Mazda Deep Orange 3 un hibrid cu 6 locuri, creat de studenţi
13 August 2013, 08:30
Mazda este axată pe noile tehnologii în materie de propulsoare şi greutate redusă. Această concepţie japoneză o urmează prototipul Mazda Deep Orange 3, creat de studenţii de la Universitatea Clemson Centrul Internaţional de Cercetare în
Construcţia de Maşini (CU-ICAR), în colaborare cu divizia nord americană Mazda North America. Designul hatchback-ului cu 5 uşi a fost desenat de studentul Colegiului
de Design din Pasadena, Naaman Frederick. Dar ideea principală al conceptului nu este designul atletic, ci substratul tehnic inovativ. Studenţii au avut deplina libertate a imaginaţiei.
Ca urmare, ei au dezvoltat un sistem hibrid, care constă dintr-un propulsor pe benzină turbo, care mişcă roţile din faţă şi de un electromotor, care pune în funcţiune roţile din spate. Atuul principal al sistemului hibrid este funcţionarea sa automată în regim de tracţiune spate, tracţiune faţă sau tracţiune integrală.
Mai mult decât atât, structura caroseriei este formată dintr-o tehnologie interesantă de a îndoi tabla de metal care este patentată de
Industrial Origami. Miroase a hârtia origami, dar această tehnologie este dezvoltată pentru a reduce greutatea
şi pentru a consolida structura caroseriei. O alta idee interesanta este amplasamentul 3+3, cu şoferul şi doi pasageri în faţă şi trei pasageri din spate.
Acest tip de proiecte permit studenţilor să experimenteze lucruri noi în industriaconstructoare de maşini, să înveţe cum să proiecteze şi să planifice producţia, precum şi să
coopereze direct cu producătorii auto din lume, pentru care în viitor vor fi capabili să lucreze. Ar fi formidabil, ca şi la noi în Moldova, facultatea Inginerie
şi Management în Construcţia de Maşini, să conceapă şi să materializeze astfel de proiecte.
Interesant, studentii nostri de la UTM, studiaza makar ceva pe aproape? S-ar descurca oare cu o astfel de insarcinare, sa construiesca un autovehicol? :-)