Premieră: BMW Seria 1 facelift
16 Ianuarie 2015, 07:20
Unicul hatchback premium cu tracţiune spate din lume – BMW Seria 1 – tocmai a primit un facelift, menit să-i confere o nouă doză de prospeţime pentru cea de-a doua jumătate a
carierei sale pe piaţă. Faceliftul îi aduce un nou design frontal, care a eliminat formele un pic ciudate ale blocurilor optice de dinaintea împrospătării şi îi accentuează mult
mai vizibil caracterul sportiv, farurile putând fi echipate opţional cu elemente de iluminare full LED acum. Modificările posteriorului sunt şi mai stridente, noua formă a blocurilor
optice sărind imediat în evidenţă, şi aici făcându-şi loc fascicule LED . Evident, faceliftul a afectat atât versiunea cu 3 uşi a modelului, cât şi cea cu 5 uşi.
Faceliftul, însă, a adus modificări şi sub capotă, aici făcându-şi apariţia noile motorare diesel şi pe benzină de 3 cilindri, cu 1.5 litri cilindree. Acestea şi-au făcut apariţia anul trecut în gama BMW pe noua Serie 2 Active Tourer,
iar răspândirea lor în gamă era un pas cât se poate de predictibil. Totuşi, dacă Seria 2 Active Tourer e un model cu motor montat transversal şi
tracţiune faţă sau, opţional, integrală, atunci Seria 1 rămâne deocamdată un model cu motor montat longitudinal şi tracţiune spate, sau, opţional,
integrală. Această stare de lucruri va fi păstrată încă numai vreo 3 ani, până la finalizarea carierei actualei generaţii pe piaţă, după care viitoarea Serie 1 va
adopta platforma actualei Seriei 2
Active Tourer şi va migra la
tracţiune faţă. Aşa că fanii tracţiunii spate ar face bine să se grăbească în aceşti ani să-şi achiziţioneze o
compactă delicioasă şi savuroasă în condus!

Să revenim, însă, la motoare. Noile
unităţi în 3 cilindri nu îşi vor găsi locul
pe motorizăril analogice celor de pe Seria 2 Active Tourer, ci doar pe motorizările entry-level diesel şi pe benzină a Seriei 1. Astfel, versiunea
116i va adăposti un benzinar tricilindric de 109 CP şi 180 Nm, iar 116d – un diesel tricilindric de 116 CP şi 270 Nm, în timp ce versiunea 118i va adăposti un motor de 4 cilindri şi 1.6 litri (136 CP), spre deosebire de corespondenta
ei de sub capota fratelui monovolum. Există şi o versiune 120i, care găzduieşte o versiune de 177 CP a aceluiaşi propulsor. De benzinarul de 2.0 litri se bucură doar versiunea 125i, într-o ipostază de 218 CP, în timp ce motorizarea de top M135i va oferi în continuare deliciul benzinarului cu 6 cilindri în linie, de 3.0 litri, care
dezvoltă 326 CP. La capitolul diesel versiunile 118d, 120d şi 125d adăpostesc versiuni de 150 CP/320 Nm, 190 CP/400 Nm şi, respectiv,
224 CP/450 Nm a dieselului de 2.0 litri cu 4 cilindri în linie.
PiataAuto.mdIlie Toma
1
3,106
GALERIE FOTO (28 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!