Opel Insignia Grand Sport

12 Aprilie 2017
Ilie Toma
Noua generaţie Opel Insignia Grand Sport
Atunci când am văzut primele imagini ale noii generaţii Opel Insignia, modelul ne-a plăcut mult de tot, pentru că vedeam în faţa noastră o eră nouă a designului Opel, o eră care părea deopotrivă să evolueze substanţial în direcţia corectă, dar şi să păstreze tot ce a fost bun din 2008 încoace, de la lansarea primei generaţii Insignia. Dar noua generaţie a sedanului a făcut şi o rocadă importantă, redenumindu-se din Insignia în Insignia Grand Sport şi luând o altă formă de caroserie. La modul practic, noul Opel Insignia Grand Sport este un liftback spaţios, cu o un hayon care se deschide cu tot cu lunetă. Emoţional vorbind, însă, noul model este mai degrabă o maşină cu siluetă de coupe cu patru uşi.

Pe lângă asta, noul Opel Insignia Grand Sport a crescut în dimensiuni, în primul rând în beneficiul pasagerilor spate, oferind pentru aceştia loc din belşug acum. Creatorii săi zic că au vrut să creeze un model care să le placă din prima tuturor proprietarilor precedentei Insignia, dar care să poată atrage şi o mulţime de clienţi noi, în special datorită spaţiului şi configuraţiei noi. Iar când vorbim de un asemenea spaţiu XXL pentru pasagerii spate, noi, cei din Moldova, ne amintim imediat de liderul ceh al acestui segment în materie de vânzări, Skoda Superb. Aşadar, noul Opel Insignia Grand Sport este în continuare un concurent cu modelele consacrate ale segmentului – Volkswagen Passat şi Ford Mondeo, dar este mai mult ca oricând un concurent redutabil pentru limuzina cehă, inclusiv în materie de preţ.

Aşadar, eram deosebit de intrigaţi să conducem noul model Opel, să-l simţim pe propria piele şi să înţelegem ce oferă el exact la bord, în raport cu concurenţii menţionaţi mai sus. Şi am avut onoarea să mergem la testul drive internaţional al noii Insignia Grand Sport, pentru a vă putea spune totul despre noul model Opel!

Haideţi, deci, să-l descoperim împreună! Am testat: • 1.5 Turbo 165 CP • 2.0 Turbo 260 CP 4x4 • 2.0 Diesel 170 CP

Design. Atrăgător din prima?

Am putea să vă tot spunem ce ne-au spus şi nouă designerii, explicându-vă fiecare linie isteaţă şi inspirată, dar n-o vom face, pentru că noi considerăm că designul unei maşini nu trebuie explicat, ci trebuie să placă, preferabil de la prima vedere. Şi părerea noastră e că designul lui Insignia Grand Sport e genial de bun în această privinţă.

N-ai spune niciodată că noua generaţie e mai lată decât predecesoarea sa, dar e! Iluzia optică se datorează, însă, lungimii crescute, înălţimii reduse şi siluetei mult mai atlete, iar plusul pe lăţime se multiplică şi mai mult atunci când vine vorba de lăţimea efectivă din habitaclu. Scaunele au fost şi ele coborâte mai jos, astfel încât înălţimea mai mică nu afectează pasagerii, ba dimpotrivă, pe bancheta spate se anunţă rezolvarea unei probleme bine ştiute a predecesoarei, şi anume problema cu spaţiul pe înălţime disponibil pentru ocupanţii de acolo.

Ne place grila orizontală şi foarte profilată, ne place nervura centrală de pe capotă, dar şi proporţiile generale ale maşinii. Cei de la Opel au reuşit să depărteze puntea faţă mai departe de portiere, astfel încât, privită din lateral, maşina pare să semene cu un sedan portiere, astfel încât, privită din lateral, maşina pare să semene cu un sedan sport cu tracţiune spate, nu unul cu tracţiune faţă, iar evazările din portierele spate şi aripile spate accentuează această impresie vizuală.

Habitaclu. Cât de spaţioasă, totuşi?

Bine, ştim că marele atribut ce iese în evidenţă atunci când vorbim de interiorul noii Insignia Grand Sport e spaţiul interior mult mai mare, în special cel dedicat pasagerilor spate. Dar cât e de spaţioasă, totuşi, noua Insignia Grand Sport? În faţă poziţia la volan e într-adevăr mult mai coborâtă şi mai sportivă, iar eu ador poziţia joasă într-un sedan, pentru că te face să te simţi mai conectat cu drumul, să poţi explora mai mult dinamismul maşinii. Pentru cei ce-şi doresc o poziţie mai înaltă – nu există motive de îngrijorare, întrucât diapazonul de reglaje a scaunelor faţă e foarte mare de la o extremă la alta. Planşa de bord a devenit acum mai înaltă şi te înconjoară împreună cu tunelul central, consola, dar şi partea panoului de pe portiera stângă, astfel încât ai senzaţia că te afli într-un model premium. E foarte comod să conduci la distanţă lungă cu ambele coate sprijinite – unul pe panoul uşii, altul pe cotiera centrală, ţinând în acelaşi timp volanul din ambele părţi, în zona orelor 9 şi 3.

Precedenta generaţie alterna materiale foarte nobile pe partea superioară a planşei cu cele ceva mai dure pe partea inferioară. Noua generaţie şi-a modernizat materialele de interior, dar face uz de materiale absolut în ton cu trendul actual, fără a ieşi în faţa acestuia, aşa cum făcea pe alocuri predecesoarea. Plasticul tunelului central, care derivă spre consolă, e dur şi se mişcă un pic când e apăsat, iar factura lui îmi creează un deja vu absolut identic cu modelul ceh menţionat mai sus de mine. Planşa de bord în dotările noastre e acoperită cu un soi de material ce vrea să imite pielea cu cusături, dar care, evident, nu e piele. Aparent, arată bine. Dar înaintea volanului există o umflătură de plastic montată peste planşa de bord, iar acea umflătură e, de fapt, partea funcţională a head-up display-ului, adică partea care proiectează informaţiile pe parbriz. Acest element pare să nu se integreze în designul general al planşei de bord, iar disonanţa se remarcă şi la spaţiile de aliniere dintre el şi planşă.

Noua Insignia Grand Sport mai face uz generos şi de piano black, aşa cum dictează trendul actual, deşi chiar noi exploatăm o maşină cu mult piano black la interior şi nu putem spune că e cel mai practic material în timp. Ergonomia comenzilor este foarte bună, însă – deşi sunt puţine la număr sunt foarte intuitive şi nu necesită multă ezitare până la găsirea butonului corect.

Scaunele sunt extraordinar de confortabile, cu o profilare excelentă şi cu multiple reglaje, dar aceste reglaje sunt, evident, opţionale. Totuşi, chiar şi în dotări de bază Insignia Grand Sport va avea o profilare excelentă a scaunelor, or cei de la Opel ţin foarte mult la confortul şezutului la bordul maşinilor lor.

Şi acum să vorbim despre bancheta spate! Am luat loc în spatele scaunului şoferului, reglat anterior de mine şi evident, în acel moment, aveam în minte Skoda Superb, dorindu-mi să văd dacă noul model Opel echivalează legendarul spaţiu pentru genunchi din modelul ceh, sau poate chiar îl întrece. Adevărul e că odată ce iei loc ai parte de o senzaţie de spaţiu foarte generos, mai mult decât necesar pentru genunchi, dar totuşi distanţa de facto care rămâne în rezervă de la genunchi până la scaunul faţă e mai mică decât într-un Superb. Însă, după cum spuneam, senzaţia de generozitate din belşug persistă şi aici.

