Privind un astfel de exemplar, pe care îl avem aici, este de înţeles de ce cei de la Mercedes-Benz au hotărât să
pună mâna pe tunerul din Affalterbach şi să-l transforme în divizia sa de performanţă la sfârşitul anilor 90 ai secolului trecut. Chiar şi în anii 80 cei de la AMG dotau modelele
Mercedes-Benz cu kituri aerodinamice agresive, aripi evazate, jante generoase şi propulsoare puternice, ceea ce caracterizează modelele Mercedes-AMG şi în zilele noastre.
Exemplarul în cauză este al 28-lea din cele 50 de unităţi Mercedes-Benz 560 SEC 6.0 AMG produse. Cele din urmă deosebindu-se de originalul 560 SEC
(C 126) prin barele de protecţie agresive, aripile evazate pentru a adăposti roţi mai late, praguri laterale modificate şi un spoiler discret de pe
capacul portbagajului. Pentru aripile sale evazate acesta a fost poreclit Wide Body.
Sub capotă însă se adăpostea unitatea V8 de 5.6 litri care a fost modificată de către cei de la AMG prin sporirea volumului la 6.0 litri şi instalarea chiulasei cu 4 supape pe cilindru. În rezultat propulsorul dezvolta 385 CP şi de două ori mai mult cuplu la rotaţii de două ori mai joase decât motorul original!
Preţul pentru această bijuterie la începutul anilor 90 era de 200,000 de dolari, de aceea au fost produse doar 50 de exemplare în locul celor 100 planificate. Exemplarul de pe imagini este din anul 1989 şi a fost exportat în Japonia, iar cu 90,222 de kilometri mai târziu, acesta a ajuns în SUA şi acum
este scos la licitaţie de către casa de licitaţii RM Sotheby între 28-29 ianuarie 2016. Un adevărat Super Mercedes! Oare cât va lua la licitaţie?!