Premieră: SKODA KAROQ – informaţii complete despre noul SUV compact ceh
18 Mai 2017, 23:14
Astă-seară la Stockholm şi-a făcut debutul public noul SUV compact al mărcii cehe – Skoda Karoq, model
care vine în rol de succesor al lui Yeti. SUV-ul preia elemente de design de la fratele mai mare Kodiaq, însă
designerii i-au asigurat o personalitate distinctă în aspect, cu un caracter propriu.
Aşa cum Skoda Yeti a împărţit platforma cu Volkswagen Tiguan, şi noul Karoq face uz de o platformă comună, doar că de această dată e vorba de o epocă a platformelor modulare, unde inginerii şi designerii au o mai mare libertate de a se juca cu dimensiunile şi spaţiul. Astfel, noul SUV ceh pune un accent şi mai mare pe tradiţia Skoda de a oferi mai mult spaţiu decât e firesc pentru segmentul fiecărui model. Deşi e un SUV compact,
de 4,382 mm lungime şi un ampatament de 2,630 mm, Karoq se poate lăuda cu spaţiu interior extrem de generos şi un portbagaj imens de 521 litri cu bancheta spate în poziţie normală. Atunci când bancheta spate e rabatată, volumul de încărcare creşte până la 1,630 litri. E curios şi faptul că ampatamentul variaţă cu 8 milimetri la versiunile cu tracţiune
integrală şi cele cu tracţiune pe faţă – ipostazele cu o singură punte motrice având un ampatament mai lung, de 2,638 mm, faţă de 2,630 mm, cât au cele cu tracţiune 4x4.

Şi acum să vorbim şi despre motoare. Noul SUV ceh se lansează cu două motoare pe benzină şi trei diesel. La
capitolul motorizărilor pe benzină, propulsoarele sunt preluate de pe Octavia facelift – fiind vorba de motorul turboaspirat cu 3 cilindri în linie de 1.0 litri, dar şi de noul motor turbo de 1.5
litri, cu 4 cilindri în linie. La capitolul dieselurilor vor fi disponibile unităţile de 1.6 TDI, precum şi două ipostaze a unităţii de 2.0 TDI.
Motoare pe benzină:

1.0 TSI – 115 CP, cuplu maxim de 175 Nm, acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 10.6 secunde şi viteză maximă de 187 km/h.

1.5 TSI – 150 CP, cuplu maxim de 250 Nm, acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 8.4 secunde şi viteză maximă de 204 km/h.

Motoare diesel:

1.6 TDI – 115 CP, cuplu maxim de 250 Nm, acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 10.7 secunde şi viteză maximă de 188 km/h.

2.0 TDI – 150 CP, cuplu maxim de 340 Nm, acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 8.9 secunde şi viteză maximă de 207 km/h.

2.0 TDI – 190 CP, cuplu maxim de 400 Nm, acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 7.8 secunde şi viteză maximă de 211 km/h.
E interesant şi faptul că toate motoarele, cu excepţia dieselului de top de 190 CP, pot fi cuplate atât cu cutii de viteze manuale cu 6 trepte, cât şi cu cutii automate DSG de 7 rapoarte. Motorizarea de top de 190 CP vine echipată doar cu cutie automată şi va mai beneficia standard şi de sistemul de tracţiune integrală. Din păcate Skoda încă nu menţionează dacă toate celelalte motoare vor putea primi tracţiune integrală sau nu.

O altă informaţie ce se întrezăreşte între rânduri este construcţia suspensiei
spate, Skoda menţionând că pe versiunile cu tracţiune integrală acolo va exista o arhitectură multilink, cu 4 braţe. Această specificare ne duce, însă, cu gândul la faptul că versiunile cu tracţiune faţă vor primi o suspensie spate cu bară de torsiune, fapt care ar fi într-un trend general în al segmentului SUV-urilor compacte.

Noul Karoq va face uz şi de toate tehnologiile de ultimă oră din arsenalul Skoda, inclusiv cele de siguranţă, dar şi
cele de infotainment, navigaţie sau iluminare full-LED.

Startul vânzărilor noului KAROQ e aşteptat către a doua jumătate a acestui an, iar cehii menţionează că acum, avându-l pe proaspătul şi mai marele KODIAQ, alături de noul KAROQ, vor da startul unei ofensive masive în segmentul SUV-urilor, ofensivă care va fi susţinută în viitor şi de alte câteva lansări derivate de pe aceste două modele SUV.
PiataAuto.mdIlie Toma
GALERIE FOTO (6 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!