La nivelul capului, problema lipsei de spaţiu din generaţia precedentă a fost într-adevăr rezolvată. Capul meu îmi încape bine în poziţie normală, iar de deasupra lui am poate 1-2 centimetri rezervă.

Portbagajul e foarte practic configurat datorită existenţei hayonului şi e şi destul de spaţios în volum.

Senzaţii în condus – 1.5 Turbo 165 CP

Mi-era deosebit de interesant să încep testul drive prin a conduce anume această motorizare, pentru că e vorba de un nou propulsor Opel! Acesta vine să înlocuiască precedentul motor 1.4 Turbo şi e curios faptul că nu a mers mai departe pe tendinţa de downsizing, reducându-şi capacitatea cilindrică, ci dimpotrivă, şi-a crescut-o de la 1.4 la 1.5. N-am putut rezista şi i-am luat pe ingineri la întrebări – e vorba de proaspăta tendinţă de „right-sizing”, adică de o tendinţă în care producătorii şi-au dat seama că cilindreea prea mică nu mai aduce economie reală în consum şi au decis reajustarea acesteia pentru talia maşinii, sau e altceva la mijloc? Mi s-a răspuns afirmativ fără ezitare – da, e vorba de right-sizing, pentru că studiile inginerilor au arătat că motorul de 1.4 litri era excelent pentru maşini de talia lui Opel Astra, spre exemplu, dar pentru Insignia consumul lui în viaţa reală era deja mai depărtat de cifrele oficiale. Acum, calculele lor şi un nou motor au arătat că un propulsor de 1.5 litri, în patru cilindri, ar fi perfect pentru talia maşinii.

Există două versiuni de putere pentru noul motor – de 140 CP şi de 165 CP – iar noi am avut ocazia să conducem varianta mai puternică. Însă, atunci când am urcat iniţial la volan, uitasem să întreb cu exactitate care dintre variantele de putere o conduc şi din primele impresii eram absolut convins că mă aflu la volanul versiunii de 140 CP, ceea ce denotă un dinamism relativ moderat al acestui propulsor.

Precedenta Insignia era o maşină grea – un simptom pe care mulţi îl calificau drept o problemă, dar care pentru mine însemna o maturitate mai mare în ţinuta de drum la viteză mare şi în linie dreaptă şi doar în virajele de circuit pe alocuri se simţea greutatea suplimentară – or, noi am avut ocazia să conducem acea generaţie Insignia de nenumărate ori în multiple ipostaze. Acum simt noua Insignia Grand Sport ca o maşină mai uşoară, cu până la 175 de kilograme, dar şi mai superficială. Volanul acestei motorizări se simte foarte artificial şi îmi aduc aici aminte de concurentul ceh, care are şi el un asemenea iz în senzaţiile de volan, dar parcă artificialitatea e mai pronunţată la noua Insignia Grand Sport. Maşina ia virajele parcă binişor, în mare parte datorită greutăţii reduse, dar nu obţin nici o emoţie în condus şi încep să mă întristez, pentru că-mi plăcea senzaţia de condus, foarte naturală, a precedentei Insignia şi-mi place extraordinar designul noii Insignia Grand Sport şi aş fi vrut să descopăr senzaţii la fel de plenare în condus, dincolo de design. Dar, din păcate, totul pare izolat şi filtrat, iar în mâinile mele ţin un volan menit doar să mă ducă din punctul A în punctul B.

Încerc să apăs pedala mai intens şi motorul reacţionează bine, cutia manuală cu 6 viteze e şi ea bine etajată, dar eu încă mai credeam că sunt la volanul versiunii de 140 CP şi pentru acei parametri, reacţiile motorului îmi păreau foarte potrivite. După ce-am aflat că am condus, totuşi, varianta de 165 CP, aş fi calificat dinamismul maşinii mai degrabă ca unul moderat. Acum, la drept vorbind, tot motorul ăsta va fi cel mai raţional pentru achiziţia în Moldova, pentru că va fi cel mai favorabil din punct de vedere al preţului şi taxelor. Iar aici trebuie să afirm că maşina nu este, totuşi, anemică sau submotorizată – atunci când apeşi mai puternic pedala, îi poţi imprima un dinamism demn, aşa că noul propulsor de 1.5 litri turbo este, totuşi, unul cu care te poţi împăca pe termen lung, dacă eşti în căutarea unei motorizări optime. În timp ce conduc noua Insignia Grand Sport pe o distanţă destul de lungă, observ că head-up display-ul îmi anulează indicatorul vitezei şi a regimului curent de viteză atunci când sistemul de navigare mă anunţă despre o manevră apropiată. În mod normal, toate maşinile pot afişa simultan aceste informaţii, însă la Insignia Grand Sport ghidarea navigaţiei se suprapune temporar cu celelalte, iar după ce faci manevra, ghidarea navigaţiei dispare şi reapare valoarea vitezei şi indicatorul rutier cu limita actuală de viteză. Iar pe cadranele de bord am foarte multă informaţie detailată, care-mi place mie, dar care e cam inutilă pentru şoferii obişnuiţi – spre exemplu, se afişează şi temperatura lichidului din sistemul de răcire, şi cea a uleiului de motor, ba chiar şi voltajul indus în baterie de sistemul electric. În acelaşi timp, turometrul are valorile împrăştiate pe doar o treime de circumferinţă, fapt care ştirbeşte un pic din senzaţiile sportive pe care ai putea să ţi le doreşti.

După peste o sută de kilometri, în care am alergat şi mai intens, şi mai domol, am ajuns la un consum de 10.6 litri/100 km, care e, evident, cam depărtat de media declarată, dar şi rimul meu a fost depărtat de un ideal. Însă n-aş putea spune că motorizarea va fi una super eficientă, decât dacă vă veţi strădui să aveţi un ritm cu adevărat eficient de condus.

După peste o sută de kilometri în care am alergat şi mai intens, şi mai domol această motorizare 1.5 Turbo, am rămas totuşi cu dorinţa de mai multă emoţie şi plăcere în condus şi poate n-aş vrea una ca asta dacă însăşi predecesorul acestui noi model n-ar fi oferit-o în belşug. Dar în acelaşi timp, ştiu că de departe nu toţi oamenii au nevoie de senzaţii sportive în volan şi acei oameni se vor simţi perfect satisfăcuţi cu această motorizare a noii Insignia Grand Sport, care e confortabilă, e relativ moale în suspensie, are o ţinută rutieră bună, dar şi un dinamism bun, fără excese, dar cât se poate de suficient pentru situaţiile obişnuite de condus.

