Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: Porsche Panamera Long şi prima versiune plug-in hybrid în segmentul de lux

3 Aprilie 2013 - 13:37
Ilie Toma
Premieră: Porsche Panamera Long şi prima versiune plug-in hybrid în segmentul de lux
Porsche operează câteva adiţii spectaculoase în familia Panamera, unele din ele absolut neaşptetate pentru un model din categoria de performanţă şi lux a lui Panamera. Să le luăm pe rând, însă.

Long. O Panamera mai lungă.

Ştim cu toţii că bogătaşii chinezi sunt mari fani ai maşinilor cu ampatament mărit. Şi Porsche ştie. Tocmai de asta, germanii au creat o versiune cu ampatament mărit cu 15 cm pentru motorizările Panamera 4S şi Panamera Turbo, care vor purta numele Panamera Executive şi care-şi vor face debutul la Salonul Auto de la Shanghai. Fireşte, lungimea suplimentară a ampatamentului aduce beneficii de spaţialitate doar pentru ocupanţii locurilor spate. Toate exemplarele Executive vor veni dotate standard cu suspensie pneumatică, pentru a furniza un apogeu absolut al confortului.

Downsizing. Motoarele turbo câştigă o nouă bătălie în faţa celor aspirate natural.

Până acum, în familia Porsche lucrurile erau cât se poate de clare. Motorizările fără indicele Turbo sau Turbo S aveau motoare aspirate natural pe versiunile simple sau „S”, care livrau puterea într-un stil absolut unic motoarelor Porsche. Cei care vroiau putere răbufnită ca din vulcan, optau pentru motorizările Turbo sau Turbo S şi primeau un cu totul alt comportament, dar la fel de specific pentru tradiţiile de performanţă a numelui Porsche.

De astăzi, însă, Panamera încurcă lucrurile într-o manieră extrem de netradiţională, aruncând renumitul motor V8 de 4.8 litri şi 400 CP de sub capota versiunii Panamera S şi 4S şi adoptând în loc un motor V6 bi-turboaspirat, de 3.0 litri. Oficial, noul V6 biturbo este mai puternic decât V8-ul aspirat natural pe care îl înlocuieşte, livrând 420 CP şi 520 Nm, dar fanii puritani ai mărcii Porsche s-ar putea simţi trădaţi de renunţarea la un motor atât de aplaudat şi apreciat, precum V8-ul de 4.8 litri. Desigur, şi cifrele de consum oficiale arată un pretins progres, Panamera S devenind cu 18% mai eficientă în consum.

Panamera S E-Hybrid. Primul hibrid plug-in din segmentul de lux.

O altă noutate în familia Panamera este lansarea versiunii Panamera S E-Hybrid, care poate fi reîncărcată de la o priză. Modelul dispune de un electromotor de 95 CP, alimentat dintr-o baterie litiu-ion de 9.4 kWh. Conectată la o linie de tensiune înaltă, bateria poate fi încărcată în mai puţin de 2 ore, iar de la o priză domestică – în 4 ore. Dar să nu uităm că modelul german e un hibrid, deci are încă un motor V6 pe benzină sub capotă şi deci consumă şi ceva benzină. Cât? Haideţi să aflăm!

Dacă versiunea Panamera S Hybrid anterioară avea un consum mixt de 7.1 litri/100 km, noua Panamera S E-Hybrid aduce un consum incredibil de 3.1 litri/100 km! Să nu ne grăbim, însă, să exclamăm, pentru că această cifră e valabilă pentru prima sută de de kilometri, dintre care 36 km ar putea fi parcurşi în regim pur electric, folosind energia dintr-o baterie plină. Porsche menţionează cu onestitate, însă, că cei 36 km autonomie sunt rezultatul măsurărilor oficiale, iar în viaţa reală autonomia ar trebui să se cifreze undeva între 18 şi 36 km. În regim pur electric Panamera S E-Hybrid poate atinge viteze de până la 135 km/h.

Dacă se va apăsa pedala de acceleraţie în regim de kickdown, motorul electric va ajuta motorul cu ardere internă să livreze o acceleraţie maximă. Într-un astfel de regim, sprintul până la 100 km/h nu durează decât 5.5 secunde. Maşina poate atinge o viteză maximă de 270 km/h.

Facelift. Modificări discrete.

Toate aceste noutăţi tehnice aduc şi o împrospătare discretă a familiei Panamera. Partea frontală a primit guri de aerisire mai mari în bara de protecţie şi linii uşor mai proeminente. Noi proeminenţe mai accentuate se fac vizibile şi la posteriorul maşinii, hayonul portbagajului renunţând la inserţiile cromate anterioare şi obţinând o proeminenţă cu rol aerodinamic în stil „duck-tail”. Din lateral, se observă că linia acoperişului a primit o nouă nervură, iar linia geamurilor a devenit mai ascuţită spre spate, creând un efect mai dinamic. Toate aceste modificări aparent subtile, dar complexe din punct de vedere tehnic, i-au făcut pe cei de la

Porsche să declare că avem de-a face nu cu un simplu facelift, ci cu o nouă generaţie Panamera.

Panamera poate primi acum şi faruri cu toate elementele de iluminare realizate pe bază de LED-uri. Acestea sunt însă opţionale. Farurile bi-xenon sunt standard acum.

Preţuri germane.

Noua Panamera, cu toate modificările la activ, va ajunge pe piaţă în luna iulie a acestui an. Germanii ne-au dezvăluit deja şi preţurile valabile pentru Germania a noii familii Panamera:

Panamera Diesel – 81,849 euro Panamera – 83,277 euro Panamera 4 – 88,513 euro Panamera S – 101,841 euro Panamera 4S – 107,196 euro Panamera S E-Hybrid – 110,409 euro Panamera GTS – 121,595 euro Panamera 4S Executive – 132,662 euro Panamera Turbo – 145,990 euro Panamera Turbo Executive – 163,364 euro.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (9 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter