Iată prin ce teste intensive a trecut noul SUV Skoda Kodiaq până a devenit realitate!
19 Septembrie 2016, 12:50
Înainte de a ajunge pe piaţă, fiecare nou model trece printr-o serie de teste intensive, care verifică toate componentele automobilului şi durabilitatea acestora în timp.
Aceeaşi soartă a avut-o şi noul SUV ceh Skoda Kodiaq, prototipurile
de teste şi exemplarele de pre-producţie ale căruia, de
asemenea, au trecut
aceste teste riguroase,
pe alocuri şocante.
Pentru elaborarea cât mai rapidă a modelului, au fost realizate sute de teste de impact în softuri specializate cu prototipurile digitale, înainte ca modelul să fie produs, acestea completând testele de impact în
viaţa reală care au urmat ulterior.
Mai apoi, prototipurile sunt plasate în camere speciale, unde câteva lămpi puternice aduc temperatura la +90 grade Celsius, ca mai apoi temperatura să fie redusă la -40 grade Celsius (cu umiditate de 5% sau 95%)! În aceste condiţii este testată funcţionarea tuturor sistemelor
automobilului, dar şi a airbag-urilor, acestea, împreună cu bordul fiind încălzite şi îngheţate la aceleaşi temperaturi extreme.
Conform celor de la Skoda, testele elementelor vehiculului la diferite temperaturi sunt foarte importante, având în vedere că materialele îşi schimbă proprietăţile diferit la aceleaşi temperaturi - se dilată sau se
contractă mai puţin sau mai mult decât altele, astfel, distanţele între elemente pot creşte sau se pot micşora critic, ceea ce ar putea influenţa siguranţa.
Miile de ore de teste în laborator simulează şi denivelările carosabilului. Cele din urmă sunt simulate la un stand special, unde automobilul este zdruncinat de-a binelea cu forţele
aplicate în trei direcţii diferite, imitând nu doar denivelările, dar şi forţele care acţionează asupra automobilului la frânare. Acest test durează 130 de ore
la temperaturi de la -40 la +80 grade Celsius, imitând 8,000 de km în condiţii extreme de drum, ceea ce se egalează cu 150,000 de kilometri în regim obişnuit de exploatare.
Pentru a se asigura că pe parcursul a mai multor ani, uşile şi capota vor putea fi deschise şi închise fără probleme, iar componentele de la interior, precum butoanele sau inciziile de ventilare ale climatizorului, vor funcţiona fără scârţiit şi bocănit, toate aceste componente sunt testate timp de şase săptămâni de către roboţi! Spre exemplu, câţiva roboţi închid şi deschid uşile şi capota cu o forţă prestabilită fără întreruperi la temperaturi de +40 şi +80 de grade Celsius timp de 6 săptămâni! De ce roboţii fac acest lucru? Pentru că nu există oameni care vor accepta să deschidă şi să închidă o portieră de 100,000 de ori la rând, cu aceeaşi forţă, fără întreruperi! Astfel, tot acest lucru îl efectuează roboţii.
Pregătirile modelului culminează cu prototipurile de teste, care sunt camuflate şi testate pe drumurile publice în diferite condiţii climaterice la temperaturi de la -40 la +50 grade Celsius. Noua Skoda Kodiaq a parcurs un total de 2 milioane de kilometri de teste pe drumurile publice. Având în vedere testele riguroase, prin care a trecut noul Kodiaq până a devenit realitate, putem spune că fiabilitatea şi durabilitatea acestuia va fi la cel mai înalt nivel.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,562
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!