Inspecţia excelenţei: Porsche service Moldova
6 Octombrie 2014, 16:25
Despre importanţa mentenanţei tehnice excelente a unei maşini se vorbeşte mult şi peste tot, adeseori cu o vădită tentă publicitară, care nu are credibilitate în faţa multora din cei care o ascultă. Mulţi dintre noi au trecut tot felul de etape în experienţa de posesori de maşină, de la primul automobil care primea schimburi de ulei la cel mai accesibil service din apropiere, până la maşina de care suntem mândri şi căreia vrem să-i garantăm un tratament cu adevărat corespunzător. În acest diapazon de tratamente, pe care le putem oferi unei maşini,
service-ul unui distribuitor oficial ar trebui, teoretic, să ocupe poziţia de vârf în ierarhie, iar deservirea maşinii la service-ul oficial al mărcii ar trebui să-i garanteze acesteia adevărata fiabilitate în timp. În primul rând pentru că mecanicii unui service auto oficial ar trebui să fie cei mai buni cunoscători ai specificului ingineriei tuturor modelelor acelei mărci şi, prin urmare, a specificului deservirii tehnice corecte. Şi în al doilea rând, dar nu mai puţin important, pentru că un service auto oficial oferă şansa schimbării consumabilelor şi pieselor originale,
recomandate de producător, iar astfel uleiul va avea întotdeauna vâscozitatea corectă, frânele vor fi la fel de eficiente ca în prima zi, iar ţinuta de drum va rămâne aceeaşi. Pentru că o nouă piesă montată pe o maşină poate asigura un comportament identic piesei montate iniţial pe maşina nouă doar dacă această piesă respectă ingineria iniţială...

Ştim cu toţii aceste lucruri teoretice expuse mai sus. Dar noi, cei din redacţia PiataAuto.md, ne-am propus să trecem de la teorie la practică şi să
trecem de la teorie la practică şi să organizăm o serie de inspecţii de excelenţă în service-urile distribuitorilor oficiali ai mărcilor reprezentate în Moldova, aducându-vă în faţă maniera în care se lucrează în fiecare din ele, atitudinea şi condiţiile de care beneficiază cei care trec pragul acestor centre de deservire.

Astăzi începem cu o primă inspecţie în centrul de deservire a celor de la Porsche Moldova, care şi-a câştigat un renume excelent într-un timp foarte scurt. Haideţi să aflăm împreună căror fapte se datorează renumele şi câtă
consistenţă se ascunde după buna reputaţie!

Ce înseamnă, de fapt, calificarea unui service oficial? De unde îşi are originea această percepţie că cei dintr-un service oficial vor cunoaşte mai bine ingineria oricărui model?

Intrăm iniţial pe uşa centrală a celor de la Porshe Center Moldova, cu acces imediat în showroom. Ca întotdeauna, aici ne întâmpină câteva exemplare noi Porsche care îşi aşteaptă cumpărătorii, iar cei interesaţi de maşinile noi sunt trataţi cu
profesionism de consultantul principal Porsche Moldova – Victor Morar. De altfel, dânsul şi-a ridicat de curând un certificat râvnit cu ardoare de oricare angajat Porsche din sfera vânzărilor, care îi conferă titlul de „Porsche Certified Sales Consultant”. E un certificat conferit prin sistemul de certificare globală Porsche, care e martorul celui mai înalt rang de calificare în sfera vânzărilor Porsche, cu un tratament de excelenţă al clienţilor mărcii. Deci, experienţa posesorului de Porsche în Moldova porneşte de la un prim contact cu un profesionist de nivel global.
Suntem conduşi în zona recepţiei service, acolo unde proprietarii de Porsche înmânează cheile maşinilor lor celor de la service şi le comunică solicitările vizitei. E în plus să mai vorbim, probabil, că proprietarii primesc spre semnare o listă de lucrări agreată cu ei, care vor fi efectuate ulterior, comunicându-li-se şi preţul aproximativ. Evident, în cazul depistării unei probleme nesemnalate iniţial, proprietarul va fi contactat şi informat despre acţiunile recomandate, iar eventuale lucrări suplimentare sunt efectuate doar cu acordul lui.

În scurt timp suntem întâmpinaţi de Ivan Tivold, cel care conduce întreagul centru de deservire tehnică Porsche Moldova. Astăzi Ivan e ghidul nostru. Acesta ne aduce imediat câteva precizări despre inspecţiile stării maşinilor care intră pe poarta service-ului Porsche Moldova. Aflăm
că Porsche are implementat un sistem de control al calităţii, care presupune ca orice vizită la service a unei maşini, indiferent de scopul acesteia, să fie asociată de o verificare bine structurată a nivelului lichidelor tehnice şi a principalelor angrenaje, astfel încât atunci când un vehicul părăseşte service-ul, să fie omisă orice scăpare tehnică cu potenţial de risc tehnic spre viitor. Atunci când un Porsche iese din service, proprietarul său trebuie să fie sigur că maşina sa e într-o condiţie tehnică perfectă, în caz contrar mecanicii de la service ar fi observat o neregularitate şi l-ar fi informat. Acum, în cazul depistării necesităţii suplinirii unor lichide, acestea sunt suplinite, cu acordul expres iniţial al proprietarului, costul acestor lucrări fiind nul, doar costul nesemnificativ al lichidelor fiind adăugat la factura finală. În cazul depistării unor defecţiuni tehnice, sau uzării periculoase a unor componente,
proprietarul este informat despre recomandarea necesară pentru acest caz. Dacă o anumită piesă necesită înlocuirea imediată, proprietarul va fi sfătuit să accepte înlocuirea imediată, pentru siguranţa deplină şi neafectarea mecanică a altor componente. De cele mai multe ori, clienţii Porsche conştientizează şi apreciază această grijă timpurie şi acceptă aceste sfaturi. Cazurile rare în care cineva solicită amânarea lucrărilor recomandate sunt însoţite de o confirmare a proprietarului despre faptul că a fost informat despre defecţiunile descoperite şi consecinţele lor potenţiale.

Ivan Tivold ne indică şi 3 certificate oficiale ZPT Technician Gold, agăţate pe perete, oferite pentru 3 mecanici ai centrului de deservire Porsche Moldova, şi alte 2 certificate „Porsche Certified After Sales Consultant”, oferite inginerilor-recepţionişti. Pentru a obţine
un certificat de calificare Gold, un mecanic Porsche trebuie să treacă o mulţime de cursuri, începând de la cele mai simple desfăşurate online până la cele complexe şi avansate, care presupun deplasarea succesivă, de mai multe ori, a inginerului la training-urile specializate organizate de uzina Porsche, cu demonstrarea capacităţilor excelente de cunoaştere profundă, teoretică şi practică, a specializării sale. A avea un mecanic anagajat, care e certificat la nivel Gold prin sistemul global de certificare Porsche, este deja o realizare pentru orice centru de deservire Porsche din Europa sau din lume, iar Porsche Center Moldova are tocmai 3 mecanici calificaţi la cel mai înalt nivel! După cum ne destăinuie Ivan Tivold, o perioadă de timp doar cei 3 mecanici, alături de inginerii recepţionişti, formau echipa centrului de deservire Porsche Moldova, iar astfel distribuitorul din Moldova era singur din toată Europa centrală şi de est care avea 100% mecanici calificaţi la nivel Gold şi tocmai 3 la număr! Acum echipa tehnică s-a mărit cu noi angajaţi, care urmează şi ei calea lungă a calificărilor, urmând ca prin muncă şi perfecţionare să ajungă la titluri similare!

Odată ce pătrundem în hala principală a unităţii de deservire, ni se dezvăluie un alt sistem de management genial
al celor de la Porsche. Există un sistem computerizat de monitorizare a centrului de deservire, iar fiecare din lucrător deschide dimineaţa o sesiune de activitate, care nu paote fi ştearsă sau editată la timpul trecut şi care e închisă doar la sfârşitul zilei de muncă. Această sesiune cuprinde toate lucrările efectuate de facto de acel angajat, participarea la traing-uri, pauze, etc, cu timpii de pornire şi
sfârşit, corelate cu maşinile acceptate de sistem drept prezente la service, lucrări corelate, la rândul lor, cu normele recomandate de timp. Astfel se creează înregistrări preţioase şi bine documentate despre cantitatea şi specificul lucrărilor efectuate de fiecare lucrător, corelate cu maşina care a trecut prin mâinile lui şi actul de efectuare a lucrărilor care îi corespunde acelei maşini. Pe de o
parte, pentru managementul service-ului acest sistem permite urmărirea calităţii şi a productivităţii, iar pentru posesorul automobilului deservit există întotdeauna şansa verificării în arhivă a lucrărilor efectuate şi a autorului acestora. „E un sistem care responsabilizează foarte mult mecanicii care operează sarcinile tehnice”, ne spune Tivold, „şi vă pot
spune cu certitudine că în Moldova doar centrul nostru de deservire are un asemenea sistem implementat. E un sistem important în asigurarea managementului calităţii şi ne ajută să excelăm la un indice foarte important pentru orice centru de deservire Porsche – cel al raportului de clienţi nemulţumiţi, care se întorc după ieşirea din service. În acea statistică
intră cei care, după vizită, remarcă faptul că problema lor nu a fost rezolvată sau a fost diagnosticată greşit, deşi a fost declarată drept rezolvată de centrul de deservire, sau au fost scăpate anumite lucrări. Ei bine, la acest capitol Porsche Center Moldova a avut o bună perioadă de timp o rată apropiată de maximul absolut a satisfacţiei clienţilor, rată
unică în regiune. În acest an am avut doar două cazuri în care, din motive obiective, posesorii au revenit repetitiv cu aceeaşi problemă şi astfel a trebuit să îi introducem în acest coeficient statistic. Însă oricum, reuşim să ne păstrăm indicele nostru de performanţă la acest capitol foarte apropiat de cifra ideală!”
Câţi dintre proprietarii de automobile Porsche continuă să îşi deservească automobilele în service-ul oficial Porsche Moldova după expirarea garanţiei? E o întrebare crucială, care indică foarte elocvent asupra gradului de satisfacţie reală de ansamblu pe care îl experimentează clienţii. Aici contează şi percepţia preţurilor la
deservirile tehnice, şi percepţia profesionismului celor care deservesc maşina, percepţie formată în urma multiplelor vizite în primii doi ani de exploatare a maşinii. Ivan ne spune cu o vizibilă mândrie justificată în ochii săi, că acest indice oscilează între 80 şi 85% - din nou un indice record pentru orice service oficial Porsche din
regiune. „În ţările occidentale o medie acceptabilă este de 35-45% în primii ani de după garanţie, aceasta fiind deja indicele unei bune satisfacţii a clienţilor, iar noi avem un indice dublu. Desigur, aceasta se datorează şi faptului că nu există un alt service cu adevărat competent în modelele Porsche în ţara noastră, spre deosebire de Germania, unde există centre competente de deservire specializate în automobilele Porsche. Un alt factor important este economia nesemnificativă în cifre absolute care poate fi realizată deservind automobilul altundeva, şi vorbim despre o economie pe termen scurt de 100-150 euro, însă acea deservire tehnică va însemna cu siguranţă turnarea unui ulei mult mai ieftin, cu grad diferit de vâscozitate, montarea unor filtre neoriginale şi de multe ori neconforme. Însă pe termen lung această economie se transformă în costuri imense. La o deservire tehnică uzuală în centrul oficial de deservire Porsche, conform standardelor producătorului, pe lângă schimbul de ulei şi filtre se mai execută 42 de operaţiuni, omiterea cărora aduce în timp consecinţe grave – obstrucţia canalelor de drenaj, apariţia scurgerilor lichidelor tehnice, indicarea eronată a nivelului uleiului, indicarea eronată a intervalelor de
mentenanţă şi multe altele. Am fost martorii unor astfel de consecinţe în forma habitaclelor inundate de apă, filtrelor de ulei mototolite, filtrelor de aer mai scurte decât cele originale şi chiar apariţia incendiilor în compartimentul motor. Chiar şi atunci când unii din clienţii noştri iau decizia deservirii automobilului lor în altă parte, îi rugăm să menţină contactul cu noi pentru a se consulta cel puţin cu lucrările efectuate sau materialele folosite.
Pentru că şi în asemenea situaţii nu putem rămâne indiferenţi faţă de automobil – maşina nu poartă nicio vină! Un alt avantaj al deservirii maşinii exclusiv la service-ul oficial iese în evidenţă abia mai târziu – e vorba de păstrarea valorii de piaţă a maşinii. Vine un moment când orice proprietar ia decizia de a-şi expune maşina la vânzare şi în acel moment potenţialii cumpărători se interesează unde şi cum a fost întreţinută tehnic acea
maşină. Dacă maşina a fost deservită cu regularitate doar ce centrul oficial de deservire, atunci cumpărătorul poate fi liniştit că au fost îndeplinite toate lucrările, în perioadele necesare, cu atenţia şi meticulozitatea necesară, înregistrările acestor lucrări fiind prezente şi în arhivă. În caz contrar, survin riscuri impredictibile pentru cumpărător, care fie va ezita să cumpere o asemenea maşină, fie, cel puţin, va solicita o reducere consistentă din preţul expus”.

Îl întrebăm pe Ivan Tivold care ar fi preţul achitat în Moldova pentru o deservire tehnică regulară a celui mai popular model Porsche din ţara noastră, Cayenne. Luăm ca exemplu versiunea Cayenne Diesel, cu motorul de 3.0 litri V6 sub capotă, pentru că ea e cea mai populară, dar suntem conştienţi că întotdeauna deservirea tehnică a unui propulsor diesel e ceva mai scumpă. Ni se spune că o deservire tehnică programată normală, cu schimbarea uleiului şi a tuturor filtrelor necesare, costă până spre 6,800 lei, adică în jur de 360 euro. Pentru o maşină cu un preţ de achiziţie care oscilează între 68 şi 80 mii euro, noi spunem că e un preţ cât se poate de acceptabil, mai ales că vorbim de un motor diesel cu o
cilindree mare. Îl întrebăm pe şeful centrului de deservire Porsche Moldova şi despre intervalul recomandat de deservire şi ni se spune că Porsche clasifică pieţele pe care e prezentă în câteva nivele de duritate a condiţiilor de exploatare şi în funcţie de acestea sunt ajustate şi intervalele recomandate de deservire programată. Moldova se află undeva la media acestor nivele şi are, de obicei, intervale care oscilează în jurul valorii
de 15,000 km. Însă centrul de deservire Porsche Moldova a dezvoltat un program special pentru cei care-şi iubesc Porsche-ul mai mult decât e strict necesar să o facă şi vor să-şi deservească automobilele la fiecare 10,000 km, participanţii la program primind o reducere de 25% la uleiul de motor. „Am fost motivaţi să creăm acest program de dorinţa unor proprietari de Porsche de a-şi deservi maşinile mai frecvent, indiferent de
recomandarea producătorului. Nu am putut să lăsăm aceste iniţiative frumoase nerecompensate şi tocmai de asta, programul semnifică recunoştinţa noastră în faţa acestor propritari iubitori înflăcăraţi de Porsche.” Acest program a demonstrat că maşinile participante sunt menţinute în condiţii tehnice impecabile întotdeauna, parte datorită dragostei speciale a proprietarilor pentru maşinile lor, parte datorită ochiului ager al mecanicilor, prezent mult mai frecvent în vizorul maşinii, un fapt extrem de important în condiţiile de exploatare ale ţării noastre.
Trebuie să remarcăm faptul că vizita la service-ul Porsche Moldova se transformă tot mai mult pentru noi într-un soi de aflare într-o oază de pasiune inginerească pentru maşini, într-o oază de pasiune pentru calitatea impecabilă a lucrului făcut. Pasiunea cu care ne vorbeşte Ivan Tivold despre munca pe care o face el şi echipa lui aici inspiră mai mult decât orice mesaj promoţional. Atunci când contactezi cu oameni care muncesc cu adevărată dedicaţie şi profesionism, aceştia nu pot să nu-ţi stârnească admiraţie pentru atitudinea lor. Însă, până la urmă, care e, totuşi, secretul unui
