Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

În detaliu: Audi RS4

12 Iunie 2012 - 07:10
Ilie Toma
În detaliu: Audi RS4
Audi completează veriga lipsa dintre hothatch-ul RS3 şi coupe-ul de înaltă performanţă RS5, lansând noua generaţie a modelului RS4 în caroserie Avant. Sub capota modelului tronează un V8 aspirat natural, de 450 CP...

Motorul V8 are o cilindree de 4.2 litri şi îşi realizează puterea maximă la 8,250 rpm, cântărind doar 216 kg. Cuplul maxim atinge valoarea de 430 Nm, disponibilă între 4,000 şi 6,000 rpm. Cu acest propulsor, capabil să prindă turaţii fireşti de peste 9,000 rpm, noul

Audi RS4 Avant poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4.7 secunde!

Viteza maximă este limitată în mod normal la 250 km/h, însă, la cererea cumpărătorului, limitatorul electronic poate fi setat să permită maşinii prinderea unor viteze de 280 km/h. Puterea imensă a motorului este guvernată de o transmisie automată cu şapte rapoarte şi dublu ambreiaj S tronic. Treapa a 7-a este deosebit de lungă, fiind concepută pentru croaziere la viteze înalte, cu consum eficient. Transmisia vine şi cu funcţie Launch Control, care permite maşinii să efectueze starturi agresive de pe loc, utilizând la maxim puterea motorului.

Audi RS4 vine cu tracţiune integrală quattro, la fel ca toate modelele din familia RS. În mod normal, 60% din cuplul motorului este transferat roţilor spate. Distribuţia cuplului între axe este asigurată de cel mai nou tip de diferenţial în filosofia quattro – unul autoblocabil cu două roţi dinţate în formă de coroană şi distribuţie vectorială. Fiecare din cele două roţi dinţate guvernează câte un arbore care transmite cuplul către fiecare din punţi. În cazul în care roţile pierd aderenţă, până la 85% din cuplu poate fi transferat roţilor spate sau până la 70% către cele faţă. Având o geometrie inovatoare şi o capacitate de a reacţiona mecanic cu rapiditate schimbărilor de forţe, efectuând o distribuţie extrem de variabilă a cuplului, noul diferenţial interaxial al celor de la Audi ne este prezentat de inginerii germani ca o evoluţie majoră în tehnologia tracţiunii integrale quattro. Mai mult ca atât, având dimensiuni compacte, acesta cântăreşte doar 4.8 kg, sau cu 2 kg mai puţin decât diferenţialele tradiţionale montate de Audi. În calitate de dotare opţională, noul Audi RS4 va putea primi şi un diferenţial sport pentru distribuţia cuplului între roţile spate, în loc de unul standard. Diferenţialul sport detectează mult mai rapid virajele strânse şi îndreaptă o mare parte din cuplu către roata din afara lor, forţând maşina să vireze cu mai multă precizie în viraj şi minimizând efectul de subvirare.

Direcţia noului RS4 este asistată electric, însă inginerii din Ingolstadt declară că feedback-ul acesteia este demn de un sportcar de rasă. Forţa de asistare variază în funcţie de viteză. Suspensia modelului este realizată în mare parte din aluminiu, fapt care o uşurează esenţial şi reduce forţele maselor inerte. Şi acum, după ce am vorbit de particularităţi tehnice, să vorbim şi despre designul noului RS4. Partea frontală agresivă are o formă sprecifică familiei RS pentru prizele masive de aer, care sunt conturate în partea inferioară doar de planşa de aluminiu de acolo. Calandrul are o textură cromată accentuată, iar inscripţia „RS4” trădează imediat setea de performanţă a modelului. Configuraţia blocurilor optice este asemănătoare cu cea de pe modelul obişnuit A4 Avant, iar garda la sol a fost coborâtă cu 20 mm. Audi RS4 este încălţat în mod normal cu jante de 19 inch, dotate cu anvelope 235/35. Opţional, clienţii vor putea alege şi jante de 20 inch, cu anvelope 265/30. Noul Audi RS4 va ajunge în showroom-uri în toamna acestui an. Preţul de start, anunţat pentru Germania, constituie 76,600 Euro.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (30 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter