Skoda Yeti facelift va avea două feţe!
15 August 2013, 12:17
Nu au trecut bine 24 de ore după ce pe web au apărut primele imagini cu Skoda Yeti facelift şi iată producătorul ceh a şi prezentat oficial noul său model restilizat, premiera căruia va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt.

Odată cu facelift-ul, modelul Yeti va fi disponibil în două versiuni – una de oraş, cu barele de protecţie vopsite
în culoarea caroseriei şi cu şinele de pe acoperiş într-un gri metalizat, iar a doua, numită Yeti Outdoor, va avea un „look” de tot teren, cu care ne-a
obişnuit modelul de până la facelift, caracterizat prin barele de protecţie nevopsite în partea de jos, inserţii decorative şi oglinzile vopsite într-un
gri metalizat.
Din formele rotunjite ale fostului Yeti nu a rămas practic nici o urmă. Pentru a se conforma stilului corporativ, Yeti facelift a primit un aspect cu multe muchii ascuţite şi linii drepte, folosite
la barele de protecţie, grila radiatorului şi blocurile optice faţă (acum cu bi-xenon şi cu LED-uri de zi). Aspectul este completat de blocurile optice spate, cu LED-uri opţionale
încorporate, logo-uri noi şi ecusoane, patru tipuri de jante noi, precum şi patru culori noi: „Moon-White”, „Jungle-Green”, „Metal-Grey” şi „Magnetic-Brown” - aceasta din urmă este disponibilă doar pe versiunea
exclusivă L&K.
Cum era şi de aşteptat, unicele schimbări la interior s-au rezumat la noul volan, noi inserţii şi materiale de
finisare. Dar cel mai importantă
noutate pentru Yeti facelift, este prima cameră retrovizoare, instalată pe un model Skoda – chiar şi nava amiral Skoda Superb este lipsită de un astfel de gadget! Pentru prima dată, Yeti va primi şi sistemul automat de parcare paralelă de noua generaţie, la fel şi sistemul „KESSY”, care permite intrarea în habitaclu şi pornirea
propulsorului fără cheie.
Yeti a mai primit şi mai multe widget-uri din seria „Simply Clever”, inclusiv o podea dublă în portbagaj, o lanternă cu LED-uri detaşabilă în portbagaj şi altele.

Substratul tehnic, de asemenea
a fost îmbunătăţit. De acum înainte, modelele cu sistemul de tracţiune integrală vor fi echipate cu noua,
a cincea la număr generaţie al
ambreiajului Haldex, precum şi un diferenţial electronic EDS. Sub capotă se vor regăsi trei propulsoare pe benzină şi patru diesel. Cea mai slabă versiune va fi echipată cu benzinarul
1.2 TSI (105 CP), iar cea mai
puternică, va fi versiunea diesel 2.0 TDI, care dezvoltă 170 CP, şi este acum disponibilă şi cu cutia robotizată























DSG cu dublu ambreiaj şi 6 trepte. Cea mai eficientă va fi versiunea Green Line cu un propulsor diesel 1.6 TDI, cu tracţiune faţă şi transmisie manuală, care consumă doar 4.6 l/100 km şi emite 119 g/km de CO2.
În plus, vor exista trei versiuni Green tec - 2.0 TDI (140 CP) cu cutie manuală, 1.6 TDI (105 CP) cu cutie DSG în 7 trepte şi 1.4 TSI (122 CP)
cu o transmisie manuală. Pachetul Green tec include sistemul start/stop, sistemul de recuperare a energiei la
frânare şi cauciucuri cu rezistenţă redusă la rulare.

Din 2009, când a început producţia modelului Skoda Yeti, şi până în prezent, au fost vândute 263,200
de exemplare al acestui crossover.
Numai în 2012 au fost produse 87,400 de exemplare, ceea ce reprezintă o creştere de 24,3% faţă de 2011. În prima jumătate a anului 2013, Yeti a fost produs în 41,800 de exemplare,
iar cererea pentru acesta continuă
să crească.

Modelul Yeti este produs în Republica Cehă, la fabrica din Kvasiny şi în Nijnii



















Novgorod, Rusia, în colaborare cu "Grupul GAZ". Curând, pentru piaţa
din China va fi lansată şi o versiune „Long” cu ampatament mărit al lui Yeti.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
6
2,724
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (5)
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 15 August 2013 - 12:49
La interior are un aer de "Golf" .. Dar e buna!
PS: poate sa explice cineva, exista cutie automata cu dublu ambreiaj, dar manuala exista ?? Este un Chevrolet Camaro din '69 tunat de Nelson Racing Engines , avea motor 572 Big Block Twin-Turbo unit la o cutie in 6 trepte cu dublu breiaj - scria in specificatii...dar in pozele cu masina, se vede CLAR - cutia era una mecanica.
0
0
BVSX
Chişinău
la 15 August 2013 - 13:09
@Eugen - Există cutie manuală şi manuală robotizată, la care "robotul" apasă ambreiajul în locul tău, astfel lucrează cutiile DSG, de obicei cu dublu ambreiaj, pentru că un ambreiaj se foloseşte pentru treapta actuală, iar altul pentru treapta următoare, care este deja inclusă dar aşteaptă în "stand by". La acel Camaro era cutie manuală simplă, care avea un ambreiaj dublu, pentru o mai bună transmitere a cuplului imens pe care îl are big block plus twin turbo. Deci acea cutie de la Camaro nu are nimic în comun cu noile cutii robotizate cu dublu ambreiaj, deoarece ambreiajele în cazul ambelor cutii îndeplinesc funcţii puţin diferite.
0
1
Igor
Chişinău
la 15 August 2013 - 17:09
bl*a budu daca vad vreo diferenta! O.o
1
1
dima
Chişinău
la 15 August 2013 - 19:47
Igor 100% :))))))))))))))))))))))))))))))) cred ca "shildiku" 4x4 este diferenta :)))))))))))))))))))
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 15 August 2013 - 22:12
Igor: diferente sunt in kuloare doar... la varianta de teren bamperele nu sunt vopsite integral, moldingurile negre si relinghi sus pe acoperis tot sunt diferite la culoare... in rest e aceiasi masina doar ka mai scumpa probabil, cu toate ca au economisit vopsea :D:D
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!