Natură, cai şi cai-putere: o nouă experienţă grozavă Land Rover în Moldova
11 Iunie 2013, 16:00
Mărcile auto, care se respectă cu
adevărat, pun mare miză pe
fidelizarea publicului şi menţinerea
unui contact strâns cu proprietarii
modelelor ieşite de pe poarta uzinei.
Există mărci care vă pot invita, în
calitate de proprietar apreciat, la un
club de noapte şic, oferindu-vă câteva
cocktail-uri extravagante, însoţite pe
fundal de vocea unui MC prodigios şi
de ritmuri repetitive de
clubbing. Există
mărci care vă vor
invita la ceremonii
şi fourchette-uri
chiar în incinta showroom-urilor, cu ocazia lansării unor noi modele, oferindu-vă şansa să vă complaceţi ca apartenent al unui grup select, comunicând cu alţii care au făcut aceeaşi alegere ca şi Dvs. Unele mărci pot chiar să vă invite, în aceeaşi calitate de posesor apreciat, şi la plecări peste hotare, mai aproape de uzina producătorului, punându-vă la volanul aceleiaşi mărci pe un circuit sportiv pentru a gusta din ceea ce înseamnă performanţă extremă... Toate aceste experienţe sunt plăcute,
însă nimic nu se compară cu experienţa aventurii şi explorării naturii în adevărata ei esenţă, cu harta în mână, la bordul unei maşini pentru care schimbările de culori pe hartă, şi implicit de relief, nu înseamnă decât o schimbare incitantă în tabloul explorării! Iar de această ultimă experienţă au parte, mai mult ca oricare alţii, proprietarii de Land Rover de pe întreaga planetă. Că nu în zadar însăşi denumirea mărcii „Land Rover” se poate traduce direct ca „exploratorul pământului”.
Iar proprietarii de Land Rover au întotdeauna caractere speciale. Sunt oameni de succes, cuvintele cărora merită a fi ascultate, dar nu se prea dau în exhibiţionism. Gândesc viaţa prin prisma îndrăznelii de a face lucruri speciale, dar nu trâmbiţă despre proriile realizări înainte de linia start şi chiar de final. Văd viaţa ca o aventură de explorare, a cărei finalitate poate fi doar ajungerea cu succes la punctul de destinaţie. Le place poziţia de căpitan de la volanul vieţei, pentru a putea observa din timp denivelările terenului accidentat al aceleiaşi vieţi, manevrând direcţia şi ajustând acceleraţia, pentru ca avansarea în explorarea vieţii să continue întotdeauna. Prin urmare, un Land
Rover pentru aceşti oameni e aproape ca o continuare a propriilor caractere. O alegere firească, naturală.

O nouă întrunire a acestor caractere a avut loc în Moldova sâmbătă, 8 iunie 2013, întrunire la care a participat şi redacţia noastră.
Trebuie să spunem că aceste teste drive anuale în Moldova se organizează tradiţional pentru noii clienți ai mărcii, care sunt invitați să facă o mică incursiune în lumea Land Rover – să exploreze capacitățile de off-road ale automobilelor, să simtă spiritul Land Rover, să-și trezească pofta pentru aventuri inedite. Doar după ce experimentezi toate aceste ipostaze te poți simți cu adevărat proprietar al unui automobil Land Rover!
Natură

Întâlnirile proprietarilor de Land Rover pot să aibă ca punct de start o locaţie urbană, dar de cele mai multe ori destinaţia va fi una departe de asflat şi ambuteiajele de oraş. De această data destinaţia a fost clubul ecvestru Sparta, aflat în satul Budeşti. Cei care vin pentru prima dată aici vor descoperi că la doar 15 kilometri de centrul Chişinăului se află un peisaj
excepţional, cu un relief înşirat pe câteva dealuri pitoreşti, pestriţate cu o alternanţă de zone împădurite şi şesuri de iarbă.

Anume pe aceste dealuri organizatorul evenimentului, compania DAAC Hermes, distribuitor oficial Land Rover în Moldova, a şi pregătit un traseu de offroad dur pe care invitaţii aveau să
îl parcugă. Iar toată aventura a fost condimentată de ultimele trei săptămâni de timp ploios, care a înmuiat la maxim solul acelor dealuri, transformându-l într-un noroi extrem de provocator.
Caii

Şi deoarece întregul eveniment are loc în jurul unui club ecvestru, unde caii şi călăreţii formează partea cea mai esenţială a tabloului, era firesc ca toţi invitaţii aibă parte de experienţe inedite. În primul rând, trebuie să spunem că acest club, întins pe un teren câteva hectare, este fondat şi deţinut de un om cu totul deosebit, care trezeşte o
admiraţie specială pentru pasiunea şi eforturile pe care le-a depus în dezvoltarea a ceea ce vedem astăzi. Dânsul a nutrit întotdeauna o pasiune deosebită faţă de cai, dar a început să
călărească abia la 30 de ani. Ulterior, abia când circumstanţele vieţii i-au permis să investească enorm de mult în pasiunea sa, transformând-o într-un model de afacere cu bătaie lungă în
ţinta de recuperare a investiţiilor, a fondat acest club, aducând aici zeci de cai de rasă, dar şi pe cei mai renumiţi călăreţi şi entuziaşti, mulţi dintre ei cu o experienţă sportivă naţională şi
internaţională în spate. Standardele la care totul este conceput şi amenajat, dar şi standardele la care se lucrează
aici, par desprinse dintr-o moşie aristocratică europeană, bine ascunsă de ochii lumii. Puteţi intui, deci ce aveam să descoperim în parcarea
acestui om cu caracter. Vă spunem imediat: două exemplare Land Rover Defender – unul în variantă cu ampatament standard şi altul cu ampatament scurt – precum şi un Mercedes-Benz SLK. Zi-mi ce maşini conduci ca să-ţi zic cât de rafinat ţi-e caracterul, nu?...
Dar până a se apropia de maşini,
invitaţii au avut parte de o
demonstraţie de concurs cu săritură
la obstacole cu cei mai exemplari
cai şi călăreţi ai clubului. S-a ales
un parcurs vânătoresc pentru
competiţia demonstrativă, care
presupunea parcurgerea de către
cal şi călăreţ a unui traseu predefinit
cu sărirea obstacolelor,
după care urma preluarea cât mai
rapidă a unui coş simbolic, cu o gâscă în el, în calitate de trofeu vânătoresc, urmat de parcurgerea unei alte
distanţe de traseu cu coşul în mâna călăreţului. Provocarea acestei manevre e dată de faptul că una din mâinile călăreţului va fi ocupată, iar ulterior gâsca s-ar putea să încerce să ciupească calul, făcându-l, eventual, neascultător la comenzile călăreţului.
Momentele care au succedat, însă, ne-au demonstrat măiestria călăreţilor, dar şi rafinamentul adevăraţilor cai de rasă în executarea manevrelor de pe traseu. Iar asta nu putea să nu ne sugereze o paralelă între acest tablou şi rafinamentul altor cai, cel al cailor-putere, aflaţi în parcarea clubului...
Caii-putere

Organizatorii le-au oferit şansa tuturor celor prezenţi la eveniment să guste din câteva exemplare Land Rover, destinate cuceririi traseului de offroad alăturat. A fost prezentă aproape întreaga gamă actuală a mărcii britanice – de la Evoque şi Freelander, până la Discovery şi Range Rover, lipsind doar noul Range Rover Sport,
care abia urmează să ajungă în
showroom-uri în lunile
următoare.

Iar traseul a fost unul cu
adevărat dificil. Prima
provocare serioasă a
acestuia a fost chiar ieşirea de pe asfalt, printr-o pantă abruptă înspăimântătoare. Proprietarii de Land Rover ştiu deja o regulă valabilă pentru toate modele contemporare ale mărcii – la coborârea într-o astfel de pantă abruptă se asigură că sistemul
asistenţă la coborâre este activ după care iau cu totul picioarele de pe orice pedală şi lasă maşina să înainteze singură în pantă, întrucât ea va avea grijă în mod autonom de frânarea succesivă a roţilor potrivite.
Celui de la volan îi rămâne doar să ghideze direcţia cu volanul şi să savureze adrenalina generată de
o astfel de experienţă! Iar în cazul nostru, pământul de sub roţi e un continuu noroi, pe alocuri agravat de bălţi pline cu apă! Deci aderenţa scăzută creşte fantastic de mult plăcerea explorării!
Înaintarea prin câmp acoperit cu iarbă a un proces extrem de uşor pentru oricare din modelele Land Rover, chiar dacă solul e noroios până la refuz. Garda la sol ridicată, suspensia cu curse lungi, capabilă să absoarbă şocuri inimaginabile, motorul cu cuplu mare la turaţii moderate şi sistemul
de asistenţă la rularea în offroad TerrainResponse îşi fac treaba de minune în a asigura înaintarea încrezută a maşinii. Într-atât de mult control simţi că ai asupra maşinii, încât eşti tentat să joci un pic pedala acceleraţiei pentru a creşte scurt puterea şi a provoca derapări
suplimentare ale maşinii pe terenul vâscos de sub roţi, sporind astfel şi mai mult spectacolul înaintării. Au urmat şi urcuşuri în pante, unde tracţiunea integrală permanentă a modelelor Land Rover a trebuit să-şi
demonstreze eficienţa în distribuţia corectă a cuplului în funcţie de carosabilul întâmpinat şi unghiul de înclinare a maşinii.