Senzaţii de condus – 2.0 Turbo 260 CP 4x4

Eh, dragilor, aici e vorba de motorizarea de top a noii Insignia Grand Sport, dotată şi cu tracţiune integrală. Însă nu e vorba de o tracţiune clasică, ci de una cu totul curioasă. Maşina n-are nici diferenţial între axe, nici un diferenţial clasic pe puntea spate, toate fiind înlocuite de o piesă nouă, numită Twinster. Astfel, arborele cardanic vine spre puntea spate şi este întotdeana în mişcare, iar aici el se conectează cu acest Twinster, care seamănă pe dinafară cu un diferenţial, doar că e mai compact. În interior, există ambreiaje multi disc pe direcţiile ambelor roţi, iar astfel Twinsterul le poate ţine în regim implicit decuplat pe ambele sau le poate cupla parţial sau total pe fiecare din ele. Iar aici intervine şi marea diferenţă dintre această piesă şi un diferenţial – dacă la un diferenţial distribuţia cuplului între roţile unei punţi este ajustată mecanic, în funcţie de rezistenţă, spre exemplu într-un viraj, când roata din afara virajului se învârte mai mult decât cea din interiorul virajului, atunci la acest Twinster totul se decide electronic şi practic şi într-un viraj această variaţie se ajustează electronic. Partea pozitivă a lui, zic inginerii, e greutatea redusă, dar şi posibilitatea de a corecta ţinuta de drum a maşinii în viraje prin impulsuri în roata spate din afara virajului. Poate unii dintre Dvs. îşi mai amintesc de tehnlogia de control vectorial în viraje, adoptată şi de unele modele BMW, spre exemplu, care frânează un pic roata spate din interiorul unui viraj, astfel imprimând maşinii o traiectorie mai precisă. Ei bine, aici se vrea atingerea aceluiaşi efect, doar că nu prin frânare – care e frânare până la urmă şi reduce din forţa motorului, zic inginerii Opel – ci printr-un boost transmis pe puntea spate în roata din afara virajului. Iar în mod normal maşina e una cu tracţiune faţă, totuşi. Însă, ca de obicei în zilele noastre, ni se spune că e într-atât de inteligentă, încât ştie când plouă, când e creaţă, când e frig sau când conduceţi sportiv, iar astfel în toate situaţiile în care aţi avea nevoie de tracţiune integrală, ea va fi deja acolo, activă şi cuplată.

Pentru mine tot acest concept de Twinster e cam ciudat şi nu pot să mă pronunţ despre el până când nu-l voi conduce cel puţin sportiv – că pe ploaie şi zăpadă n-am acum condiţii – pentru a spune cum se simte el cu adevărat în condus. Aşa că foc! Apăs pedala unei Insignia Grand Sport 2.0 Turbo de 260 CP, roşie ca focul, şi pornesc înainte!

Am parcurs cincizeci de metri şi am rămas consternat. Am parte de senzaţii cu totul diferite în volan, de parcă e cu totul alt volan şi alt model. Aici deja simt conectivitate cu drumul, reacţiile maşinii. Mai ziceam anterior că uneori motorizările de top au parte de aceeaşi construcţie a suspensiei, dar cu alte bucşe, care transmit cu totul altfel senzaţiile de suspensie şi în volan. Şi exact o asemenea senzaţie am şi aici – diferenţa dintre senzaţiile în volan e ca dintre cer şi pământ. Asta e o Insignia plăcută în condus, şi nici măcar n-am reuşit să gonesc cu ea – e vorba de pur şi simplu senzaţiile corecte în volan!

Apoi apăs pedala puternic şi încep a savura de deplin condusul acestei Insignia Grand Sport! Aici e vorba şi de o cutie de viteze nouă, de 8 trepte, care face un tandem extraordinar de bun cu motorul. Ba mai mult ca atât, aici există şi padele de schimbare a treptelor, lângă volan, şi reacţiile cutiei la apăsarea acestora sunt instantanee! Iar odată ce-am descoperit asta, am trecut maşina în regim Sport – această motorizare din test are şi suspensie cu amortizoare adaptive – şi am început a schimba treptele cutiei în regim manual şi de aici încolo am început a merge într-un ritm nebunesc de maxim!

Vine un viraj nebun, pe un drum relativ văluros. Suspensia are o cursă scurtă, dar înghite bine denivelările şi astfel intru în viraj cu curaj, aproape de apexul lui. Apăs imediat cu putere pedala, cu treapta corectă precuplată şi când să ies din viraj simt un boost din partea stângă spate, din afara virajului! E ciudat, dar mi-am amintit de Twinster-ul ăla pus acolo anume pentru asta! Vin noi şi noi viraje, conduc cu plăcere şi cu intensitate maximă şi simt într-adevăr în acele viraje câte o împingere pe puntea spate şi de fiecare dată îmi zic că e ciudat, dar distractiv. Per total, Insignia Grand Sport câştigă astfel viteză la trecerea virajelor, iar cu gestionarea cutiei în regim manual, chiar se poate face minuni la ţinuta rutieră şi la traiectorii şi rapiditatea cu care se strecoară acest sedan lung prin viraje. Motorul răspunde foarte bine apăsărilor de pedală, şi îţi dă un feedback bun la orice interval de turaţii, doar că în regim sport, dacă maşina e dotată şi cu sistem audio Bose, ea îţi falsează suplimentar sunetul motorului prin boxe, ca să ai tu senzaţia că ai un bolid mai sportiv. Nuuu! De ce? Ştiu că şi BMW face asta la unele modele, şi alţi producători, dar dragi producători de maşini, pentru ce atâta artificialitate până şi la sunetul motorului? Dincolo de prostioara asta, protestul faţă de care mi l-am manifestat şi faţă de ingineri, care au dat neputiincioşi din mâini, maşina se conduce, totuşi, foarte plăcut! La început mi-au părut ciudate acele ghionturi din spate, dar până la urmă te obişnuieşti cu ele şi scoţi un condus super sportiv şi super plăcut. Iar Insignia Grand Sport 4x4 de 260 CP este, totuşi, o cu totul altă maşină în senzaţii de condus faţă de motorizarea de 1.5 litri turbo.

Ca să vă daţi mai bine seama de cât de nebuneşte am condus, vă voi spune că am sfârşit alergarea de vreo 70 de kilometri pe traseul meu extra-urban cu un consum de aproape 20 de litri la sută, iar apoi, pe parcursul a vreo 16-18 km trecuţi moderat prin localităţi, am coborât media la vreo 16 la sută. Deci, dacă se conduce mai moderat se poate scoate şi un 8-9-11 la sută.

Ajuns la destinaţie, îi întreb pe ingineri dacă bucşele suspensiei se deosebesc la motorizarea de 2.0 litri faţă de cea de 1.5 litri şi apreciez îndată francheţea lor. Da, se deosebesc, şi mai mult ca atât, până şi în interiorul unei singure motorizări de multe ori aceste bucşe se deosebesc la o maşină slab dotată faţă de una generos dotată, sub pretextul greutăţii diferite! Oh, epoca în care trăim... Mai departe aflu că motorizarea de 2.0 litri are un braţ suplimentar de stabilizare la suspensia spate, având 5 în total, faţă de 4 la motorizările mai slabe, iar acest braţ îi îmbunătăţeşte suplimentar ţinuta de drum. Asta explică diferenţa uriaşă în senzaţii, dar în acelaşi timp mă face să mă revolt faţă de aceste stratificări multiple, chiar şi în interiorul unei motorizări. Ar trebui, probabil, să vă spun să optaţi pentru o Insignia Grand Sport în motorizare de top pentru aceste rafinamente maxime, dar preţul va fi cu siguranţă usturător şi puţini vor fi cei care se vor încumeta să situeze în acea zonă a preţului.

Şi totuşi, motorizarea de 2.0 Turbo 260 CP 4x4 a noului Opel Insignia Grand Sport mi-a plăcut extraordinar de mult, pe un zece neclintit.

Senzaţii de condus – 2.0 Diesel 170 CP 4x4

Am condus motorizarea diesel cel mai puţin pentru că e vorba de acelaşi propulsor diesel de pe generaţia precedentă, cuplat la aceeaşi cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Însă, fireşte, mi-erau interesante atât schimbările de comportament odată cu platforma noii generaţii, cât şi unde se situează în materie de senzaţii versiunea diesel faţă de cele două extreme benzinare testate şi simţite anterior. Şi răspunsul e: cam exact la mijloc.

Naturaleţea în volan, senzaţiile la suspensie – toate sunt undeva pe la mijloc, un pic ajutate de greutatea mai mare o motorului diesel ce apasă pe puntea faţă şi dă senzaţii mai plăcute în volan. Iar maşina merge bine şi eficient, exact aşa cum te aştepţi de la o Insignia. Aşadar, acestă motorizare diesel e un mijloc de aur foarte reuşit între dinamism, senzaţii de condus, eficienţă şi costuri de achiziţie.

Preţuri în Moldova – noul Opel Insignia Grand Sport

Germanii ne-au spus un lucru suprinzător şi aproape incredibil: în dotări generoase noul Opel Insignia Grand Sport va fi cu 32-42% mai accesibilă decât concurenţii săi direcţi, pe care nu i-au numit însă, limitându-se la „Car A, Car B şi Car M”. Doar că aici e vorba de preţuri şi dotări europene, unde maşinile ultra-echipate din acest segment ajung să coste peste 40 de mii, iar uneori şi peste 60 de mii, deşi dacă stau să mă gândesc bine cu peste 60 de mii de euro sigur îţi cumperi un sedan D premium bine echipat şi în UE.

Dar să revenim cu picioarele pe pământ de la declaraţiile pompoase ale germanilor la realitatea din Moldova.

Preţurile noii Insignia Grand Sport vor porni de la 15,952 euro – aceasta fiind motorizarea de 1.5 litri cu 140 CP la activ, cu cutie manuală de 6 trepte. Motorizarea de 165 CP vine în dotări de bază mai generoase şi porneşte de la 18,230 euro cu cutie manuală, iar ea poate fi cuplată şi la o cutie automată în 6 trepte, pornind de la 19,395 euro în acest caz. Din păcate, motorizarea de top de 260 CP nu este deocamdată disponibilă pentru Moldova.

La capitolul diesel, va exista o ofertă de 1.6 diesel şi 110 CP, care porneşte de la 18,920 euro cu cutie manuală, urmată de o versiune de 136 CP a aceluiaşi motor, care va porni de la 20,044 euro. Acelaşi propulsor de 136 CP, cuplat la o cutie automată, porneşte de la 22,010 euro.

În fine, motorul condus de noi, 2.0 diesel de 170 CP, porneşte de la 21,980 euro cu cutie manuală şi de la 23,937 euro cu cutie automată cu 8 trepte. Mai există şi un diesel de top de 210 CP cu tracţiune integrală, ce porneşte de la 27,915 euro.

Verdict: noul Opel Insignia Grand Sport

Mult mai polivalent decât predecesorul său. Arată indiscutabil extraordinar de bine din toate unghiurile, are un habitaclu extrem de spaţios, mai ales pentru pasagerii spate, cu o mulţime de tehnologii noi înglobate, inclusiv faruri full-LED şi conectivităţi avansate multimedia. Extrem de confortabil în habitaclu, cu o poziţie mai joasă şi mai plăcută în condus şi cu scaune excelent de bine profilate. În acelaşi timp, motorizarea de 1.5 litri pe benzină oferă un dinamism bun, dar te impune la un compromis cu plăcerea de condus, compromis pe care unii ar putea să-l accepte foarte uşor, iar alţii să-l refuze. Motorizarea pe benzină de 265 CP se simte ca o cu totul altă maşină, un alt model, cu o ţinută rutieră desăvârşită şi o plăcere în condus demnă de sedanurile premium, fiind cu siguranţă ipostaza de vârf absolut în gama noului model, la foarte mare distanţă, poate chiar prea mare, faţă de motorizările incipiente. Iar motorizarea diesel e un mijloc de aur foarte reuşit, cu cea mai bună eficienţă dintre toate motorizările testate de noi.

Preţurile pentru Moldova sunt accesibile, fiind competitive cu concurenţa. Iar odată cu formula redefinită a noii Insignia Grand Sport, devine clar că ea va ţinti să lupte mai mult cu cel mai popular model ceh de pe piaţa Moldovei, din acest segment, şi într-o măsură mai mică cu ceilalţi. Iar cu designul său, spaţiul enorm din habitaclu, gama de motorizări şi preţuri – noul Opel Insignia Grand Sport are şanse să facă o carieră de vânzări mult mai bune în Moldova decât predecesorul său!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (75 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter