E italian, e V6 biturbo şi e o adevărată bijuterie rară de colecţie: un superb Maserati ne arată rafinamentul de altă dată

12 Martie 2021, 20:27
Ilie Toma
Dacă-ţi surâde ideea de a avea o maşină clasică, de plăcerea sufletului, ţi-ai dori o maşină a unui model îndrăgit, poate produsă în număr mare de exemplare, sau ai căuta mai degrabă ceva cu totul special, care să se fi produs în număr mic, care să nu prea mai existe prin lume? Ei, cine nu şi-ar dori ceva cu totul rar şi exclusivist, vei spune, dar de obicei asemenea maşini pline de caracter, care s-au produs în doar câteva mii de exemplare, costă sute de mii de euro. Aşa e, de obicei, dar nu întotdeauna! Acest Maserati, scos la vânzare în Elveţia, e tocmai acea maşină incredibil de rară, incredibil de bine întreţinută şi conservată, încât e capabilă să te facă imediat colecţionar iscusit de maşini! Iar cu un V6 biturbo sub capotă, toată experienţa se promite a fi şi plină de dolce vita!
Acesta e un Maserati 228i, dacă e s-o zicem pe scurt, dar maşina asta, de fapt, face parte din familia de modele Maserati Biturbo, produsă de italieni între 1981 şi 1994. Familia de modele a debutat în mai multe caroserii, cu 3 motoare posibile, între 2.0 şi 2.8 litri, dar toate de arhitectură V6 şi toate cu două turbine. A fost un model plin de caracter, fără îndoială, dar formula iniţială de top n-a asigurat vânzări foarte mari, aşa că italienii au experimentat cu tot soiul de alte variaţii de caroserii şi interpretări.
În 1986 italienii s-au gândit să meargă cu asul în mânecă şi să creeze cea mai luxoasă ipostază, pe care s-o numească Maserati 228i. Au creat o caroserie mai lungă, cu ampatament mai mare, iar maşina rezultată avea două uşi, dar 5 locuri! Un fel de GT Coupe cu 5 uşi, dacă vrei.
Sub capotă a fost pus doar motorul de top — un V6 de 2.8 litri, cu 18 valve şi cu injecţie, iar acesta putea fi livrat în două versiuni de putere, în dependenţă dacă avea catalizator sau nu — 225 CP sau 250 CP. Maşina despre care vorbim noi azi e una din acele cu catalizator, prin urmare ea livrează 225 CP.
Din 1986 şi până în 1992, cât s-a produs acest Maserati 228i, de pe poarta uzinei au ieşit incredibil de puţine exemplare! Doar 469 de asemenea Maserati 228 — produse în toată istoria! Asta înseamnă că, să deţii azi un asemenea Maserati înseamnă să ai o maşină mai rară decât aproape orice alt model exclusivist şi venerat pe care ţi-l poţi aminti acum!
Dar numărul mic de unităţi produse e doar începutul în cazul acestui Maserati din Elveţia de azi. Maşina asta a fost livrată nouă la 24 mai 1989 primei sale proprietare, care trăia în Viena. Au urma câţiva ani de exploatare bine documentată a maşinii în Austria, cu vizite la service bine documentate. În 1993, spre exemplu, acest Maserati avusese o vizită la service la 31,482 km, iar în 1998 — maşina împlinise 50,365 km. În această perioadă, însă, familia proprietarei se mutase în Elveţia, iar maşina şi-o luase cu ea. Tot aici a fost făcută şi această inspecţie.
Însă în Elveţia maşina a beneficiat deja de un tratament de maşină de colecţie în garajul familiei, or, pe parcursul următorilor 20 de ani n-a mai făcut decât vreo 800 km, azi Maserati abia trecând de 51,000 km parcurşi. Spre exemplu, ultimul service major, cu schimbarea curelei de distribuţie, a avut loc în decembrie 2016, iar de atunci şi până azi maşina a mai parcurs doar 100 km! Iar în ianuarie 2021 maşina a mers la revizia tehnică elveţiană, dedicată maşinilor clasice, şi a mai trecut-o pentru câţiva ani înainte. Deci, maşina e în stare impecabilă, cu toate actele în regulă, şi are doar 51,000 km parcurşi, iar starea sa estetică vine să completeze tabloul ăsta incredibil de maşină exclusivistă.
Până şi interiorul tapisat cu piele bej, al acestui Maserati s-a păstrat de minune, ba chiar şi toate componentele lui electrice funcţionează, ni se spune. Inserţiile de lemn, butoanele — toate sunt şi ele în stare admirabil de bună, iar aspectul exterior pare să fie la fel de fără cusur!
Şi pentru că aproape totul pare prea frumos ca să fie adevărat, le-am cerut elveţienilor şi o poză cu maşina dedesubt, ca să ne asigurăm că acolo nu se ascunde secrete ruginite. Şi am fost plăcut surprinşi de ce am primit.
Iar acum, ne rămâne să amintim doar că, în ciuda exclusivităţii sale de a fi una din cele doar 469 de maşini construite de felul său, acest Maserati nu are un preţ de sute de mii de euro. Ba chiar e oferit la preţul unei nemţoaice mult mai banale din anii săi, păstrate în stare bună. Maşina a fost scoasă la vânzare în Elveţia cu 22,000 franci elveţieni, ceea ce înseamnă cam sub 20,000 euro la cursul actual! Sincer, puţine maşini atât de rare şi de speciale, cu o asemenea istorie, poţi lua în zilele noastre la un asemenea preţ relativ pământesc!
Dar tu, ai fi gata să cumperi o maşină italiană de colecţie, cu tot cu caracterul ei special? Sau ai da aceeaşi bani pe o maşină germană produsă în mai multe exemplare?
0
2,536
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!