Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: Mercedes-Benz E-Class facelift

13 Decembrie 2012 - 16:31
Ilie Toma
Premieră: Mercedes-Benz E-Class facelift
Actuala generaţie Mercedes-Benz E-Class ajunge la jumătatea carierei sale, iar odată cu asta germanii dezvăluie versiunea facelift, puternic împrospătată.

Faţa maşinii aduce cele mai vizibile schimbări. E-Class a renunţat la blocurile optice duble şi a adoptat blocuri unitare, cu elemente interioare duble, conturate de LED-uri. Liniile dure, puternic pronunţate, a modelului de până la facelift, au fost „înmuiate” pe versiunea împrospătată.

Partea frontală a noului E-Class abordează şi o nouă atittudine, duplicitară, la fel ca şi alte modele din gama Mercedes-Benz. Astfel, admiratorii eleganţei şi stilului mai clasic vor avea un calandru mai fin, cu trei linii subţiri longitudinale şi emblema poziţionată pe capotă, iar amatorii de sportivitate vor putea opta pentru un calandru mai proeminent, cu două linii masive şi emblemă masivă montată pe centru.

Pentru ochii mai iniţiaţi în design e clar că schimbările nu se rezumă doar la partea frontală. Pe lateral au dispărut vechile linii ascuţite şi au apărut noi linii – una care porneşte de la aripile faţă şi sfârşeşte în zona capacului rezervorului de combustibil şi alta care porneşte de pe uşa spate şi sfârşeşte în zona blocurilor optice spate.

Aici, la partea spate, blocurile optice au obţinut o formă ceva mai puţin radicală, însă structura lor e dispersată în două nuanţe – roşu şi alb. Şi habitaclul a fost îmbunătăţit semnificativ. Pe versiunea de până la facelift E-Class avea cadrane de bord formate din cinci elemente circulare, dintre care unul era un ceas analogic. Facelift-ul scoate două din aceste elemente, şi mută ceasul ce centrul bordului, în stilul lui S-Class. Şi noul display al sistemului media pare mult mai bine încadrat în designul bordului, astfel că, per total, deisgnul lui E-Class pare acum mai armonizat, mai elegant şi mai modern.

Noul E-Class face uz şi de o serie de tehnologii noi, unele dintre care se vor regăsi şi la bordul noii generaţii S-Class, aşteptată pentru anul viitor. Cea mai importantă dintre acestea e combinarea sistemelor DISTRONIC PLUS şi PRE-SAFE. În loc de o singură cameră video, montată pe parbriz, în spatele oglinzii retrovizoare, acum există două camere video, montate la unghi de 45 grade una faţă de cealaltă, care pot scana împreună o suprafaţă de 500 metri înaintea maşinii. Ca şi în cazul sunetului, unde e nevoie de două boxe pentru a forma efecte stereo, noile camere video de pe E-Class vor forma imagini tridimensionale şi vor transmite informaţiile spre analiză către mai multe sisteme de siguranţă ale maşinii, reuşind să identificile obiectele în mişcare, prezicând şi traiectoriile lor. Astfel, noul E-Class va putea reacţiona din timp la situaţii de eventuale coliziuni cu alte vehicule, cu obiecte staţionare şi chiar cu pietoni.

Faceliftul aduce noutăţi şi sub capota lui E-Class. Toate motoarele sunt echipate acum cu sisteme start/stop iar familia motoarelor pe benzină BlueDIRECT obţine un nou membru – un motor turboaspirat cu patru cilindri şi injecţie directă, de 1,991 cm cubi. Acesta se va regăsi sub capota versiunilor E200 şi E250 şi va dezvolta 184 CP/300 Nm şi respectiv 211 CP/350 Nm. Ambele versiuni vor indica un consum mixt de doar 5.8 litri/100 km, în cazul în care sunt echipate cu transmisia automată 7G-TRONIC PLUS.

Amatorii de mai multă putere se vor putea răsfăţa cu mai multe versiuni ale propulsorului V6 de 3.5 litri, disponibil pe motorizările E300 şi E350, cu tracţiune pe spate sau integrală. Puterea maximă a acestuia ajunge la 252 CP pentru E300 şi 306 CP pentru E350. Un alt motor V6 de 3.0 litri se va regăsi sub puterea versiunii E400 (333 CP), iar versiunea de top E500 vine cu un V8 de 4.7 litri, care dezvoltă 408 CP. Şi oferta diesel este extrem de cuprinzătoare. Aici modificări sunt mai puţine şi ţin în mare parte de retuşări pentru minimizarea emisiilor CO2 şi conformarea pentru viitoarele standarde Euro 6. Noul motor diesel de 2,143 cm cubi se regăseşte sub capota versiunilor E200 CDI (136 CP), E220 CDI (170 CP) şi E250 CDI (204

CP). Un alt diesel V6 de 3.0 litri vine sub capota versiunilor E300 BlueTEC (231 CP) şi E350 BlueTEC (252 CP).

Pe lângă aceste motorizări, E-Class facelift vine şi cu o versiune hibridă, sistemul de propulsie al căreia e format din acelaşi motor diesel de 2,143 cm cubi, cu 204 CP, şi un electromotor de 26 CP, poziţionat în locul convertorului de cuplu al transmisiei.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (42 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter