Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: Mercedes-Benz GLK facelift

22 Martie 2012 - 19:56
Ilie Toma
Premieră: Mercedes-Benz GLK facelift
În sfârşit, a venit şi momentul când GLK – unul din cele mai excentrice modele din gama Mercedes-Benz – a primit un facelift major, care i-a schimbat radical designul şi stilul şi i-a îmbăcat uniforma actuală a mărcii germane. Zicem excentric, pentru că GLK părea să fi fost un experiment de design al celor de la Mercedes-Benz, lansat în aprilie 2008, care s-a dovedit foarte contradictoriu şi care nu a mai adus alte modele ulterioare care să i se asemene. Doar GLK a avut forme atât de colţuroase şi rigide. Până astăzi, însă.

Acum concurenţa în segmentul SUV-urilor compacte premium e destul de acerbă, cu un X3 mult mai proaspăt şi un Q5 plin de forţe. Şi unde mai pui că în curând mai loveşte şi Porsche, cu un nou SUV, care, e drept, va fi ceva mai scump, dar tot ar putea fura din clienţii triadei germane. Prin urmare,

Mercedes-Benz a operat un facelift radical pentru GLK, care i-a adus, practic, o nouă identitate. De jur împrejur, pe întreaga suprafaţă a caroseriei, au fost „înmuiate” toate colţurile şi unghiurile ascuţite. Partea frontală a primit şi ea o grilă uşor rotunjită, faruri cu formă modificată şi o bară de protecţie cu o inserţie masivă în partea sa inferioară. Astfel, GLK s-a apropiat foarte mult de stilul fratelui său mai mare – M-Class. Farurile noi încorporează acum elemente iluminescente inovative. Nu sunt LED-uri, chiar dacă arată asemănător, ci un soi de fibră optică transparentă! Aceeaşi tehnologie e valabilă şi pentru blocurile optice spate, modificate de asemenea în mod radical. Până şi jantele din aliaj uşor, disponibile pentru GLK, au fost redesenate. O altă schimbare importantă vine în versiunile de design exterior. Anterior, erau disponibile două tipuri de design – unul axat spre utilizarea urbană şi altul spre cea offroad. Acum, GLK va veni într-o singură ipostază, la care se va mai adăuga pachetul opţional „AMG Exterior Sports”, care îi va conferi modelului un look mult mai sportiv, dar va aduce şi o serie de modificări la şasiu.

La interior, din nou modificări radicale. Muchiile ascuţite au dispărut şi de aici, iar pe centrul bordului şi-au făcut loc guri de aerisire circulare în stilul noii Clase B. Cam toate materialele de la interior sunt noi, de la cele textile până la piele şi lemn, GLK crescând astfel considerabil senzaţia de calitate oferită ocupanţilor. Versiunile echipate cu transmisia 7G-TRONIC au primit un schimbător minuscul, montat lângă volan, ca şi la restul gamei, iar în spaţiul rămas liber pe tunelul central a fost conceput un spaţiu suplimentar de depozitare. Şi deoarece gama de motoare a fost modificată de mai multe ori din 2008 şi până astăzi, facelift-ul nu a adus schimbări prea mari la partea tehnică. GLK va fi disponibil, ca şi până acum, atât cu tracţiune pe spate, cât şi cu tracţiune integrală. Motoarele entry-level – 200 CDI şi 220 CDI au menţinut aceleaşi valori ale puterii – de 143 CP şi 204 CP, însă şi-au redus consumul cu 0.1-0.2 litri/100 km, datorită instalării sistemului ECO Start/Stop. Unica motorizare nouă pentru GLK va fi 250 BlueTec, sub capota căreia se va regăsi propulsorul diesel de 2.2 litri, cu 204 CP şi 500 Nm, iar emisiile nocive vor fi neutralizate cu ajutorul aditivului AdBlue. Versiunea diesel de top, GLK 350 CDI, şi-a crescut puterea de la 231 CP la 265 CP, iar cuplul maxim de la 540 la 620 Nm. În ciuda creşterii puterii, nivelul consumului şi al emisiilor s-a redus simţitor – de la 8.0 litri la 6.9 litri/100 km şi de la 209 g/km la 179 g/km. Unica motorizare pe benzină, GLK 350, a rămas nemodificată. Facelift-ul a adus pentru Mercedes-Benz GLK şi o serie de echipări high-tech, printre care un sistem de afişare a imaginilor din jurul maşinii la 360 grade, care facilitează procesul de parcare a vehiculului. În Germania, preţul lui GLK va porni de la 36,235 Euro pentru versiunea GLK 200 CDI BlueEFFICIENCY cu tracţiune pe spate.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (38 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter