Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Audi reduce din greutate prin implementarea arcurilor din fibră de sticlă

2 Iulie 2014 - 13:15
Denis Godorozea
Audi reduce din greutate prin implementarea arcurilor din fibră de sticlă
Bătălia pentru tehnologie continuă. Unele tehnologii există deja, dar cine le implementează primul pe maşinile sale de serie şi va avea parte de glorie. Ceva mai devreme, am urmărit „lupta cu laser” dintre Audi şi BMW. Chiar dacă lupa a fost câştigată de BMW, cei de la Audi pregătesc o revanşă tehnologică, prin implementarea arcurilor suspensiei din material compozit pe un model de serie, care va apărea la finele lui 2014.

În calitate de material compozit, este utilizată bine cunoscuta fibra de sticlă (glass fiber-reinforced polymer - GFRP). Principalul avantaj al arcurilor din fibră de sticla este greutatea scăzută, chiar dacă vizual sunt mai groase. Comparativ cu arcurile de oţel ale modelului Audi „mistic”, al căror greutate atinge 2.7 kg, arcurile din GFRP sunt cu 40% mai uşoare cântărind 1.6 kg, ceea ce reduce greutatea totală al automobilului cu 4.4 kg. Pe lângă masa redusă, arcurile inovative reduc masele inerte, fiind şi mai durabile decât celea de oţel, datorită rezistenţe la coroziune.

Cel mai probabil, modelul care primul va folosi arcuri din fibră de sticlă, va fi versiunea ultra performantă, Audi RS6 Avant Plus, care va fi mai uşoară, cu 40 CP mai puternică (600 CP) şi va dispune de o manevrabilitate mai precisă, care o va asigura noua tehnologie a suspensiei.

Această tehnologie va fi aplicată pentru prima dată pe o maşină de producţie la scară largă, deşi unele automobile deja folosesc astfel de arcuri, printre care şi versiunea limitată Renault Megane R.S. 275 Trophy-R, care fiind echipată cu arcuri din fibră de sticlă a stabilit noul record pe Nurburgring Nordschleife pentru maşini cu tracţiune faţă.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter