Modelele Toyota vor putea, în curând, să comunice online cu proprietarii lor. Constructorul japonez anunţă crearea platformei de socializare Toyota Friend.
Cel mai mare producător de automobile din lume a iniţiat un parteneriat în acest sens cu Salesforce.com, compania care va crea softul viitoarei platforme online. Reţeaua de socializare va permite proprietarilor de automobile să-şi împrietenească maşinile, precum şi să primească mesaje de la acestea. Cu ceva timp mai înainte, Toyota a încheiat un acord şi cu Microsoft, care are sarcina de a asigura viitoarele modele ale mărcii cu capacitatea de conexiune la internet.
Facilităţile reţelelor sociale vor revoluţiona metodele de comunicare între oameni şi automobilele pe care le deţin a declarat ieri în cadrul unei conferinţe de presă preşedintele Toyota Motor Aykio Toyoda. Automobilul trebuie să evolueze în pas cu aceste transformări sociale, a mai adăugat oficialul Toyota.
După cum anunţă cei de la Toyota, platforma de socializare va fi lansată în 2012, şi va îngloba la o etapă iniţială automobilele hibride şi electrice din Japonia, pentru ca ulterior să fie extinsă la nivel global. Platforma va permite proprietarilor de automobile să-şi expedieze mesaje, să se conecteze cu reprezentanţii locali Toyota, precum şi să recepţioneze de la distanţă date despre diagnosticul automobilului pe care îl deţin. Proprietarii vor mai putea să îşi expună statutul automobilelor lor.
Prin intermediul aceleiaşi platforme, automobilele îşi vor anunţa proprietarii pe telefoane mobile, smartphone-uri şi tablete, despre necesitatea reîncărcării bateriei sau despre apropierea termenului de deservire tehnică. La această etapă se preconizează ca viitoarea reţea socială Toyota Friend să fie una de tip închis, destinată exclusiv proprietarilor Toyota, însă aceasta va avea mai multe utilităţi integrale în reţele mai cunoscute, cum ar fi Facebook sau Twitter.
Toyota este încrezută în influenţa tot mai mare a tehnologiilor de comunicare online în viitorul automobilelor, acestea devenind cruciale pentru fidelizarea clienţilor existenţi, dar şi pentru atragerea noilor clienţi. Proprietarul modern de automobil are nevoie de comunicare nu doar cu calculatorul sau telefonul său mobil, ci şi cu automobilul său.
Compania Salesforce.com, angajată de Toyota pentru a crea arhitectura viitorului soft, are o experienţă de 12 ani, cele mai relevante proiecte îndeplinite fiind o serie de aplicaţii comerciale pentru Google şi LinkedIn. După spusele şefului Salesforce.com, Mark Benioff, chiar dânsul a fost cel care a propus această idee preşedintelui Toyota în luna ianuarie a acestui an. Automobilul este un exemplu perfect al unei utilităţi cu adevărat mobile, mai declară Benioff.
Inovaţiile Toyota în direcţia formelor noi de comunicare nu se opresc aici. Un alt acord încheiat cu Microsoft prevede formarea sistemului Entune, prin care sistemele multimedia ale maşinilor vor putea să interacţioneze cu motorul de căutare Microsoft Bing, să downloadeze muzică, să primească prognoze meteo, cotaţii la bursă, precum şi multe alte informaţii utile.