Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mercedes-Benz va construi automobile mai rapid

30 Martie 2012 - 17:18
Ilie Toma
Mercedes-Benz va construi automobile mai rapid
Odată cu inaugurarea noii sale uzine în Kecskemet, Ungaria, Mercedes-Benz şi-a făcut publice şi câteva din planurile sale de viitor. Printre altele, producătorul german planifică reducerea timpului mediu necesar asamblării automobilelor sale. „Time is money” – a spus-o Henry Ford, primul om care a pus la punct producţia de serie a maşinilor. Iar numărul de ore petrecute pe linia de asamblare are un efect direct asupra profitabilităţii. Şi a calităţii, probabil, atât timp cât mai rapid nu înseamnă mai puţin calitativ. În anul 2008, un vehicul Mercedes-Benz se năştea, în mediu, în urma a 43 de ore petrecute pe linia de asamblare. Peste doar 3 ani, în anul 2015, producătorul german estimează că va avea nevoie de doar... 30 de ore pentru a asambla un model. Un factor cheie în atingerea acestui obiectiv este reducerea tipurilor de arhitecturi a platformelor sale şi unificarea a tot mai multe componente.

E o idee apropiată de cea a MQB-urilor de la Volkswagen, în care o platformă aproape identică devine compatibilă pentru marea majoritate de modele, şi care poate fi extinsă şi adaptată la diferite lungimi şi sarcini. Dacă în 1995 Mercedes-Benz avea 15 arhitecturi diferite de platforme, utilizate pentru modelele sale, atunci astăzi există doar... 4. Aici nu luăm în calcul, însă, G-Class-ul, model care este construit de 33 de ani de compania Magna, în Austria, pe bază contractuală cu cei de la Daimler. Şi dacă 4 arhitecturi par puţine astăzi, atunci în 2015 vor exista doar... 2, în timp ce numărul de modele va creşte la 30!

Da, o gamă întreagă de modele, baza- tă, în esenţă, pe doar două platforme diferite! Una din aceste platforme va avea tracţiune pe puntea faţă şi va fi utilizată la modelele compacte – A- Class, B-Class şi derivatele acestora. Ce-a de-a doua va fi utilizată pentru întreg restul gamei şi va avea o arhi- tectură cu tracţiune pe spate cu posi- bilitatea cuplării şi a tracţiunii integrale.

De asemenea, astăzi Mercedes-Benz are 60% din capacitatea sa de producţie localizată în Europa. Lucrurile se vor schimba şi în această direcţie, însă, producţia migrând spre ţările cu costuri mai mici pentru salarizare. Daimler estimează că până în anul 2020, peste 50% din capacitatea sa de producţie va fi localizată în afara Europei.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter