Cei de la Lamborghini au atins un nou record in 2010, odata cu productia celui de-al 10,000-lea exemplar Lamborghini Gallardo, iesit de pe portile uzinei din SantAgata Bolognese.
Gallardo, echipat cu un motor V10 si tractiune integrala permanenta, a devenit astfel cel mai de succes model Lamborghini al tuturor timpurilor. Lansat initial in 2003 ca si Gallardo Coupe, gama a fost extinsa ulterior catre versiunile Spyder si Superleggera, precum si catre mai multe editii speciale, precum Gallardo SE si Nera.
Daca in 2003 motorul V10 livra o putere de 550 CP, in 2007 modelul a capatat denumirea de Gallardo LP 560-4 Coupe, iar puterea propulsorului a crescut la 560 CP. Astfel, indicele 560 semnifica puterea livrata de propulsor, in timp ce 4 face referire la tractiunea integrala. Aceleasi performante ale motorului sunt caracteristice si pentru LP 560-4 Spyder, aparut in 2008.
In 2009 a fost lansata versiunea speciala, cu tractiune pe rotile din spate, LP 550-2 Valentino Balboni, iar la ultimul Salon Auto de la Geneva, din primavara lui 2010, si-a facut aparitia si Gallardo LP 570-4 Superleggera o versiune ultra-usoara a lui Gallardo LP 560-4, cu o viteza maxima de 325 km/h si o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 3.4 secunde.
De asemenea, pe parcursul carierei modelului, doua exemplare au fost donate si politiei italiene, pentru o captare mai eficienta a infractorilor vitezomani.
Exemplarul cu numarul 10,000 este executat in culoare galbena Midas si este destinat unui cumparator chinez. Pana la inmanarea catre acesta, insa, exemplarul a participat la Ziua Lamborghini, un eveniment de celebrare a marcii italiene, petrecut in orasul Shanghai, China, in cadrul caruia au fost expuse 8 supercar-uri Lamborghini.