Acum 20 de ani apărea sedanul dinamic Audi S8
20 Septembrie 2016, 18:08
În 1994 cei de la Audi au dezvăluit prima generaţie ai navei amiral A8, care a devenit şi primul automobil de producţie în masă, caroseria căruia a fost realizată integral din aluminiu.
Ei bine, ce putea fi mai bun decât Audi A8? Desigur, versiunea sportivă – Audi S8 (D2)! Deşi a debutat acum 20 de ani, în iunie 1996, Audi S8 a primit o popularitate imensă după ce a apărut
în pelicula „Ronin”, cu Robert De Niro în rolul principal, delectând publicul cu urmăriri captivante şi derapaje controlate! Eroii filmului au instalat pe acel S8 chiar şi un sistem de protoxid de azot!
Dar, să revenim la modelul de producţie. Modelul Audi S8 se deosebea de versiunile obişnuite prin jantele futuriste „Avus” de 18 inch cu şase spiţe, finalele duble cromate
unite la mijloc între ele, logoul „S8” pe capacul portbagajului şi pe calandrul cromat, o gardă la sol redusă cu
20 mm, datorită suspensiei mai rigide şi corpurile oglinzilor retrovizoare, realizate din aluminiu polisat.
Exteriorul lui S8 a fost apropiat de cel al conceptului lui Audi A8, numit Audi Space Frame Concept (pe imagine), dezvăluit la Salonul Auto de la Frankfurt în 1993, care a captat atenţia cu caroseria realizată din aluminiu polisat, inclusiv jantele „Avus”, la fel polisate până la luciul de oglindă.
Pentru sporirea performanţelor, sedanul dinamic Audi S8 era oferit doar în caroserie cu ampatament scurt şi în exclusivitate cu tracţiunea integrală quattro. Sub capotă se regăsea un V8 aspirat natural de 4.2 litri, care dezvolta 340 CP şi 420 Nm,
fiind capabil să accelereze sedanul de doar 1,730 kg de la 0 la 100 km/h în 5.6 secunde şi să-l propulseze până la viteza limitată electronic la 250 km/h. În primul an de producţie Audi S8 era
disponibil doar cu transmisia manuală în 6 trepte, iar cu un an mai târziu a fost disponibilă şi cutia automată în 5 trepte de origine ZF, special adaptată pentru sedanul dinamic.
Odată cu facelift-ul pentru A8, în 1999 şi modelul S8 a trecut printr-un facelift de mijloc de carieră, care i-a adus blocuri optice şi bare de protecţie revizuite, o capotă nouă cu un
calandru mai mare, mai multe elemente cromate şi jante noi de 18 inch. Cele mai mari schimbări
le-a suportat propulsorul,
care a primit chiulasă
cu 5 supape per
cilindru în loc
de 4 anterior.
Astfel, puterea a crescut de la 340 la 360 CP, iar cuplul maxim de la 420 la 430 Nm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h a fost redusă de la 5.6 la 5.4 secunde. Viteza a rămas a fi
limitată la 250 km/h.
Versiunea facelift al lui Audi S8 a debutat în premieră pe piaţa nord-americană, fiind disponibilă în exclusivitate cu transmisia automată Tiptronic în 5 trepte.
Producţia primei generaţii Audi S8
a luat sfârşit în septembrie 2002.
Următoarea generaţie, S8 (D3), apare doar către sfârşitul anul 2005, cu un V10 de 5.2 litri sub capotă, preluat de la Lamborghini Gallardo, care dezvolta 450 CP şi 540 Nm.
A treia şi actuala generaţie, Audi S8 (D4), a apărut în 2012, cea mai performantă versiune fiind S8 plus, care stoarce 605 CP şi 700 Nm din V8-ul BiTurbo de 4.0 litri – putere aproape dublă faţă de prima
generaţie Audi S8!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
8,810
GALERIE FOTO (28 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!