Mitsubishi îşi reinventează designul. Trei concepte noi vin la Salonul Auto de la Tokyo
8 Octombrie 2013, 14:55
Epoca de aur a designului Mitsubishi a fost, probabil, cea în care Olivier Boulay şi-a lăsat condeiul asupra câtorva modele, influnţând întreaga generaţie a modelelor anilor 2000. Practice dar originale, simple dar recognibile, modele Mitsubishi urmau un trend ascendent de popularitate atunci, stimulate şi de o ambianţă favorabilă a pieţei.

Pentru cei care nu-şi prea amintesc de Boulay, amintim că acesta a lucrat mult timp pentru Daimler, contribuind la predecesorii lui S-Class şi C-Class
de la începutul anilor 1990, apoi a lucrat pentru o perioadă la Subaru, desenând cea de-a doua generaţie a lui Legacy, revenind ulterior la Daimler şi contribuind semnificativ la designul lui Maybach 57 şi 62. În mai 2001, Daimler fiind unul din acţionarii principali Mitsubishi, îl numea pe Boulay responsabil de designul Mitsubishi, iar acesta a creat Grandis, iar apoi şi modelul Colt. În 2004 însă Daimler a părăsit acţionariatul Mitsubishi, iar Boulay a părăsit poziţia sa în cadrul mărcii japoneze, fiind desemnat în mai multe poziţii
importante pentru Daimler. Astăzi Boulay lucrează la o maşină electrică în China, creată prin colaborarea celor de la Daimler şi BYD.

În fine, după plecarea lui Boulay de
la Mitsubishi, influenţele lui s-au
păstrat o perioadă, după care au fost înlocuite de agresivitatea Jet Fighter, adusă de noul Mitsubishi Lancer şi Lancer Evo X. Iniţial, acest design a avut un succes răsunător mai ales în Europa şi SUA, însă odată cu înrăutăţirea condiţiilor economice, vânzările pe aceste
pieţe au scăzut drastic, iar Mitsubishi
s-a văzut nevoit să se reinventeze
într-un mod mai plăcut pieţelor emergente, noua identitate de design fiind adusă de noua generaţie Outlander, apoi continuată de Mirage/Space Star. Noile forme merg bine pe pieţele emergente şi chiar în estul Europei, dar sunt cu totul repulsive pentru Europa occidentală şi parţial pentru SUA. Iar Mitsubishi face acum o nouă schimbare de macaz, reînventându-se, din nou, prin 3 concepte, la apropiatul Salon Auto de la Tokyo.

Primul concept poartă numele GC-PHEV, unde GC înseamnă Grand Cruiser, şi reprezintă un viitor SUV de talie generoasă. Cel mai propbabil, un viitor Pajero Wagon. SUV-ul conceptual face uz de sistemul de propulsie inovaţional al lui Outlander PHEV, dar promite şi capacităţi de offroad veritabil.

Al doilea concept e botezat
XR-PHEV şi reprezintă o viitoare generaţie a unui SUV compact. Un urmaş pentru actualul ASX, cel mai probabil, care ar
putea veni peste vreo doi ani pe piaţă. Şi acest concept face uz de acelaşi sistem de propulse.

În fine, cel de-al treilea concept, numit Active Runabout, reprezintă un viitor monovolum compact, cu mici aspiraţii de SUV. Mitsubishi nu deţine în acest
moment pe piaţa europeană sau americană un model similar, doar în Japonia existând câteva monovolume compacte ale mărcii, dar fără aspiraţii de crossovere.
PiataAuto.mdIlie Toma
2
2,292
COMENTARII (1)
GRED
Chişinău
la 8 Octombrie 2013 - 17:02
Ohhh ohhh - numa nu faceti sa semene cu Kia pleaseeeee
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!