Prima pagină  »  Ştiri  »  Dvs. cunoasteti semnificatia amplasarii simbolului unui fulg si a muntilor pe
8 OCTOMBRIE 2008, 09:31
2,309
0
Dvs. cunoasteti semnificatia amplasarii simbolului unui fulg si a muntilor pe anvelope?
De Ilie Toma
0
Conform rezultatelor unui sondaj, realizat de compania TNS Infratest la solicitarea Continental AG pe un esantion de 2,005 oameni din Germania, Austria si Elvetia, fiecare al 5-lea (22,1%) din cei intervievati nu cunosc raspunsul la aceasta intrebare. Simbolul unui fulg se amplaseaza pe anvelopele care au trecut printr-un test special de franare, cu includerea sistemului ABS, pe zapada mototolita.

Mai mult de jumatate dintre automobilistii germani (54,6%) nu stiu ca marcarea M S pe anvelope semnifica faptul ca anvelopele sunt destinate rularii atat in conditii de zapada, cat si de noroi.

Iar anvelopele, la partea laterala a carora sunt indicate ambele simboluri, Va vor oferi un nivel maxim de securitate pentru drumurile de iarna.

Mai imbucurator este faptul ca peste 80% dintre automobilisti circula iarna cu roti destinate anume sezonului de iarna, iar fiecare al treilea (35,7%) stie ca anvelopele de iarna pot reduce substantial distanta de franare.

De asemenea, sondajului a relevat si faptul ca automobilistii germani stiu, in marea lor majoritate, despre faptul ca legea germana ii obliga sa circule cu anvelope conforme sezonului.



Specialistii recomanda sa ne "incaltam" automobilele cu anvelope de iarna cand temperatura aerului coboara sub 7 C, deoarece doar anvelopele de iarna pot asigura o eficienta maxima in franare si manevrabilitate pe un drum acoperit cu zapada sau mazga, chiar si in conditiile celor mai joase temperaturi. Totusi, fiecare al treilea sofer (28,8%) considera ca in cazul unei ierni cu putina zapada, pot fi potrivite si anvelopele destinate tuturor anotimpurilor. Acest fapt este insa gresit. Iata ce declara profesorul Mainfred Bendmen, presedintele Asociatiei Germane pentru Siguranta Traficului Rutier: "Anvelopele destinate tuturor anotimpurilor sunt un compromis intre anvelopele de iarna si cele de vara. Insa acestea nu pot dispune de calitatile necesare asigurarii securitatii maxime, calitati pe care anvelopele, destinate unui sezon anume, le au. Iarna, anvelopele de vara sunt absolut inutile. Iar in cazul circularii cu acestea pe carosabil acoperit cu zapada, situatia este una extrem de periculoasa, deoarece acestea sporesc in mod drastic distanta de franare".

Pentru ca anvelopele de iarna sa asigure un comportament optim pentru orice tip de carosabil, inginerii Continental elaboreaza in permanenta noi amestecuri de cauciuc, petrec teste de laborator si teste drive ale produselor lor, imbunatatesc desenul profilului bandei rulante a anvelopelor.

Anvelopele moderne sunt elaborate cu folosirea tehnologiilor inalte. Daca rezultatele testelor drive arata ca un nou amestec de cauciuc intr-adevar imbunatateste calitatile de aderenta ale anvelopei, atunci acest amestec are toate sansele sa fie folosit ulterior in procesul de productie. "Datorita compozitiei deosebite a amestecului de cauciuc in anvelopele Continental, a fost redusa substantial rezistenta la oscilatii, iar caracteristicile de manevrabilitate pe carosabil acoperit cu zapada s-au imbunatatit", a declarat Holger Lange, inginer al companiei Continental.


Reprezentant oficial Continental AG in Republica Moldova:
Dio Plus SRL
Magazinele Dio Plus:
str. Alba Iulia, 75 (uzina Alfa) - Telefon: 75-38-38
str. Valea Crucii, 11 - Telefoane: 66-06-99, 66-09-99
www.continental.md
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!