Mic, dar cu un mare potential. Asa va putea fi calificat viitorul Audi A1 quattro. Se pare ca si cel mai mic model din gama Audi va primi in curand legendarul sistem de tractiune integrala, pentru ca in aceste zile Audi testeaza intens un astfel de prototip in conditiile subpolare ale Canadei.
Sistemului de tractiune integrala quattro va avea pe Audi A1 o configuratie foarte similara cu cele de pe Audi A3 si TT. Intre cele doua axe motoare, va fi instalat un diferential controlat electronic, multi-disc, de tip Haldex, locatia acestuia fiind deplasata spre puntea spate, pentru o mai buna distributie a greutatii.
In conditiile unui condus normal, pana la 90% din cuplu va reveni puntii fata. In momentul in care sistemul quattro identifica pierderi de aderenta, cuplul transmis puntii spate poate ajunge pana la 50%.
In gama Audi A1, sistemul quattro va fi disponibil doar pentru motoarele de top. Odata cu devenit disponibil si pe A1, quattro va numara peste 120 de versiuni de modele din gama Audi, pe care este instalat de la Audi R8 pana la micuta compacta A1.