Însă adevărata provocare pentru
tracţiunea integrală a
exemplarelor Land Rover participante la această aventură a venit abia mai apoi, unde am întâmpinat o zonă masivă cu o adevărată mocirlă sub roţi şi chiar în mijlocul acelei mocirle trebuia să se vireze spre dreapata în urcare pe pantă cu înclinare laterală. Legile fizicii îi dictează maşinii o derapare firescă pe lateral atunci când îi organizezi o astfel de înclinare laterală pe mocirlă şi mai încerci să şi virezi în direcţia vârfului pantei laterale. Şi tocmai aici ingineria Land Rover
şi-a demonstrat eficienţa în învingerea legilor fizicii!

Dar la volanul unui Land Rover lucrurile nu se întâmplă automatizat, lăsându-i şoferului rol de martor pasiv.
Nu! Dimpotrivă, cel de la volan este căpitanul, deci tocmai el dictează cursul de înaintare a maşinii, astfel încât maşina să aibă şansa de a-şi demonstra acea inginerie capabilă de a învinge legile fizicii. Astfel că doar şoferii cu adevărat abilitaţi şi experimentaţi de la eveniment au putut trece de acest punct ultra-solicitant al traseului!
Cei care au făcut manevre greşite şi au derapat într-atât de mult încât au întors maşinile în cu totul altă direcţie au trebuit să admită că experienţa de condus în offroad extrem este una pe cât de plăcută, pe atât de solicitantă, mai ales dacă eşti la primul an de
experienţă de
posesor de Land
Rover, aşa cum au
fost o parte din invitaţi.
Dar au existat atât de
mulţi care au reuşit,
totuşi, să treacă cu
bine de această provocare dură,
coborând la sfârşitul traseului cu un
zâmbet iradiant de la volanul maşinii!
Şi tocmai asta a fost întreg farmecul
acestei aventuri – nu s-a ales un
traseu superficial, pe care l-ar fi
putut trece oricine, poate chiar
şi la volanul unei alte maşini,
dar s-a ales un traseu cu
adevărat ultra-dificil, demn
de un Land Rover, dar şi
de un posesor cu caracter
şi experienţă a unui model
Land Rover!
Aventura a fost încununată ulterior de un picnic în aer liber, la fel de natural ca şi întreaga experienţă a zilei. Invitaţii au putut să se delecteze şi cu experienţa unor vehicule de mobilitate personală Segway, dar şi cu o ceaşcă de cafea savuroasă, pregătită de partenerii evenimentului, SC "Provitus Grup" SRL – importator si distribuitor exclusiv Julius Meinl in Republica Moldova.
La sfârşit, cititorii noştri fascinaţi de asemenea experienţe, dar care încă nu sunt posesori de Land Rover, s-ar putea să se întrebe cum să ajungă într-o bună zi membri ai acestui „club” de oameni deosebiţi, care au parte de asemenea aventuri. Caracterul special e răspunsul. Dacă aveţi acea
pornire interioară de a îndrăzni şi de a explora, într-o zi veţi ajunge neapărat un proprietar de Land Rover. Iar de acolo apartenenţa la „clubul” „exploratorilor pământului” vă este asigurată!
PiataAuto.mdIlie Toma
6
2,793
GALERIE FOTO (182 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (3)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 12 Iunie 2013 - 11:56
Un eveniment bine organizat! Bravo!
1
1
jaguar
Chişinău
la 12 Iunie 2013 - 13:08
Mi-a placut descrierea autorului, citez:,,Le place poziţia de căpitan de la volanul vieţei, pentru a putea observa din timp denivelările terenului accidentat al aceleiaşi vieţi....


Bravo!
0
0
jaguar
Chişinău
la 12 Iunie 2013 - 13:09
Iar Land Rover este o marca super si Jaguar la fel:)
1
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!