service cu calitate asigurată la cel mai înalt nivel? „Nu există un secret, iar reţeta e cât se poate de simplă, aparent – trebuie să facem totul la cel mai înalt nivel, absolutist, perfecţionist şi minuţios. Nu există căi de ocolire, nu există soluţii de improvizare şi simulare, există doar o singură cale – cea corectă, realizată cu perfecţiune. Însă, evident, asigurarea perfecţiunii e cea care înseamnă marea provocare. Nu există niciun element mai puţin important sau care poate fi omis, altfel totul s-ar prăbuşi asemeni unui castel construit din cărţi de joc. Totul începe de la maniera de management în
business şi setarea strategiei corecte, orientate spre satisfacţia clienţilor şi menţinerea parcului de automobile Porsche din ţară în cea mai bună condiţie tehnică posibilă. Nu poţi avea o manieră perfecţionistă de lucru fără utilaje profesioniste de muncă în centrul de deservire, furnizate de Porsche, care costă enorm, dar care ne permit să excelăm în ceea ce facem. Nu poţi avea o manieră perfecţionistă fără personal calificat la cel mai înalt nivel, care să cunoască în
profunzime ingineria şi munca pe care o face. Nu se poate nici fără organizarea perfecţionistă şi automatizată a proceselor de muncă, fixată în sistemul unic informaţional Dealer Management System. Nu poţi avea o manieră perfecţionistă nici fără o comunicare perfecţionistă, onestă şi transparentă cu clientul, care trebuie să rămână satisfăcut de orice vizită aici. Componentele acestei maniere perfecţioniste nu se opresc aici, însă toate trebuiesc asigurate la cel mai
înalt nivel. Nu voi ascunde faptul că
ne-a fost extrem de greu la începutul acestui drum. Întâmpinam piedici din partea companiilor de asigurări, care tindeau să-şi minimizeze costurile cazurilor asigurate în detrimentul calităţii, întâmpinam piedici şi din partea partenerilor de lucrări de tinichigerie, care încercau să ne convingă să ne conformăm unor practici haotice anterioare existente în piaţă (folosirea chituirii, vopsirea cu trecere de gradient la piesele alăturate, dezdoirea simplistă a pieselor realizate din oţel de înaltă rezistenţă şi multe altele). Atunci foarte mulţi ne declarau „nu, aşa ceva nu e posibil, numai nu în ţara noastră...” A trecut timpul şi toate s-au aşezat la locurile lor. Noi am reuşit să ne impunem predilecţia spre calitate, am fost fideli principiilor noastre şi am mers pe aceasă cale dificilă. Din fericire acest concept şi-a găsit între timp tot mai multă rezonanţă în inimile clienţilor şi partenerilor noştri, iar cei care gândeau asemeni nouă au devenit tot mai mulţi. Astăzi mulţi din foştii noştri oponenţi de idei se conformează şi ne ştiu drept un partener serios, onest şi deschis, predictibil şi capabil de a asigura calitate la cel mai înalt nivel. Astăzi a venit timpul în care toţi înţeleg că o reparaţie calitativă e rentabilă pentru toţi actorii pieţei. Astăzi mulţi dintre
clienţii noştri ne aduc la deservire şi alte maşini din familiile lor, de alte mărci, în ciuda unor diferenţe de preţ şi a absenţei unor piese pentru acele mărci. Totuşi, din motive evidente, suntem nevoiţi să refuzăm şi să ne concentrăm eforturile asupra singurei mărci în care excelăm cu adevărat – marca Porsche.”

Auzind aceste cuvinte, ne-a săgetat un gând despre o posibilă relaxare după
parcurgerea unei etape iniţiale dificile şi l-am întrebat pe Ivan: „Deci, acum, după ce toate aceste procese şi concepte au fost trasate şi înrădăcinate, puteţi reduce tempoul eforturilor, şi astfel vă este mai uşor?”

A urmat un nou răspuns, cu un nou zâmbet satisfăcut: „E mai greu să păstrezi o cetate, decât să o cucereşti. Nu încetăm să ne perfecţionăm şi să ne optimizăm toate procesele care ne
definesc munca, iar fiecare zi e o nouă cucerire. De fapt, şi tehnologiile lumii auto evoluează atât de rapid, încât trebuie să alergi foarte rapid pentru a reuşi să te menţii pe aceeaşi poziţie. Deseori, răspunzând la întrebarea „cum v-a reuşit” declar – am fost pur şi simplu norocoşi. Şi cred cu adevărat că am fost norocoşi cu echipa noastră. Atunci când totul a început, 4 ani în urmă, mă îndoiam de un singur lucru – dacă voi reuşi să găsesc un număr suficient de adepţi ai aceloraşi idei perfecţioniste în lucrul efectuat. Şi am reuşit să găsim entuziaşti adevăraţi, captaţi ireversibil de munca pe care o fac şi mândri de ea. Am reuşit să-i coagulăm într-o echipă excelentă. Nu trebuie să conving pe nimeni de necesitatea efectuării unei lucrări, pentru că necesitatea ei e conştientizată din start de către toţi. Ei muncesc cu dedicaţie şi perfecţionism, iar promotoul acestei atitudini nu sunt banii câştigaţi, ci pasiunea. De aici vine sinceritatea relaţiilor cu clienţii. Uite, cred că am menţionat toate secretele...”

Suntem invitaţi să vedem, mai departe, tot soiul de utilaje avansate de diagnosticare din service-ul Porsche, utilaje pe care le puteţi vedea şi în imaginile acestui reportaj. Apoi îl
întrebăm pe Ivan Tivold despre depozitul de piese, pentru că nu am remarcat vreun loc în care acesta să fie amplasat. Pe faţa lui Tivold apare un surâs satisfăcut, ca la auzul unei întrebări de care eşti bucuros că ai avut parte. Suntem invitaţi să-l urmăm şi ajungem la un etaj inferior, la demisol, unde pătrundem în depozit. Aici vedem zeci de rafturi cu tot soiul de piese, de la consumabile curente, până la componente mecanice generale sau specifice. Toate sunt sortate în ordine logică, după codul lor catalogat şi menire, toate sunt sigilate şi împachetate corespunzător. O organizare coerentă şi perfectă şi aici, deci.

Aveam deja suficiente impresii pentru a le expune în acest articol, însă ni se face o invitaţie pe care nu o putea refuza. Ni se spune că în după-amiaza aceleiaşi zile uneia din maşini i se va demonta motorul şi cutia de viteze, urmând să aibă loc nişte lucrări avansate la motor. Suntem invitaţi să
revenim pentru a fi
martori la aceste peisaje
mecanice mai rare!
Peste câteva ore revenim
şi vedem Cayenne-ul diesel
cu motorul demontat. De
fapt, întregul cadru frontal
a fost demontat, cu tot cu
cutie de viteze, suspensie
şi mecanism de direcţie!
Şi toate astea stau acum
pe o masă specială, oferind
mecanicului şansa de a
interveni acolo unde e
nevoie. Cutia de viteze este detaşată de motor cu ajutorul unei mini-macarale specializate şi astfel motorul
rămâne singur. Cu ocazia revenirii noastre şi necesităţii intervenţiei la motor, Ivan aduce o valiză, iar atunci când o deschide, utilajele din interior par a fi luate dintr-un film cu James Bond. E vorba de un utilaj cu un cablu lung, cu o luminţă la capătul lui şi o cameră video, toate ataşate de piesa principală, care dispune şi de un display. E o cameră video pentru
inspecţii interioare în motor şi alte angrenaje mecanice greu disponibile! Astfel, inginerii de la Porsche Center Moldova pot introduce camera video prin orificii uşor accesibile în locuri greu accesibile, diagnosticând cu o privire directă orice problemă tehnică! E un soi de gastroenteroscopie mecanică, prin care se poate vedea motorul din interior, direct,
fără a demonta vreo
piesă crucială! Iar o
astfel de diagnosticare
nu poate da greş!
Ivan ne spune cu
mândrie că abia
anul ăsta Porsche
Center Moldova a
putut achiziţiona
acest utilaj extrem
de sofisticat şi
de scump,
la insistenţa şi capacitatea de convingere a lui în calitate de şef al centrului de deservire, iar acum calitatea şi rapiditatea diagnosticărilor a crescut considerabil! Admirabil!
Ei bine, trebuie să recunoaştem că ne aşteptam să descoperim profesionism şi atitudine la service-ul Porsche în Moldova şi ăsta a fost unul din motivele pentru care am început anume cu Porsche. Dar dedicaţia absolutistă şi profesionismul pe care l-am descoperit ne-a făcut să rămânem cu adevărat profund impresionaţi de nivelul la care se operează aici. Echipa de ingineri şi mecanici de aici, dirijată direct de Ivan Tivold, şi, desigur,
indirect de directorul general Oleg Frunze, e cu siguranţă cea căreia îi puteţi încredinţa Porsche-ul Dvs., păstrându-i condiţia tehnică ideală şi tinereţea. Pentru aceşti oameni nu e vorba doar de muncă, ci de o adevărată filosofie şi mod de viaţă!

Nimeni, dar absolut nimeni, nu va putea trata un Porsche cu o asemenea dedicaţie şi un asemenea profesionism în Moldova! Nu putem să
nu spunem că atmosfera din service-ul Porsche Moldova ne-a amintit de atmosfera din paddock-ul Porsche de la Le Mans, pe care am avut onoarea să-l vizităm acum vreo 3 luni, când mediatizam celebra cursă de 24 de ore din Franţa! Aceeaşi dedicaţie, aceeaşi organizare perfecţionistă, acelaşi profesionism!
PiataAuto.mdIlie Toma
3
4,235
GALERIE FOTO (56 IMAGINI)
COMENTARII (2)
Igor
Chişinău
la 6 Octombrie 2014 - 19:04
хорошая попытка Порше, но у меня все равно нету на тебя денег )))

da si chiar daca as avea, G sau GL :P
0
0
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 7 Octombrie 2014 - 14:59
De mi-as permite sa procur un automobil de asa pret si daca as fi in cautarea unuia nou, va spun ca dupa citirea acestui articol la sigur stiam de care vreau - Porsche. Bravo pentru o asemenea deservire si management al service-ului. Intr-adevar trebuie sa ne gandim foarte bine atunci cand procuram un automobil nou, ce se va intampla cu el mai departe? Cum va fi el intretinut? Dar asta probabil depinde deja cat de mult tii la masina ta. Auzisem de fapt ca intr-adevar cel mai bun service din Moldova printre dealerii auto il are Porsche. Dar acum am o intrebare care pe mine de fiecare data ma deranjeaza, daca tot ei sunt orientati catre client: vorbesc in romana cu tine sau tot in rusa, ca la multi altii? Ma refer la personalul service-ului.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!