Premieră mondială: noul Chevrolet Corvette debutează cu motor amplasat central

Chevrolet prezintă în premieră mondială noua generație Corvette! Supercar-ul debutează cu motor amplasat central, pentru prima dată în istoria modelului, cu cea de-a opta generație. Deși ideea modificării radicale a concepției Corvette, ce a fost creat inițial cu motor amplasat în față, a fost propusă încă cu 57 ani în urmă, abia în 2019 Corvette C8 a primit un motor amplasat central. Însă nu doar noua concepție este revoluționară pentru Corvette.
În materie de design Chevrolet Corvette a simțit modificări enorme, cu toate elementele caroseriei absolut noi și o siluetă complet revizuită, grație amplasării pe centru a unității de propulsie. Totuși, designerii au reușit să combine perfect limbajul stilistic istoric cu noile forme dictate de timp și stilul corporativ. Astfel, noul supercar poate fi cu ușurință identificat ca un moștenitor veritabil al celor 7 generații anterioare Corvette, dar unul ce aduce o evoluție captivantă în materie de design.
Noua generație Corvette Stingray a păstrat caroseria clasică de targa, cu plafon detașabil, precum și predecesorii. Caroseria și carcasa de siguranță sunt executate din aluminiu, panourile detașabile fiind realizate din plastic. Fibra de carbon se regăsește doar la elementele suspensiei.
Corvette Stingray este propulsat de benzinarul aspirat natural V8, de 6.2 litri, cu indicile LT2 – aceasta este varianta modernizată a unității LT1. Motorul dispune de injecție directă și sistem de deconectare a 4 cilindri în regimuri de rulare mai lejere. În urma modificărilor aplicate unitatea livrează 502 CP și 637 Nm. Cea de-a 8-a generație Corvette nu va mai avea cutii manuale sau automate clasice – motorul se va cupla doar la cutia robotizată cu 8 rapoarte și dublu ambreiaj, dezvoltată în comun cu compania Tremec, furnizorul tradițional de transmisii pentru Corvette.
Suspensia lui Corvette C8 este absolut nouă, cu o gardă la sol redusă, ce poate fi ajustată cu până la 50 mm pe puntea față pentru a parcurge în siguranță denivelările artificiale. Caseta de direcție modificată va asigura o precizie mai bună în viraje, mai ales la abordarea acestora cu viteze mai mari. Regimurile tradiționale de rulare Weather, Tour, Sport și Track vor fi acompaniate de alte două regimuri noi – MyMode și Z mode, în cadrul cărora șoferul va putea ajusta reacția la pedala acceleratorului și modul de activitate a suspensiei, sistemului de frânare și feedback-ul servodirecției, regimul Z mode fiind prevăzut pentru un mod de rulare sport, cu senzații pure, pentru care este rezervat și un buton special de activare pe volan.
Opțional clienții vor putea opta pentru pachetul de performanță Z51 Performance, cu amortizoare adaptive Magnetic Ride, sistem de evacuare modificat, sistem de răcire mai eficient și jante de dimensini mai mari. Pachetul include un diferențial controlat electronic, splitter frontal integrat în bara de protecție față și un eleron la posterior. Cu acest pachet Corvette va putea accelera până la 60 mph (97 km/h) în "mai puțin de 3 secunde". De altfel, pentru versiunile standard americanii nu au dezvăluit caracteristicile dinamice.
Pentru clienții ce-și doresc un interior rafinat, ci nu un supercar spartanic, americanii au pregătit îmbunătățiri ample pentru materialele de tapiserie, aici fiind utilizată pielea naturală și inserții din plastic de cea mai înaltă calitate. Cadranele de bord tradiționale au fost înlocuite cu un intrumentar de bord digital de 12 inch, cu o sumedenie de ajustări puse la discreția șoferului. Pentru un surplus de individualitate la interior, Chevrolet a pregătit mai multe variante de culori pentru tapiserie și inserții decorative. Sistemul audio standard poate fi înlocuit cu unul de înaltă performanță, furnizat de Bose, cu până la 14 difuzoare.
Chiar și cu aceste modificări consistente, Corvette nu va simți o scumpire exagerată în SUA: americanii promit un preț de mai puțin de 60 mii dolari pentru varianta de pornire, în timp ce generația curentă are un preț de cel puțin 55,900 dolari. Un preț foarte atractiv pentru un supercar veritabil cu motor amplasat central!
Vânzările Chevrolet Corvette C8 în SUA vor demara până la sfârșitul toamnei 2019. Producția va avea loc la uzina din Kentucky, unde a fost produsă și generația curentă. La moment americanii finalizează lucrările de modernizare a uzinei, pentru a putea lansa în forță producția noului supercar. Pentru următoarele luni Chevrolet pregătește și două surprize pentru fanii supercar-ului, și anume o versiune decapotabilă și varianta de curse Corvette C8.R.
0
286
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!