Mercedes EQXX a stabilit un nou record mondial de consum printre maşinile electrice, parcurgând peste 1.000 km cu un singur plin în climă de deşert

18 Martie 2024, 11:12
Redacţia PiataAuto.md
Mercedes EQXX e deocamdată un prototip, însă e unul cu inginerie fascinantă, pe care am vrea să o vedem şi pe modelele de serie Mercedes, care sunt la o distanţă enormă faţă de acesta ca avans tehnologic. Formele aerodinamice ale lui EQXX, sistemul de propulsie gândit pentru eficienţă maximă şi greutatea mai redusă decât a altor maşini electrice l-au ajutat până acum să marcheze deja două recorduri de consum printre maşinile electrice înmatriculabile. Şi dacă acele cifre de consum erau deja fascinante, un nou record atins acum de EQXX a ajuns într-o zonă de-a dreptul uluitoare a eficienţei.
Mai exact, în aprilie 2022, Mercedes EQXX parcursese un traseu pe autostrăzi din Germania, Elveţia şi Italia, rulând 1.008 km cu un singur plin al bateriei, ajungând la final cu încă 15% disponibile în ea şi marcând un consum mediu de 8,7 kWh/100 km.
În luna iunie a aceluiaşi an, Mercedes EQXX şi-a depăşit propriul record şi a parcurs 1.202 km cu un singur plin, mergând de această dată din Germania prin Franţa spre Marea Britanie, la Silverstone. Consumul mediu a fost şi mai mic de această dată, de 8,3 kWh/100 km, deci un nou record de eficientă fusese marcat atunci.
Iar acum Mercedes EQXX a realizat şi cea de-a treia călătorie lungă de peste 1.000 km cu un singur plin, doar că de această dată a făcut-o în condiţii de climă de deşert, unde climatizarea e forţată cu siguranţă să lucreze mai intens. Călătoria a pornit din capitala Arabiei Saudite, Riad, şi a trecut pe drumuri asfaltate din deşertul Rub al-Khali, prin temperaturi medii de 34 grade Celsius în această perioadă a anului, ajungând la final în Dubai, în Emiratele Arabe Unite.
Distanţa totală parcursă a fost de 1.010 km, fiind parcursă în 14 ore şi 42 minute, dintre care 12:45 au fost în mişcare. Diferenţa de aproape 2 ore statice a fost consumată pe timpul de aşteptare la traversarea vămii şi schimbul de şoferi. Maşina mai avea la final o autonomie rămasă de 309 km, deci teoretic ar fi putut parcurge şi peste 1.300 km cu un singur plin. N-a făcut-o pentru că se epuizase peninsula, dar mai ales pentru că scopul era să se atingă o cifră minimă de consum, nu neapărat o distanţă maximă cu un singur plin.
Şi această cifră minimă de consum a fost atinsă, ea fiind de această dată de doar 7,4 kWh/100 km! E o cifră pur şi simplu excepţional de mică, aproape incredibilă, pe care a putut-o atinge o asemenea maşină electrică şi e favorizată probabil de relieful cu mai puţine urcuşuri şi coborâri pe care a mers maşina.
În funcţie de cifră octanică şi gradul de purificare, un litru de benzină poate avea în el între 8,8 şi 9,6 kWh de energie conţinută. Chiar şi la nivelul minim al intervalului, un consum de 7,4 kWh/100 km e ca şi cum acest Mercedes EQXX ar fi avut nevoie de doar 0,8-0,9 litri/100 km!
Inginerii Mercedes spun că de această dată soarele intens de deşert a fost în favoarea panourilor fotovoltaice de pe acoperişul maşinii, întrucât de toată durata călătoriei acestea au generat 1,8 kWh de energie provenită de la soare, care, la acest consum, înseamnă 24 km parcurşi.
Apropo, merită să menţionăm că acest prototip n-a stat în vreun depozit din 2022 până în prezent, ci a tot fost testat de ingineri, astfel încât are 23.340 km parcurşi deja. Asta face această performanţă de consum record şi mai relevantă pentru situaţii realiste.
0
22,056
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!