Aşadar, câştigător la punctaj, deci la consum obţinut în maraton raportat la cifra de reper oficială este Dacia Duster şi echipajul de pe ea! Dusterul a consumat real puţin peste 6.7 litri/100 km în toată expediţia, chiar dacă e echipat cu sistem de tracţiune integrală!
Urmează în top un model surpriză nu e un diesel, ci un benzinar aspirat natural! E vorba de Mazda CX-5 2.0 AWD, care, cu tot cu tracţiune integrală şi cutie automată, şi în ciuda condiţiilor dificile prin care am înaintat, a deviat cu doar 39 la sută faţă de cifra anunţată oficial şi a primit astfel 606 puncte!
Locul 3 e obţinut de un benzinar turboaspirat Skoda Yeti, cu cutie automată şi tracţiune faţă. Acesta obţine 573 de puncte şi-şi adjudecă astfel un loc pe podium în maratonul nostru de SUV-uri.
Pe poziţia a 4-a urmează Suzuki Vitara cu motorul turbo de 1.4 litri, care a indicat la sfârşitul expediţiei 8.0 litri/100 km pe calculatorul de bord şi 8.4 litri/100 km conform măsurărilor. Paradoxal, dar cele mai eficiente modele în cifre absolute s-au clasat pe ultimele locuri, probabil din cauza cifrelor oficiale foarte optimiste, iar atunci când cifrele oficiale sunt de 3 litri şi ceva, orice deviere afectează procentual rezultatul final. Totuşi, Nissan Qashqai şi Renault Kadjar au consumat ambele în jur de 6.0 litri/100 km exprimat în consum real, ceea pe pentru un SUV este absolut fantastic, chiar dacă vorbim de SUV-uri cu tracţiune faţă şi cutii manuale! Când te gândeşti, în toată expediţia noastră
ele au consumat doar câte 86 de litri de diesel, fiind astfel cele mai eficiente modele din toată caravana noastră, dacă ne uităm la cifrele absolute!
Cu excepţia micilor peripeţii de la bordul lui Duster, care avea şi cel mai mare parcurs dintre toate maşinile (66,377 km la final), nici unul dintre SUV-urile maratonului n-a dat nici un rateu tehnic, nicio problemă, nici o disfuncţionalitate, chiar dacă le-am chinuit mai tare decât ar fi meritat nişte SUV-uri moderne din zilele noastre. Le-am zdruncinat serios pe drumuri de pietriş solicitant, le-am căţărat pe offroad provocator, le-am condus pe pământ, iarbă, prundiş şi pietre, şi toate au rezistat cu excelenţă. Nici un sunet la suspensie, nici un sunet