Audi a lansat noul Q6 e-tron, un SUV electric care-şi împarte platforma cu Porsche Macan
19 Martie 2024, 12:03 Redacţia PiataAuto.md
Grupul VW a tot amânat lansările a o mulţime de modele electrice noi, care trebuiau să se bazeze pe noua platformă PPE, descifrată ca Premium Platform Electric, din cauza multiplelor probleme de soft şi gestiune a propulsiei. Dar, odată cu rezolvarea acestei probleme a început valul lansărilor accelerate de noi modele. După lansarea noului Porsche Macan, care e doar electric deja, acum şi Audi a lansat noul Q6 e-tron.
Aşadar, noul Audi e-tron vine cu un substrat tehnic cât se poate de avansat, care include şi o arhitectură de 800 volţi, devansând astfel concurenţii direcţi de la Mercedes şi BMW, care folosesc arhitecturi de 400 volţi.
Noul Audi Q6 e-tron va face uz de o baterie litiu-ion de 100 kWh brut sau 94,9 kWh net, identică celei de pe Porsche Macan. Ea va fi capabilă să asigure o autonomie de 625 km pentru cea mai eficientă versiune, cifră care e cu 12 km mai mare decât la Macan. Iar puterea ei maximpă de încărcare a aceeaşi ca şi la modelul Porsche, de 270 kW.
Versiunea incipientă la Macan are 408 CP, scoşi din două electromotoare. La Audi Q6 e-tron, însă, aceste motoare sunt ajustate să livreze 387 CP, pentru a asigura diferenţa ierarhică între Audi şi Porsche şi totodată pentru a face posibili cei 12 km de autonomie în plus.
Versiunea SQ6 a noului SUV electric Audi va livra 517 CP, însă doar cu activarea unui regim special. Diferenţa faţă de Macan Turbo e mult mai mare aici, întrucât la modelul Porsche puterea livrată ajunge la 693 CP.
Vitezele maxime sunt limitate la 210 km/h şi 230 km/h, iar cea mai puternică versiune accelerează până la prima sută în numai 4,3 secunde. Ulterior vor apărea şi două versiuni cu motoare doar pe puntea spate, însă ele vor fi disponibile doar în unele regiuni ale lumii.
Vorbind despre motoare, cele care echipează acum noul model Audi sunt fabricate în Ungaria, la fabrica Audi din Gyor. Aceste motoare sunt apoi livrate la fabrica Audi din Ingolstadt, unde are loc producţia caroseriilor şi asamblarea maşinilor finale.
Foto: Electromotorul şi reductorul de pe puntea faţă, cu tot cu sistemul de răcire cu ulei
Motorul din faţă e unul asincron, fără magneţi permanenţi, producându-şi efectul necesar prin inducţie. Motorul din spate, însă, este unul sincron cu magnet permanent şi cei de la Audi spun că el a fost creat exclusiv pentru Q6, nu şi pentru Macan.
Foto: Electromotorul de pe puntea spate
La fel de interesant, însă, e şi faptul că noul model Audi aduce o nouă filosofie de design pentru marca germană. Dacă acum câteva săptămâni şeful Audi îşi critica directorii de departamente că Audi s-a abătut de la sloganul progres prin tehnologie şi a lansat prea puţine modele noi în ultimul timp, iată că acum noul model trasează linii noi care se vor regăsi pe Audi de aci încolo. Iar interior ule de-a dreptul complet diferit de cele de până acum.
Formele volanului, levierelor şi butoanelor sunt diferite, dar şi aranjamentul planşei de bord. Sistemul multimedia funcţionează pe baza sistemului de operare Android pentru maşini şi promite actualizări permanente. Iar maşina, chiar dacă are 3 ecrane, conturează două dintre ele ca fiind destinate în primul rând şoferului.
Noul model electric Audi poate fi deja comandat, iar preţurile pornesc de la 74.700 euro pentru Audi Q6 e-tron şi de la 93.800 euro pentru Audi SQ6 e-tron.