Toyota nu renunţă la monovolume: niponii au prezentat cea de-a patra generaţie Sienna

19 Mai 2020, 14:48
Denis Godorozea
Toyota a pregătit o avanlanşă de premieră în aceste zile pentru piaţa nord-americană — se pare că niponii se opun trendului şi nu renunţă la monovolume, or modelul Sienna păşeşte acum în cea de-a patra generaţie. Aceasta este cea mai luxoasă Sienna produsă vreodată de Toyota, cu un substrat tehnic preluat de la noile Camry şi RAV4, inclusiv o motorizare hibridă.
Sienna a fost mulţi ani liderul segmentului de monovolume în SUA, însă cu trecerea anilor popularitatea acestui model a înregistrat un declin. Noua generaţie vine să ia revanşa în faţa rivalilor şi are câţiva aşi în mânecă. De altfel, ne dăm seama cum Sienna vrea să atragă clienţii de partea sa — designul incendiar al noului monovolum se inspiră de la cele mai noi modele din gamă, iar niponii oferă şi câteva interpretări capabile să corespundă preferinţelor celor mai pretenţioşi cumpărători.
Aşadar, Sienna are la bază platforma GA-K, precum şi proaspătul crossover Venza, dar şi alte modele mari din gamă. Aceasta le-a permis niponilor să introducă în gamă şi o motorizare hibridă, pentru prima dată în istoria monovolumului. După cum probabil anticipaţi, aceasta are la bază motorul pe benzină, aspirat natural, de 2.5 litri, cu 4 cilindri, acompaniat de un motor electric. În tandem cu un singur motor electric, Sienna are tracţiune doar pe puntea faţă şi o putere totală de 246 CP. Este disponibilă şi o interpretare clasică hibridă de top cu un motor electric montat pe puntea spate în cadrul sistemului de tracţiune integrală.
Pentru a acoperi cât mai multe segmente de piaţă Toyota apregătit 5 versiuni diferite — LE şi XLE oferă 8 locuri pentru pasageri şi şofer la bord, iar variantele de top XSE, Limited şi Platinum pot adăposti până la 7 persoane. Inclusiv şi în versiunile incipiente Sienna va avea un ecran multimedia tactil de 9 inch, cu interfaţă Apple CarPlay şi Android Auto. Însă precum şi în cazul Venza, nu este oferit un instrumentar de bord digital nici contra plată — în locul lui sunt două cadrane de bord şi un ecran de 7 inch poziţionat central cu afişaje pentru şofer.
Comparativ cu predecesorul noua generaţie Sienna a avansat mult şi din punct de vedere al siguranţei — monovolumul este echipat standard cu ansamblul Toyota Safety Sense II, ce include un sistem de frânare automatizat şi de menţinere a benzii de circulaţie.
Vânzările Toyota Sienna vor demara în SUA mai aproape de finalul acestui an. Cel mai probabil, monovolumul va fi în continuare adresat strict clienţilor nord-americani şi nu va ajunge oficial în Europa. Totuşi, peste câţiva ani Sienna de a patra generaţie ar putea apărea şi în ţara noastră, fiind importată de persoane fizice, precum şi alte modele americane Toyota care niciodată nu au fost vândute oficial pe Bătrânul Continent.
0
2,534
GALERIE FOTO (34 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!