Visul oricărui fan BMW, conservat ca nou şi scos la vânzare acum: o Seria 7 E38 735i M Sport de excepţie!

7 Septembrie 2020, 21:33
Ilie Toma
Poţi să fii fan BMW, din cei care cândva aveau postere pe cu maşini bavareze pe pereţi, sau chiar dintre cei care conduc şi azi un orice alt model, ba chiar poţi să nu te fi numărat niciodată printre fanii înrăiţi BMW — dar indiferent din care grup faci sau făceai parte, nu poţi să spui că n-ai admirat vreodată modelul ăsta, adevăratul BMW Seria 7 E38!
Ei bine, şi acum gândeşte-te cum ar fi ca zi, când eşti poate mai copt la minte, când ţi-ai mai pus la cale unele lucruri din viaţa ta, să-ţi poţi împlini în sfârşit visul ăla neatins, pe care-l priveai pe postere? Parcă ai şi putea, doar că Seria 7 de azi, cea nouă, nu e deloc la fel ca ca asta, chiar dacă e de un milion de ori mai tehnologizată, nu? Avea acest BMW Seria 7 E38 ceva cu totul special în el, care nu s-a mai repetat la nici o Seria 7 de atunci până astăzi!
Păi şi să ajungi azi să iei o maşină veche, obosită de vreme şi de ani, ca să-ţi împlineşti visul? Ai mari şanse să dai peste o dezamăgire, care n-a fost întreţinută tehnic aşa cum ar fi trebuit şi în care puţin ce a mai rămas din piesele originale BMW. Dar cum ar fi dacă ţi-ar spune azi cineva că undeva în Europa, cineva a scos la vânzare un BMW Seria 7 E38 absolut excepţional, în condiţie de automobil practic nou, cu totul păstrat aşa de parcă ar fi ieşit acum jumătate de an din showroom? Ei bine, îţi spunem noi acest secret şi-ţi şi arătăm acest minunat exemplar, cu o istorie superbă, care a avut parte de dragostea adevărată a unor fani BMW!
Maşina asta a fost fabricată în anul 2001 şi e o motorizare 735i, iar fanii BMW ştiu că modelul ăsta a beneficiat de motoare mari, potente. Un motor cu 6 cilindri în linie a existat doar pe versiunea 728, el având 2.8 litri. Pe versiuena 730i, de exemplu, era deja amplasat un motor V8, de 3.0 litri! Da, da, V8, nu 6 cilindri în linie. Iar această versiune — 735i — a avut sub capotă un motor V8 de... 3.5 litri, pentru că-n acei ani indicii din numele motorizării chiar erau corelaţi cu cilindreea motorului!
Aşadar, acest exemplar este un 735i, cu ampatament normal, iar motorul V8 de sub capotă dezvoltă 237 CP şi 345 Nm. E cuplat la o cutie automată cu 5 trepte şi-şi trimite puterea punţii spate. Aţi putea crede că, deoarece Seria 7 E38 a fost atât de îndrăgită, s-au produs milioane de maşini, dar nu e chiar aşa. Spre exemplu motorizarea 735i cu ampatament scurt şi cu această putere a motorului, valabilă după facelift, a fost produsă în numai 8,510 exemplare!
Mai mult ca atât, exemplarul ăsta e în interpretare M Sport, o chestie care se bifa mult mai rar în acele vremuri. Dar aici începe povestea frumoasă a acestui exemplar, pentru că ea a fost produsă pentru un colecţionar foarte avut din Japonia, care nu s-a limitat la opţionale. Noi vă mai spuneam anterior că în Japonia în acei ani, se formase un soi de trend între colecţionari cu stare, să comande maşini germane foarte speciale, cu volan pe stânga, şi să le ţină mai mult în garaj, scoţându-le doar la ocazii speciale. Ei bine, acest BMW Seria 7 e tocmai un asemenea exemplar!
Aşa cum spuneam, opţionalele sunt cu vârf şi îndesat pe exemplarul ăsta. Are, spre exemplu, şi airbag-uri laterale din scaune pentru pasagerii spate. Scaunele sunt de tip sport, cu profilare mai fermă, şi au şi încălzire, atât cele din faţă, cât şi cele din spate. Maşina are şi faruri cu xenon — o dotare la care visau toţi pe atunci — dar şi sistem de navigare încorporat, pregătire pentru telefon, CD changer cu 6 CD-uri, şi un sistem audio Hi-Fi.
Şi pentru că pachetul M sport nu era unul doar decorativ, suspensia acestui exemplar tot e una de tip M, adică ceva mai fermă decât cea standard.
Iar habitaclul, păstrat în condiţie excelentă de nou, e tapsiat cu piele şi Alcantara, având şi inserţii de nuc, asortate frumos cu culoarea neagră a pielii.
După ce a stat vreme bună în Japonia, ea a fost importată de un pasionat polonez în Uniunea Europeană. Acesta şi-a lăsa job-ul de la 9 la 5 pentru a se dedica pasiunii sale pentru modele clasice şi şi-a cumpărat primele două maşini clasice din banii pe care-i avea economisiţi pentru a le importa, pentru a se plimba un pic cu ele şi a le vinde ulterior, dezvoltându-şi şi o companie mică dedicată maşinilor clasice.
Ei bine, maşina asta eatrecut deservirea tehnică deplină de curând, fiindu-i schimbate şi senzorii lambda la motor, dar şi toate consumabilele. Polonezul menţionează că aripa dreaptă spate a maşinii are un strat de vopsea cu câţiva microni mai mic decât restul maşinii, deci se poate presupune că a fost revopsită acolo, dar se pare că a fost vorba doar de o zgârâietură, întrucât aripa n-a fost schimbată şi nici nu are semne de reparaţii mai intrusive.
Polonezul a luat-o cu puţin peste 35,000 km la bord, iar cei 6 mii adiţionali i-a făcut el, pentru că vrea s-o şi folosească până o vinde, nu s-o ţină piesă de muzeu. Zice că o adoră atât de mult, încât nu-i va părea rău dacă nu se va grăbi nimeni s-o cumpere. Ar putea să-şi vândă cealaltă maşină importată din Japonia. Pe asta o iubeşte atât de mult, încât stă la îndoială dacă n-ar fi mai bine să se răzgândească şi s-o păstreze pentru el. Îl opreşte doar faptul că asta i-ar da peste cap planurile de a-şi dezvolta mica lui companie.
Totuşi, maşina e una de excepţie! La cei 41,000 km parcurşi cât îi are în prezent, şi la starea sa de bijuterie conservată în formă de nou, din acele timpuri, noi zicem că acel pasionat care va apuca s-o cumpere, cu siguranţă îşi va împlini în cel mai frumos mod posibil unul din cele mai palpitante visuri din viaţa sa.
Aproape c-am uitat să menţionăm cu ce preţ a fost scos la vânzare acest exemplar de exepţie. De obicei, asemenea maşini în conservate în asemenea stare costă cam cât acelaşi model nou, astăzi, în showroom. Adică maşina asta ar fi putut costa vreo 70-80 mii euro sau chiar mai mult. Dar ea costă doar 23,000 euro, preţ care nu include şi costul său de livrare din Varşovia spre ţara fericitului posesor. Eh, nu v-aţi aşteptat la un asemenea preţ mic, nu?
1
3,971
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!