Maserati Ghibli a debutat în Shanghai
23 Aprilie 2013, 12:20
Pentru branduri exclusive cum ar fi Maserati, piaţa chineză este, de asemenea, o mină de aur. Producătorul italian a adus la Salonul Auto de la Shanghai două modele noi, o versiune de 330 CP al modelului
Quattroporte, concepută special pentru piaţa Chinei, precum şi cel mai recent model Ghibli, care a fost prezentat la Shanghai în premieră mondială. În ceea ce priveşte Quattroporte, dezvoltat pentru China,
sub capota sa se află un propulsor pe benzină de 3.0 litri V6 Bi Turbo, puterea căruia a fost redusă de la 410 la 330 CP. În rezultat accelerarea de la zero la 100 km/h a crescut la 5,6 secunde, iar consumul de combustibil a scăzut până la 9,8 l/100 km.
Principala noutate, însă, este noul Ghibli, al cărui detalii tehnice italienii nu s-au sfiit să divulge. Astfel, sub capota lui Ghibli se vor regăsi două unităţi pe benzină şi una diesel. Versiunea Ghibli, ce este oferită doar cu tracţiunea pe puntea spate, este echipată cu un propulsor de 3.0 litri V6 Bi Turbo ce dezvoltă 330 CP la 5000 RPM şi un cuplu de 450 sau 500 Nm (în regimul Sport) în intervalul de la 1750 la 4500 RPM. Cu acest propulsor Ghibli atinge prima sută de kilometri în 5,7 secunde şi o viteză maximă de 263 km/h. Acelaşi propulsor, dar ceva mai puternic, se regăseşte şi pe versiunile Ghibli S (tracţiune spate) şi Ghibli S Q4 (tracţiune integrală). El dezvoltă 410 CP la 5500 RPM şi 550 Nm, disponibili de la 1750 RPM în regimul Sport.
Ca urmare, accelerarea de la zero la 100 kilometri pe oră Ghibli S o efectuează timp de 5 secunde, iar Ghibli S Q4 în 4.8 secunde, în timp ce viteza maximă este de 285 şi 284 km/h, respectiv.
La rândul său, versiunea Ghibli Diesel, este echipată cu un propulsor diesel de 3.0 litri V6, care a fost dezvoltat de Maserati sub conducerea inginerul şef pentru dezvoltarea motoarelor Ferrari, Paolo Martinelli.
Dieselul dezvoltă 275 CP şi un cuplu imens de 600 Nm, care permite sedanului să accelereze până spre prima sută de kilometri în 6.3 secunde şi să atingă o viteză maximă de 250 km/h, consumând în mediu mai puţin de 6 litri la 100 km.
Deoarece acesta este primul propulsor diesel din istoria Maserati, inginerii au avut grijă să-l facă să sune plăcut pentru a se potrivi cu tradiţiile sportive ale mărcii italiene. Ca urmare, a fost dezvoltat un sistem de evacuare Maserati Active Sound, care "alege" notele frumoase de evacuare şi le amplifică datorită clapetelor, ce se deschid total în regimul Sport, pentru a asigura un sunet mult mai sportiv.

Toate versiunile dispun de transmisie automată în 8 trepte ZF şi un diferenţial cu alunecare limitata. Sistemul de tracţiune integrală, disponibil pe versiunea Ghibli S Q4, se caracterizează printr-o mare viteză de transmitere a cuplului între axe, care în doar 150 milisecunde schimbă raportul dintre punţi de la 0/100 % la 50/50%.
La fel ca şi fratele său mai mare Quattroporte, noul Ghibli are la
bază o caroserie din oţel ultra
rigid şi un şasiu de aluminiu.
Cu o lungime de 4,97 metri, Ghibli
este mai scurt cu 29 cm decât Quattroporte, în timp ce
ampatamentul de 2,99 metri este
mai mic cu 20 cm. Noul Ghibli este echipat cu un sistem de frânare Brembo, în timp ce dimensiunea jantelor variază de la 18 la 21 inch.

La interiorul lui Maserati Ghibli
este oferită o varietate vastă de
culori pentru piele, inserţii din
lemn sau fibră de carbon, în
timp ce sistemul audio de
clasă înaltă Bowers & Wilkins,
este oferit opţional.
Toate versiunile dispun de un ecran al sistemului Maserati Touch Control de 8.4 inch instalat pe consola centrală şi unul de 7 inch în centrul planşei de bord.
Maserati planifică să comercializeze anual 50,000 unităţi al modelului Ghibli.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
3,201
GALERIE FOTO (34 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (1)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 23 Aprilie 2013 - 15:36
Klassnii..!!
0
2
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!