Prima pagină  »  Ştiri  »  Mercedes-Benz lanseaza in versiunea de serie B Class F-CELL - automobilul
3 SEPTEMBRIE 2009, 23:29
1,563
0
Mercedes-Benz lanseaza in versiunea de serie B Class F-CELL - automobilul cu 0 emisii!
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
Mercedes-Benz lanseaza primul vehicul de serie din lume propulsat pe baza celulor de combustibil: noul B Class F-CELL. Modelul ofera o performanta similara cu cea a unui B Class dotat cu un motor de 2.0 litri si este perfect adaptat exploatarii in conditiile vietii cotidiene. Si mai fascinant este ca modelul nu emite nici un gram de CO2, iar consumul sau de energie ar corespunde unui consum de 3.3 litri de diesel la 100 km!

De ceva timp inginerii Mercedes-Benz petrec teste intensive cu acest model, unul experimental pana acum. Tehnologia este una avansata si relativ putin raspandita, dar promite destul de multe. In noul B Class F-CELL exista un rezervor de hidrogen in stare gazoasa, care intra in reactie cu oxigenul din atmosfera in celulele de combustibil la o presiune de 700 bari, pentru a genera energia necesara functionarii motorului electric. Acest motor electric este si cel care isi transmite cuplul rotilor, asigurand propulsia masinii. In urma reactiei hidrogenului gazos cu oxigenul din atmosfera emisiile generate de automobil sunt... vapori de apa!

B Class F-CELL are si o capacitate foarte buna de a porni in conditii de temperatura extrem de joasa, fiind capabil sa porneasca fara probleme si la -25 grade Celsius. Inginerii Mercedes-Benz au facut progrese imense in dezvoltarea acestei tehnologii, astazi reusindu-se crearea unui model care ofera aceleasi senzatii ca orice alt Mercedes-Benz in condus, confort si practicism, dar care este si absolut nepoluant. In calitate de baterii, sunt utilizate cele pe baza de lithium-ion, cu o capacitate de stocare de 1.4 kWh, iar incarcarea acestora are loc si in timpul franarii, energia fiind captata prin placutele de frana ale automobilului. Bateriile lithium-ion ofera o multime de avantaje in exploatare, incluzand dimensiunile compacte, performanta inalta, capacitate de incarcare rapida si o durata mare de exploatare.

Noul model ofera, dupa cum spuneam, tot ceea ce se asteapta de la un Mercedes-Benz. Un confort inalt si un grad maxim de securitate, in timp ce spatiul interior si cel al portbagajului a ramas exact acelasi ca si al unui B Class standard. Viitorii posesori nu vor trebui sa sacrifice nici in senzatiile de condus – motorul electric al modelului produce 136 CP si un cuplu maxim de 290 Nm. Deoarece vorbim de un motor electric cuplul este disponibil la aceeasi valoare de 290 Nm practic pe intreaga planja de turatii, sau "disponibil chiar de la prima rotatie”, asa cum se exprima inginerii Mercedes-Benz. Aceste caracteristici ii ofera lui B Class F-CELL dinamismului unul B200, echipat cu un motor de 2.0 litri be penzina. Distanta pe care o poate parcuge modelul cu un rezervor de hidrogen se ridica la aproape 400 km, iar procesul de alimentare nu dureaza decat in jur de 3 minute. Astfel, B Class ar putea fi folosit cu succes si in calatoriile de distante mari.

De ce anume Clasa B a fost aleasa pentru a se dezvolta aceasta tehnologie? Datorita constructiei sale geniale, cu structura de tip sandwich. Aceasta structura inseamna existenta unui spatiu de cca 20 cm inaltime sub podeaua, pe aproape toata lungimea automobilului, care permite pozitionarea a o mare partea a motorului sub habitaclu, pozitionarea rezervoarelor, a celulelor de combustibil, etc. Cu alte cuvinte, constructia de tip sandwich le-a dat posibilitate inginerilor de beneficieze de un spatiu important in localizarea tuturor elementelor necesare unui sistem viabil de propulsie, dar si sa le asigure acestora o buna protectie. Pe de alta parte, Clasa B, desi compacta in dimensiuni exterioare, ofera spatiu comparabil cu Clasa E in interior, datorita aceleasi structuri sandwich!

