Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: BMW Seria 2 Active Tourer, primul model de serie BMW cu tracţiune faţă

14 Februarie 2014 - 01:10
Ilie Toma
Premieră: BMW Seria 2 Active Tourer, primul model de serie BMW cu tracţiune faţă
Conceptul a devenit realitate. BMW Seria 2 Active Tourer tocmai a fost dezvăluit, noua creaţie bavareză luându-şi şi rolul de a fi primul model de serie BMW cu tracţiune faţă din istorie. BMW îşi face astfel apariţia într-un nou segment, al monovolumelor compacte premium, unicul concurent direct fiind, deocamdată, Mercedes-Benz B-Class.

Germanii au vrut să-i confere modelului un aspect musculos şi sportiv, în stilul tradiţional venerat BMW, şi în mare parte le-a reuşit, mai ales în zona frontală. Posteriorul maşinii aminteşte de SUV-urile din familia X, însă silueta îi expune la vedere esenţa de monovolum, oarecum neobişnuită pentru un BMW. Modelul măsoară 4,342 mm lungime, cu o diferenţă de doar 1 cm în raport cu B-Class. Ampatamentul celor doi concurenţi diferă cu doar 1 mm. În acelaşi timp, BMW Seria 2 Active Tourer oferă mai mult spaţiu pe lăţime, cu 14 mm, iar diferenţa mai sesizabilă vine în înălţime. Tot modelul celor de la BMW plusează 3 cm faţă de concurentul din Stuttgart.

Habitaclul modelului oferă un spaţiu generos şi este axat spre confortul călătoriilor lungi de familie. Poziţia de condus este înaltă, aproape ca cea de la bordul SUV-urilor familiei X, or, acest atribut e unul din cele mai atractive pentru cumpărătorii monovolumelor de aceste dimensiuni. Înălţimea mai mare a maşinii a dictat şi un design nou a planşei de bord, foarte diferit de cel prezent pe celelalte modele bavareze astăzi. Astfel, consola centrală a fost etajată în două nivele, unul poziţionându-se pe centrul planşei de bord, iar celălalt formând o entitate comună cu tunelul central, în jurul levierului transmisiei. Până şi noile butoane de schimbare a regimurilor de condus de la Sport la Eco Pro au fost modificate, ele luând aici forma unui comutator. Schimbările majore conceptuale nu se opresc aici – levierul tipic BMW al transmisiilor automate a fost înlocuit o manivelă mare, de formă clasică, fiind păstrată doar logica de cuplare a poziţiilor.

Noul BMW Seria 2 Active Tourer se laudă şi cu o versatilitate sporită a interiorului, cu multiple posibilităţi de transformare. Portbagajul oferă 468 litri volum cu bancheta spate în poziţie normală sau 1,510 litri cu ea rabatată.

Ingredientele valoroase ale mărcii bavareze sunt provocate la schimbări şi mai colosale la substratul tehnic. Sub capotă de regăsesc motoare cu 3 şi 4 cilindri, însă acestea nu mai sunt montate longitudinal, ca în toate modelele mărcii, ci transversal. Astfel se economiseşte spaţiu, iar tracţiunea faţă devine o soluţie mult mai simplă şi evidentă.

Noul motor cu 3 cilindri are o capacitate de 1,499 cm cubi şi debutează deocamdată sub capota versiunii entry-level 218i. E posibilă, însă, apariţia unei versiuni viitoare 216i, care ar primi acelaşi propulsor, într-o versiune mai relaxată. Aici, sub capota lui 218i, motorul turboaspirat dezvoltă 136 CP între 4,500 şi 6,000 rpm, iar cuplul maxim ajunge la valoarea de 220 Nm, la doar 1,250 rpm. Propulsorul va fi capabil să accelereze modelul de la 0 la 100 km/h în 9.3 secunde cu transmisia manuală şi 9.6 secunde cu cea automată. De obicei, motoarele în 3 cilindri denotă vibraţii deranjante, rezultate din specificul arhitecturii, însă BMW declară că a asigurat existenţa unui pendul de absorbţie a forţelor centrifugare, reducând astfel efectul vibraţiilor la zero.

Transmisiile manuale şi automate sunt noi şi ele, în cazul manualelor fiind vorba de cutii cu 6 trepte. Cutiile de viteze automate primesc numele Steptronic. Motorul cu 3 cilindri pe benzină primeşte o transmisie automată cu 6 trepte, celelalte motorizări primind transmisii cu 8 trepte. Şi motorul diesel de sub capota versiunii 218d e unul de generaţie nouă. Cu o cilindree de 1,995 cm cubi, acesta dezvoltă 150 CP la 4,000 rpm şi 330 Nm între 1,750 rpm şi 2,250 rpm. Cu ambele transmisii disponibile timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h constituie 8.9 secunde, iar consumul mixt – 4.1 litri/100 km. În fine, motorizarea de top din momentul debutului e 225i, sub capota căreia debutează un alt motor turboaspirat de nouă generaţie, cu patru cilindri în linie, de 2.0 litri. Motorul dezvoltă 231 CP, într-o ironică egalitate cu motorul de sub capota lui Audi S1, dezvăluit acum 2 zile. Cuplul maxim atinge valoarea de 350 Nm, iar BMW Seria 2 Active Tourer 225i e capabil, astfel, să atingă prima sută după 6.8 secunde de la start, cu transmisia automată, motorizarea fiind disponibilă doar într-o astfel de combinaţie.

Acestor 3 motorizări din momentul debutului li se vor alătura, până la sfârşitul anului, alte 3 – 220i, 216d şi 220d. Mai mult ca atât, vor exista şi versiuni xDrive, cu tracţiune integrală!

Manevrabilitatea noului model BMW e asigurată de un şasiu elaborat de la zero. Acesta mizează pe ecartamente late pe ambele punţi şi un centru de greutate coborât, fiind disponibil atât cu amortizoare simple, cât şi cu cele cu reacţii variabile. BMW şi-a dorit să atingă cele mai bune caracteristici de manevrabilitate posibile pentru un vehicul cu tracţiune faţă, minimizând în acelaşi timp efectele nedorite de subvirare. Suspensia faţă a fost calibrată pentru a asigura rezistenţe impecabile la forţe laterale, asigurând astfel traiectorii excelente în viraje. În spate modelul a primit o suspensie multi-link, dezvoltată şi ea de la zero, şi capabilă să asigure maşinii „cea mai bună manevrabilitate din segment”, după cum ne şoptesc bavarezii. Noua Serie 2 Active Tourer va fi „BMW-ul în rândul maşinilor cu tracţiune faţă”, mai completează bavarezii.

Fără îndoială, schimbările radicale aduse în familia BMW odată cu noul model, unele din ele implicând şi valori de esenţă a mărcii, vor atrage multe discuţii controversate. Dar, în acelaşi timp, nu putem să nu constatăm că bavarezii au făcut un efort uriaş de dezvoltare a unui model de la zero, cu crearea unei noi platforme, a unei noi arhitecturi, şi a unei întegi familii de motoare noi. Voi ce părere aveţi de noul BMW Seria 2 Active Tourer?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (34 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter