Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Durata de viaţă a acestui propulsor este de 200 de ani!

23 Martie 2017 - 13:57
Denis Godorozea
Durata de viaţă a acestui propulsor este de 200 de ani!
Anterior producătorul olandez Spyker instala pe super-car-urile sale doar propulsoare de origine Audi. Anul trecut, la Geneva debuta Spyker C8 Preliator în versiune coupe, care avea o unitate Audi de 4.2 litri cu compresor mecanic ce dezvolta 525 CP. Pentru că CEO-ului Spyker, Victor Muller, niciodată nu i-a plăcut vuietul compresorului mecanic, acesta a decis să caute un alt furnizor de propulsoare, iar din cinci companii posibile, a fost ales producătorul suedez Koenigsegg. În cadrul Salonului Auto de la Geneva din acest an a avut loc prezentarea decapotabilei Spyker C8 Preliator Spyder, care va fi primul model al celor de la Spyker dotat cu propulsor marca Koenigsegg. Pe lângă noul super-car, Victor Muller împreună cu , Christian von Koenigsegg a dezvăluit şi propulsorul în sine. Într-un interviu pentru Road & Track, Christian von Koenigsegg, a declarat că acest propulsor va avea o durată de viaţă de 200 de ani! Vă imaginaţi să nu aveţi probleme cu propulsorul timp de 200 de ani? Ei bine, oamenii nu trăiesc atât, dar acesta ar putea servi următoarelor generaţii! Este o declaraţie pe cât de incredibilă, pe atât de reală. Şi iată de ce. Noua unitate V8 de 5.0 litri este una aspirată natural şi este evident că va servi posesorului mai mult decât un propulsor turboaspirat. Mai mult decât atât, unitatea destinată modelelor Spyker are acelaşi bloc motor, acelaşi arbore cotit, aceleaşi biele şi multe alte piese comune cu propulsoarele utilizate în hyper-car-urile Koenigsegg, precum Agera sau Regera, unde acestea sunt turboaspirate şi livrează peste 1,000 CP! Astfel, propulsorul în sine din start este prevăzut să reziste puterii de 1,500 CP, iar pe Spyker acesta va livra „doar” 600 cai putere aspiraţi natural!

Deosebirile se rezumă la pistoane noi pentru a mări raportul de compresie, sistemul de ungere cu carter uscat modificat, chiulase revizuite şi un sistem de evacuare diferit. În rezultat propulsorul V8 aspirat natural stoarce din cei 5.0 litri un total de 600 CP la 7,100 rpm şi 600 Nm la 5,700 rpm. Zona roşie începe la 8,000 rpm.

Dotat cu o transmisie manuală în 6 trepte, decapotabila poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3.6 secunde şi atinge viteza maximă de 322 km/h. Interesant este şi un alt moment – suspensia este setată şi livrată de către cei de la Lotus!

Ei bine, propulsorul cu o „durată de viaţă de 200 de ani” îl vor putea savura doar 100 de clienţi, pentru că doar 100 de exemplare Spyker C8 Preliator Spyder vor fi produse la un preţ de 403,500 de euro fiecare.

Cu un asemenea propulsor durabil produs de către cei de la Koenigsegg, şasiu Lotus şi atenţia la detalii tipică celor de la Spyker, această decapotabilă poate fi o investiţie bună.

În viitor cei de la Spyker se vor axa pe propulsii electrice, iar unul dintre primele vehicule electrice va fi un SUV electric ce va concura cu Tesla Model X.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (15 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter