Ford şi Schaeffler au dezvoltat un sistem electric revoluţionar - eWheelDrive
30 Aprilie 2013, 15:00
Compania Ford, împreună cu partenerul german Schaeffler, a dezvoltat un sistem electric unic
numit eWheelDrive. Principala sa caracteristică sunt dimensiunile compacte, datorită motoarelor
electrice ce sunt integrate
în butucul roţilor.
Ideea nu este una nouă, dar aceasta nu a fost niciodată atât de aproape de producţia de serie. Mai mult decât atât, motoarele electrice răcite cu apă, de o greutate de 53 kg fiecare, sunt foarte compacte şi puternice (putere maximă este de 110 CP şi 700 Nm!) şi pot fi instalate în jantele de 16 inch, iar celelalte componente a sistemului electric, inclusiv acumulatoarele î-şi regăsesc locul sub capotă în locul
propulsorului convenţional.
Astfel de modificări au fost aplicate pe modelul de serie Ford Fiesta. Este interesant faptul că întreaga procedură nu implică schimbări majore în construcţia automobilului cu tracţiune pe puntea faţă, care după aceasta devine un electromobil cu puntea spate motrică.
Acest proiect este foarte interesant şi probabil ca în viitorul apropiat, vom fi capabili să intrăm în service unde în doar câteva ore ne vor modifica automobilul în electromobil, la fel cum acum se adaptează instalaţiile pe gaz.
Potrivit creatorilor, eWheelDrive ar putea revoluţiona maşinile electrice, ceea ce le va face mai mici (acumulatoarele litiu-ion vor migra sub podea), astfel încât un electromobil cu 4 locuri, va putea ocupa o suprafaţă de parcare similară cu automobilele cu două locuri.

Până în 2015, Ford intenţionează să dezvolte două vehicule electrice compacte, care vor fi capabile de a efectua parcarea paralelă, deplasându-se în lateral asemeni unui crab, şi se vor deosebi prin manevrabilitate foarte bună, datorită unghiurilor mari de întoarcere a roţilor.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
5
3,260
GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE)
COMENTARII (7)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Aprilie 2013 - 23:24
Ford-ul progreseaza!!! :-))
0
3
GRED
Chişinău
la 30 Aprilie 2013 - 23:41
De acord... Fordul nu are cum sa nu progreseze. E unul dintre cele mai vechi branduri
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 30 Aprilie 2013 - 23:49
E o tactica interesanta, insa sa nu uitam ca si Toyota are asa ceva ca concept de foarte multi ani ( acum ca nu l-a implementata este alta treaba ). Insa cel de la Toyota este de fapt '' cu patru roti motrice '', fiecare roata avand care un motor electric.Plus de asta, din moment ce toate rotile sunt motrice, se poate spune ca-i un fel de tractiune integrala nepermanenta. Deci mult mai buna inventia celor de la toyota.Bunnn

Acum dezavantajele acestui sistem :

Daca dai in gropi cu ea si indoi o janta nu trb sa mai schimbi janta poate o bucsa poate telescopu ,ci toate astea plus un motor :)) =)) .Deci PROGRES nu gluma.
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 30 Aprilie 2013 - 23:54
Deci i-a zi GRED, unde-i Mercedes la inovatii ? Il vezi ? Eu nu il vad chiar.........dar astazi mergand pe strada mi-a intrat un fulg in ochi, probabil nu mai vad eu bn :D
2
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Mai 2013 - 09:37
GRED: Ai dreptate, Ford-ul e bunel deja... dar cu noile tehnologii nu prea se infrupta!!! :-))
0
0
GRED
Chişinău
la 1 Mai 2013 - 10:45
Pai tu Robert vezi Toyota la inovatii care-i treaba si asta e destul p-u tine.
Eu vad MB-ul cam asa:
1886 - autovehiculul patentat cu motor cu operare pe benzină, Karl Benz creează primul automobil din lume
1901 - Mercedes stabileşte un design independent pentru autovehiculul motorizat ca prima maşină a erei moderne
1909 - "Lightning Benz" care a depăşit recordurile este primul autovehicul determinat de principiile aerodinamicii.
1921 - Pentru prima dată, frânele roţilor din faţă sunt incluse ca standard
1931 - Odată cu modelul 170 (W 15), primul automobil de pasageri produs în serie, cu suspensie independentă pe toate cele patru roţi ("ax oscilant") şi sistem hidraulic de frânare
1933 - Premiera suspensiei independente faţă cu braţ dublu
1934 - o construcţie revoluţionară, care realizează funcţiile de orientare a roţilor, suspensie şi amortizare separat una de alta, devine conceptul standard de suspensie faţă
1939 - Primul prototip al unui autoturism cu ansamblu podea foarte rigid
1947 - prima maşină cu o coloană de direcţie de siguranţă.
1951 - Mercedes-Benz înregistrează un brevet pentru prima caroserie de siguranţă din lume cu compartiment rigid pentru pasageri şi zone predefinite de deformare

ma opresc aici ca sa nu umplu prea mult chat-ul asa ca va urma Robert daca esti curios lista pina in anul 2013... asta a fost asa doar ca incalzire ca gimnastica ...
1
1
ghenyg
London, Marea Britanie
la 1 Mai 2013 - 13:57
GRED:nota 10 pe azi,miine si poimiine:)
1
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!