Premieră: Noile Porsche 911 Turbo şi 911 Turbo S [Video]
3 Mai 2013, 17:38
Din momentul în care primul prototip
al modelului Porsche 911 Turbo a fost prezentat la Frankfurt, au trecut exact 40 de ani, şi pentru a aniversa acest
jubileu producătorul legendar a pregătit ceva cu totul special. Desigur, vorbim despre cel mai anticipat model din seria 911 şi anume 911 Turbo în
noua caroserie 991, odată cu care a apărut versiunea şi mai performantă - 911 Turbo S! Potrivit creatorilor, noile modele reprezintă apogeul tehnologic
a seriei 911.
Vizual, noile 911 Turbo şi 911 Turbo S se disting prin blocurile optice noi din bara de protecţie redesenată cu prize mari de aer, farurile cu tehnologie LED (opţional pentru 911 Turbo) şi oglinzile
retrovizoare pe două picioruşe ca pe versiunea 911 GT3. Partea laterală a modelelor Turbo se deosebeşte prin aripile spate evazate cu 28 mm faţă de versiunea Carrera 4, iar tradiţional, pe ele se regăsesc prizele imense de aer. E de menţionat şi jantele forjate de 20 de inch.
Posteriorul pare a fi inspirat de la supercarul 918 Spyder, unde se regăsesc prize de aer pentru răcirea intercoolerelor, capacul original al motorului şi eleronul activ, care nu numai că se ridică la viteze mari, dar,
de asemenea, pentru prima dată pe modelul Turbo, îşi modifică unghiul de atac, ceea ce sporeşte forţa de apăsare pe axul spate cu 140 kg (la unghiul de atac maximal de 15 grade).
Dar acesta nu este unicul element aerodinamic activ. Bara de protecţie faţă ascunde un spoiler, care se extinde odată cu eleronul spate.
Aceste elemente aerodinamice incluse în sistemul PAA (Porsche Active Aerodynamics), au trei poziţii, care îmbunătăţesc consumul de combustibil, sporesc forţa de apăsare,
ba chiar ajută la scoaterea unui timp mai bun cu 2 secunde pe circuitul Nurburgring Nordschleife!

Principala atracţie al noilor modele 911 Turbo şi 911 Turbo S, este propulsorul.
Un sistem special, transmite sunetul de admisie direct la interior prin canale speciale pentru plăcerea urechilor şoferului. Dotat cu două turbocompresoare cu geometrie variabilă propulsorul boxer cu 6 cilindri de 3.8 litri dezvoltă 520 CP disponibil între 6.000 şi 6.500 RPM şi 660 Nm,
în intervalul de la 1.950 la 5.000 RPM pe versiunea 911 Turbo, şi 560 CP (6500-6750 RPM) şi 700 Nm pe modelul 911 Turbo S. Echipate cu un pachet opţional Sport Chrono (pentru versiunea 911 Turbo) şi Sport Chrono Turbo (pentru versiunea 911 Turbo S), modelele primesc şi funcţia de
"overboost", datorită căreia cuplul creşte la 710 şi respectiv 750 Nm – aceste cifre se obţin datorită presiunii suplimentare de 0,15 bari în momentul acceleraţiei maxime în regimul Sport sau Sport Plus.
De la 0 la 100 km/h, noul 911 Turbo accelerează în 3.2 secunde cu pachetul opţional Sport Chrono,
în timp ce 911 Turbo S fără un astfel
de pachet, accelerează în 3.1
secunde, sau cu 0,2 secunde
mai rapid decât modelul
anterior 911 Turbo S.
Viteza maximă este identică pentru ambele modele şi constituie 318 km/h. Aceste cifre se datorează şi transmisiei robotizate PDK cu dublu ambreiaj – cutia manuală nu va mai fi disponibilă pe versiunile turbo a modelului 911.
Potrivit creatorilor, noul Porsche 911 Turbo S, echipat cu stabilizatoare active PDCC, pachetul Sport Chrono Turbo şi frâne carbon-ceramice PCCB, poate executa un tur pe Nurburgring Nordschleife în mai puţin de 7 minute şi 30 secunde, iar acest timp e demn de un supercar.
Manevrabilitatea este un lucru crucial în aşa numitul "Green Hell" (Iadul Verde), iar pentru a o îmbunătăţi, inginerii Porsche au dezvoltat un sistem de tracţiune integrală cu răcire cu apă, care acum poate transfera un cuplu mai mare roţilor faţă, adaptând şi un şasiu preluat de pe 911 GT3, care poate coti şi roţile din spate.
La viteze mici, de până la 50 km/h, roţile din spate cotesc în partea opusă faţă de roţile din faţă (până la 2,8 grade), iar la viteze mai mari (mai mult de 80 km/h) - în aceeaşi direcţie cu celea din faţă (până la 1,5 grade).

În ciuda performanţelor fenomenale, Porsche 911 Turbo şi Turbo S, stabilesc standarde înalte şi la capitolul consumului de combustibil.
În comparaţie cu predecesorul său, consumul mediu de combustibil a scăzut cu 16%, constituind 9,7 l/100 km pentru ambele modele, datorită sistemului Auto Start Stop Plus şi funcţiei coasting.

La interior sportivitatea este combinată cu luxul şi confortul. Acolo se regăsesc scaunile acţionate electric în 18 direcţii, sistemul audio Bose sau cel opţional Burmester, precum şi cruise control bazat pe sistem de radar şi sistem de recunoaştere a semnelor şi limitelor de viteză.

Noile Porsche 911 Turbo şi 911 Turbo S vor fi disponibile în luna septembrie al anului curent, iar în Germania, acestea vor costa 162.055 euro şi respectiv 195,256 euro.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
3
1,963
GALERIE FOTO (23 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (1)
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 31 Mai 2013 - 20:02
Turbinele de pe un 911 Turbo S ce presiune maxima creeaza ??
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!