Doar o treime din angajaţi vor mai rămâne la fabrica Ford care produce modelul electric F-150 Lightning, din cauza cererii scăzute pentru acesta
29 Martie 2024, 10:48 Redacţia PiataAuto.md
Ford anunţă că fabrica sa din Michigan, care asamblează modelul electric F-150 Lightning, va rămâne doar cu o treime din cei 2.100 angajaţi actuali, din cauza cererii scăzute pentru acesta. Pick-up-ul Ford F-150 s-a bucurat de popularitate în momentul lansării sale şi a fost chiar la un moment dat cel mai bine vândut pick-up electric din SUA, dar acum cererea a scăzut şi continuă să se reducă, diminuarea fiind accentuată şi de lansarea lui Tesla Cybertruck, care a eclipsat aceste modele concurente cu aspect mai convenţional.
Reducerea numărului de la fabrica Rogue EV din Michigan va avea loc începând cu 1 aprilie, deci peste doar câteva zile. Ford spune că nu-i concediază imediat pe cei ce nu vor mai lucra la fabrică. O treime din angajaţi rămâne să muncească, altă treime va fi transferată la o altă fabrică Ford din Michigan, unde se asamblează modelele Bronco şi Ranger, care se bucură de popularitate, iar cealaltă treime poate primi o compensare de 50.000 dolari pentru a se concedia sau pensiona benevol, sau îşi poate renegocia individual un contract de muncă în altă fabrică sau departament, acolo unde există poziţii libere.
Aşadar, Ford pune un mare accent pe faptul că nu va concedia forţat pe nimeni în acest context, ci doar va reloca sau va propune soluţii alternative.
Atunci când a fost dat startul producţiei lui Ford F-150 Lightning, se estima că ritmul de asamblare va ajunge al 180.000 de exemplare anual. Această cifră n-a fost niciodată atinsă, iar volum actual de producţie e de circa 55.000 exemplare anual.
Situaţia acestei fabrici este, aşadar, nu neapărat un simptom al unei probleme generalizate, ci aici sunt din nou doi factori care şi-au adus contribuţia împreună. Pe de o parte, un producător clasic a reutilat o fabrică pentru producţia unui model electric, însă a lăsat doar acel model drept sarcină asigurată pentru ea, exact cum a făcut şi Fiat cu 500e la Mirafiori. Şi orice fabrică auto, atunci când depinde de un singur model fără o istorie lungă în spate, e vulnerabilă la fluctuaţii de cerere.
În al doilea rând, Ford F-150 Lightning e un model bun în esenţă, dar are de suferit mai ales din cauza lui Tesla Cybertruck, care a rescris regulile jocului când a apărut pe piaţă. Acum F-150 mare un model învechit moral pe fundalul formelor cosmice ale lui Tesla, chiar dacă la nivel practic F-150 Lightning ar putea învinge.