Noul B Class F-CELL nu sta mai rau nici la capitolul dotari. In primul rand, vorbim de o nuanta noua de vopsea metalizata, care nu va putea trece neobservata, si un design exclusiv al jantelor, cu 10 spite. In interior, atmosfera este asigurata de captuseala de piele, incalzirea scaunelor, sistemul automat de climatizare si sitemul media COMAND, la care se mai adauga si o multime de alte dotari menite sa Va ofere un nivel maxim de confort.

Inginerii Mercedes-Benz nu au omis nici siguranta noului model, mai ales ca era nevoie sa se ia in calcul specificului noului tip de propulsie si rezervorul de hidrogen. Inginerii germani au totusi o experienta foarte mare in modele experimentale pe baza tehnologiilor cu celule de combustibil si aplicatii ce folosec un voltaj inalt, iar noul B Class F-CELL a fost indelung testat si optimizat, efectuandu-se peste 30 de crash-teste in procesul de dezvoltare a modelului.

Mercedes-Benz a avut pana acum peste 100 de astfel de modele experimentale, cu care a efectual peste 4.5 milioane de kilometri de test. Este astfel, cel mai mare studiu de acest gen din lume, germanii fiind convinsi pe buna dreptate ca au reusit si o mare realizare cu importanta pentru intreaga industrie auto. Totusi, exista si un „mic” impediment in exploatarea zilnica a acestui model si el tine de disponibilitatea statiilor de alimentare cu hidrogen gazos. Pentru a face aceasta exploatare posibila, Mercedes-Benz a dezvoltat si initieze sa dezvolte in continuare noi parteneriate cu guverne si autoritati locale, in asa fel incat astfel de statii sa devina o uzanta. Deocamdata, acest lucru s-a reusit in doua orase germane – Hamburg si Stuttgart, dar si in statul american California. Tocmai locuitorii acestor zone geografice vor fi cei care se vor bucura primii de beneficiile expoloatarii zilnce a acestor tehnologii.

Mercedes-Benz are si o viziune cat se poate de practica, dar in acelasi timp optimista asupra noilor sisteme de propulsie. Motoarele diesel si cele pe benzina vor fi cu siguranta inca mult timp exploatate, mai ales pe distante lungi, in timp ce modelele electrice, inclusiv cele pe baza celulelor de combustibil, vor obtine o importanta tot mai mare pentru calatoriile in mediul urban.

Primele exemplare ale lui B Class F-CELL vor fi livrate catre clienti la inceputul anului viitor.

Iata si cateva date tehnice ale noului Mercedes-Benz B Class F-CELL:


PiataAuto.md are un atasament special fata de Clasa B a germanilor, asa cum acum doua luni am ales sa achizitionam anume un Mercedes-Benz B-Class in calitatea celui de-al doilea automobil redactional. Si am ales si noi o versiune cu totul speciala, ecologica si foarte interesanta in exploatare: B Class B170 NGT BlueEFFICIENCY. Acest model ne ofera posibilitatea propulsiei atat pe baza benzinei clasice, cat si pe baza gazului natural comprimat, sau gaz metan, cum este cunoscut mai pe larg. Obtinem aceleasi performante de acceleratie, viteza maxima, putere si cuplu in ambele regimuri de rulare, iar dupa exploatarea a peste doua luni de zile putem spune ca suntem absolut fascinati de model si de modul in care se arata acesta in exploatare. In curand, vom lansa si rubria specializata in care vom reflecta exploatarea acestui model, pana atunci va invitam sa cititi primele doua relatari ale noastre:


Pe aripile celor mai noi tehnologii - PiataAuto.md achizitioneaza cel de-al doilea automobil al redactiei: Mercedes-Benz B 170 NGT BlueEFFICIENCY

Traseele montane sau placerea calatoriilor lungi la bordul unui Mercedes-Benz
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!