Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Porsche Taycan a primit o nouă versiune de bază, dar preţul este în continuare exorbitant

30 Iunie 2020 - 11:42
Denis Godorozea
Din momentul premierei şi până în prezent Porsche Taycan a fost oferit cu trei tipuri de motorizări, iniţial cele de top Turbo şi Turbo S, iar mai târziu gama a fost suplinită cu varianta entry-level 4S. Chiar şi aşa, aceasta a păstrat un preţ piperat, dar şi un substrat tehnic avansat, precum şi versiunile de top având un sistem de tracţiune integrală. Acum germanii au pregătit o versiune absolut nouă, entry-level, cu un singur motor electric şi tracţiune pe puntea spate.
Precum şi în cazul celorlalte modele din gamă, versiunea de bază Taycan nu are un indice determinat în denumire (precum Turbo, sau 4S). Standard Taycan-ul incipient are un singur motor electric, situat pe puntea spate, ce dezvoltă 408 CP. Motorul este alimentat de la o baterie de 79.2 kWh, ce asigură o autonomie de până la 414 km, iar opţional clienţii pot comanda pachetul Performance Plus, cu baterie mai generoasă de 93.4 kWh, preluată de la versiunile Turbo şi Turbo S, care oferă o autonomie extinsă până la 489 km, dar şi o putere maximă mai mare, de 476 CP. De menţionat că autonomia pentru ambele interpretări a fost calculată conform standardului vechi NEDC, ceea ce înseamnă că într-un regim de exploatare real Taycan va indica o autonomie redusă simţitor.
Porsche a dezvăluit caracteristicile dinamice pentru Taycan cu pachetul Performance Plus — repriza 0-100 km/h în 5.4 secunde şi viteză maximă de 230 km/h. Cea mai accesibilă versiune cu tracţiune integrală Taycan 4S are nevoie de 4.0 secunde pentru a atinge viteza de 100 km/h şi poate accelera cel mult până la 250 km/h.
Se pare că versiunea de bază impune mai mult limitări la nivel de performanţe şi autonomie, or nivelul de echipare este în continuare unul generos — electromobilul are standard suspensie adaptivă pneumatică, tapiserie din piele şi toată multitudinea de sisteme de asistenţă şi siguranţă la bord. Mai mult de atât, eliminarea motorului electric de pe puntea faţă a dus la o creştere a volumului portbagajului frontal de la 447 la 491 litri.
Iniţial această interpretare nouă va fi lansată pe piaţa din China, unde va indica un preţ de pornire de 125 mii dolari americani. Preţul este exorbitant, însă se datorează faptului că electromobilul nu se asamblează local, ci este importat din Germania. În Europa preţul unei asemenea versiuni va fi cu siguranţă mai mic de 100,000 euro, or varianta Taycan 4S porneşte aici de la 105,000 euro.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter