Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Poza istorică a zilei: Mercedes-Benz S-Class W140

13 Februarie 2014 - 17:44
Ilie Toma
Poza istorică a zilei: Mercedes-Benz S-Class W140
Vă promiteam în ultimul episod că vom vorbi despre un alt model indestructibil. El e, renumitul S-Class W140, produs între anii 1991 şi 1998.

Modelul debuta cu două versiuni de ampatament, standard şi alungit, venind să satisfacă cele mai pretenţioase cerinţe ale clienţilor săi. În acei ani, dezvoltarea unei noi generaţii S-Class însemna pentru Mercedes-Benz urmarea principiului „at any cost”, însemnând că limitările de costuri de dezvoltare şi inginerie nu se aplicau pentru modelul de top. Termeni precum „overengineering” erau regula pentru toate modelele mărcii germane de atunci, iar S-Class avea dreptul moral de a face uz maxim de ei. Aceste costuri se reflectau mai apoi în preţul modelului, W140, spre exemplu ajungând să coste cu aproximativ 25% mai mult decât predecesorul său, W126. În ani în care mulţi producători încă nu aveau motoare diesel dezvoltate, iar cei care aveau nu se încumetau să le instaleze pe modelele de vârf, W140 a debutat cu un propulsor turbodiesel ultra-eficient, de 3.0 litri şi 6 cilindri în linie, ascuns sub capota versiunii 300 SD, care dezvolta 177 CP. Nu lipsea nici deliciosul motor V12, de 6.0 litri, montat sub capota versiunii 600 SEL.

Acesta dezvolta iniţial 408 CP, iar ulterior puterea lui a fost redusă la aproape 390 CP pentru a-i spori eficienţa. Versiunea V12 a fost extrem de populară în SUA.

Inovaţiile aduse de W140 au fost nenumărate, majoritatea de ele impresionante şi astăzi, dărămite pentru un model care a debutat în anul 1991. Sistemul automatizat de climatizare, de exemplu, stoca energie termică provenită de la motor, putând sufla aer card în gurile de ventilare pentru o perioadă după oprirea propulsorului. W140 aducea în lumea auto o mulţime de butoane cu funcţii deduse din apăsări în creştere sau scădere, dar şi comenzi rotulare, care deschideau posibilităţi uriaşe de aranjamente a comenzilor, dar care aduceau complexitate folosirii maşinii. De fapt, testele drive ale acelor vremuri menţionau frecvent complexitatea folosirii comenzilor ca un neajuns al maşinii. Maşina mai aducea sisteme opţionale de închidere automatizată a uşii portbagajului, dar şi a portierelor. Mercedes-Benz S-Class W140 a fost şi unul din primele modele din industrie care a beneficiat de sistem ESP de stabilizare a traiectoriei.

Au existat şi versiuni ultra-alungite şi blindate ale lui W140, cu eticheta Pullman, acestea primind doar motorul de top V12. În 1997 Mercedes-Benz a creat un exempalr unic, în caroserie Laundaulet, care a avut rolul de a-l transporta pe Papa Ioan Paul al II-lea.

Proprietarii modelului îl apreciază pentru confortul regesc de la bord, modelul având o suspensie capabilă să ofere o rulare „de mătase”. De asemenea, W140 e renumit şi pentru durabilitatea incredibilă, asigurată de supraingineria componentelor sale. O adevărată limuzină luxoasă indestructibilă...
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (11 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter